pianoforte Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Går det an å få satt list-style i CSS til » (») ? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Går det an å få satt list-style i CSS til » (») ? 'list-style-type' Value: disc | circle | square | decimal | decimal-leading-zero | lower-roman | upper-roman | lower-greek | lower-alpha | lower-latin | upper-alpha | upper-latin | hebrew | armenian | georgian | cjk-ideographic | hiragana | katakana | hiragana-iroha | katakana-iroha | none | inherit Initial: disc Applies to: elements with 'display: list-item' Inherited: yes Percentages: N/A Media: visual However, du kan bruke "list-style-image" istedet. Kan kan du sette inn et bilde istedet for en sirkel osv. Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Da ble det firkant i stedet Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Da ble det firkant i stedet Din latsabb Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 ul#menu li { list-style-type: none; _list-style-type: square; } ul#menu li:before { content: "»"; } :Before fungerer ikke i IE, så IE-brukere får et kvadrat isteden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Ingardj: Hvor godt støttet er list-style: image;? Har forresten laget en artikkel om hvordan du kan bruke bilder og få det til å fungere i alle nyere grafiske nettlesere med støtte for CSS. Kanskje det faktisk går an å få noe ut av den? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Ingardj: Hvor godt støttet er list-style: image;? Har forresten laget en artikkel om hvordan du kan bruke bilder og få det til å fungere i alle nyere grafiske nettlesere med støtte for CSS. Kanskje det faktisk går an å få noe ut av den? Kan ikke si at jeg har møtt noen problemer ved bruk av list-style-image. IE 6, FF og Opera støtter det i hvert fall.. AfroDude: Det er ingen god løsning. Bruk enten den jeg har nevnt, eller Mr.Berg sin. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Skjønner ikke problemet med det ingard, det er jo bare eye candy, så om IE ikke ser det er det ikke SÅ viktig btw afro: ville nok brukt important! hack'n der Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg ser heller ikke noen negative sider med å bruke :before til det. Men er enig i at det sikkert er riktig å bruke et bilde til det òg. Orsus: Liker understreksmetoden bedre, siden !important har en funksjon i CSS. Det går vel stort sett for det samme uansett. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Skjønner ikke problemet med det ingard,det er jo bare eye candy, så om IE ikke ser det er det ikke SÅ viktig btw afro: ville nok brukt important! hack'n der Hvorfor ikke bruke to sek mer på å få det ordentlig, enn å spare de to sekundene og få det sånn halvveis.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Problemet med list-style-image, er at ingen nettlesere plasserer bildet på nøyaktig samme sted Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Orsus: Liker understreksmetoden bedre, siden !important har en funksjon i CSS. Det går vel stort sett for det samme uansett. Eg liker òg denne metoden bedre, men eg lurer faktisk på om nyere versjoner av Opera har fått støtte for underscore (og dei andre), så det blir litt krasj der, dessverre. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Kjører opera 8.10p2, som jeg mener er den nyeste. Og jeg har ikke hatt noe underscore problemer Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ok, da er nok underscore fortsatt den beste metoden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå