Gå til innhold

CSS: list-style: » (») ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å få satt list-style i CSS til » (») ?

'list-style-type'

Value:  disc | circle | square | decimal | decimal-leading-zero | lower-roman | upper-roman | lower-greek | lower-alpha | lower-latin | upper-alpha | upper-latin | hebrew | armenian | georgian | cjk-ideographic | hiragana | katakana | hiragana-iroha | katakana-iroha | none | inherit

Initial:  disc

Applies to:  elements with 'display: list-item'

Inherited:  yes

Percentages:  N/A

Media:  visual

However, du kan bruke "list-style-image" istedet. Kan kan du sette inn et bilde istedet for en sirkel osv.

Lenke til kommentar
Ingardj: Hvor godt støttet er list-style: image;?

Har forresten laget en artikkel om hvordan du kan bruke bilder og få det til å fungere i alle nyere grafiske nettlesere med støtte for CSS. Kanskje det faktisk går an å få noe ut av den?

Kan ikke si at jeg har møtt noen problemer ved bruk av list-style-image. IE 6, FF og Opera støtter det i hvert fall..

AfroDude: Det er ingen god løsning. Bruk enten den jeg har nevnt, eller Mr.Berg sin.

Lenke til kommentar

Jeg ser heller ikke noen negative sider med å bruke :before til det. Men er enig i at det sikkert er riktig å bruke et bilde til det òg.

Orsus: Liker understreksmetoden bedre, siden !important har en funksjon i CSS. Det går vel stort sett for det samme uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...