omr Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Da er det et nytt forsøk på forumet. Har en Shuttle XPC SN 45g v3 som ikke funker. Prøvde først med et PowCol 9800 Pro AIW-kort uten hell, bare masse rare striper på skjermen, men et Leadtek 6600 GT-kort funker. PowCol-kortet fungerer i den andre pc-en uten problemer. Så jeg oppdaterte/flashet BIOS, samme problem. Og byttet ut HD fra 80 GB IDE til 160 GB SATA. Fremdeles samme problemet. Med GT-kortet, uavhengig av hvilke HD jeg bruker, starter Win XP-installasjonen. Men den stopper etter en stund, blåskjerm og feilmelding om minne/manglende filer/ny hardware må kobles fra osv. Har testet alt nå, bortsett fra PSU (240 Watt Shuttle original) og minne (TwinMOS 2*512 Mb PC 3500). Om det er noen der ute som har ett hint? Er ikke helt borte vekk når det gjelder PC-bygging, tror jeg, og begynner å bli litt lei, det var ikke sånn det var tenkt.. Endret 13. september 2005 av omr Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Kan det være strømforsyninga som ikke klare å gi nok? Bare det første som datt inn i hodet mitt, vet ikke om 6600gt trekker mer en et 9800pro AIW. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Strømforsyningen til shuttle tåler omtrent alt man klarer å putte i boksen. Har selv shuttle (SN41G, specs i profil), og hadde et noe lignende problem for ikke så lenge siden. Hadde akkurat skiftet skjermkortkjøler på mitt asus 6800NU, og hadde montert det i boksen, men da pc'en kom til det punktet hvor windows login kommer, ble skjermen svart. Byttet kortet mitt med 6800Le kortet til min bror, og satt mitt kort inn i hans pc, og da fungerte alt fint, begge pc'ene. Satte så mitt eget kort tilbake, men samme tingen skjedde, svart skjerm. Ved en tilfeldiget hadde jeg tv'en på og koblet til pc'en, og tror dere ikke jeg får bilde der, mens pc-skjermen min er svart? joda, så jeg avinstallerer driverne til skjermkortet, og installerer de på nytt, og da er alt i skjønneste orden. Så, hvis du har mulighet, og jeg har forstått problemet ditt rett, præv å koble til tv-ut på skjermkortet ditt, og se om det skjer noe da. Ang GT-kortet, har faktisk hatt akkurat samme problem med et 6800GT og blåpskjermer under windows-installasjonen på en pc jeg bygget til en kamerat. Etter _masse_ tunklig med den, stillte jeg opp volten til CPU, NorthBride og Ram littegrann, og satte en av instilligene på rammen (husker ikke hvilken) fra auto til 2 (alternativene var auto, 1 og 2). Da fungerte alt helt prikkfritt. Håper noe av dette kan hjelpe deg, vet hvor frustrerende det er å ikke få til ting med datamaskinen. Lenke til kommentar
omr Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Jeg forsøker å utdype problemet noe: "Alt" funker med 6600 GT-kortet i oppstart, kommer inn i Setup og kan gjøre de forandringene jeg vil. Å boote fra CD er heller intet problem. Men lengre enn det kommer jeg ikke, dvs. at installasjonen av XP ikke fullføres pga. blåskjerm. Feilmeldingene varierer, men gjennomgående er det et hardwareproblem i følge systemet. Stoppet på grunn av en systemfeil, bla bla bla, kontroller maskinvareinnstillingene osv. Er det noen som har hatt problemer med RAM på disse maskinene? Tror min er ok, kjøpt 2 * 512 TwinMOS PC3200. Har et ligneden sett fra Corsair, skal prøve dem og sjekke TwinMos'en igjen. Men det forundrer meg enda at jeg ikke får bilde fra 9800 Pro AIW-kortet. Jeg har til og med kjørt systemet uten annet enn CPU, HK og skjermkort for å sjekke.. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Som sagt, hadde nøyaktig samme problem med at "alt" funket, men blåskjerm under win install. Rot litt rundt inne i bios, klokk minne litt ned, gi litt mer volt, foandre latencyen litt. Prøv om ikke det gjør susen. Er ikke nødvendigvis noe galt med selve minnet, kun gale instillinger i bios som roter alt til. Lenke til kommentar
omr Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Løsningen ble å bytte ut skjermkortet, tror ikke at min "påståtte" 250 W PSU klarte påkjenningen av et 6600 GT-kort, heller ikke ett 9800 Pro AIW. Så det ble et Radeon 9550-kort nå, så ser jeg meg heller om etter et godt TV-kort etter hvert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå