pianoforte Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hvordan kan jeg få "argumenter"/variabler til å bli valgrie i en funksjon? Altså, at de ikke nødvendigvis må settes for at funksjonen skal kunne kjøre? Lenke til kommentar
gnab Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Du kan angi en standardverdi for argumentet i definisjonen av funksjonen; function funksjon($argument=4) { return $argument + 1; } $test = funksjon(); Endret 10. september 2005 av gnab Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 function checkuser($username, $print = false) { funksjon her } checkuser("jack"); vil feks legge infoen i et array, mens checkuser("jack", true); vil printe ut infoen etterpå. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 function checkuser($username, $print = false){ funksjon her } checkuser("jack"); vil feks legge infoen i et array, mens checkuser("jack", true); vil printe ut infoen etterpå. Hvordan kan jeg gjøre den koden om slik at den stripper variabler for html. Lett lenge etter dette. Vil lage en egen funksjon som er lik htmlspecialchars(); bare at den sjekker for magic_quotes å. Har ventet et år i andre forum på svar på dette, håper på et rakst svar her:P Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 strip_tags = strippe taggene htmlentities = gjør dem om til html. den støtter magic_quotes tror jeg.. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 strip_tags = strippe taggenehtmlentities = gjør dem om til html. den støtter magic_quotes tror jeg.. Altså jeg kan det der. Er ikke dum. Jeg vil lage en funksjon som er universal slik som htmlspecialchars();. At jeg ikke trenger å definere en funksjon for hver variabel som skal strippes. Altså jeg vil lage en funksjon som er for alle variabler. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 <?php function htmlchars($var) { if(get_magic_quotes_gpc()) { $var = stripslashes($var); } return htmlspecialchars($var); } echo htmlchars($_POST['kommentar']); ?> Noe sånt? Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 <?php function htmlchars($var) { if(get_magic_quotes_gpc()) { $var = stripslashes($var); } return htmlspecialchars($var); } echo htmlchars($_POST['kommentar']); ?> Noe sånt? Er $var en variabel som er for alle da? Isåfall så den veldig riktig ut? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 $var er variabelen som funksjonen bruker, hvis du skjønner. Du må som vanlig kalle opp funksjonen til hver variabel du vil gjøre dette med. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 $var er variabelen som funksjonen bruker, hvis du skjønner.Du må som vanlig kalle opp funksjonen til hver variabel du vil gjøre dette med. Da hjelper ikke denne funksjonen meg noe. Jeg sa jeg ikke ville lage en funksjon for hver variabel. Det du gjorde nå kunne jeg gjort selv. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Vel, der har vi grunnen til at du ikke har fått noe svar på noe forum på over ett år. Den eneste måten jeg kommer på er å kjøre en foreach-loop på $_POST og $_GET, men jeg tviler sterkt på at det vil være hensiktsmessig å få scriptet til å kjøre gjennom alle variabler du lager for å kjøre htmlspecialchars. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg sa jeg ikke ville lage en funksjon for hver variabel. Det er jo ikke en funksjon for hver variabel, det er en funksjon som brukes på alle variabler du gir den... <?php function htmlchars($var) { if(get_magic_quotes_gpc()) { $var = stripslashes($var); } return htmlspecialchars($var); } $fornavn = htmlchars($_POST['fornavn']); $etternavn = htmlchars($_POST['etternavn']); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå