mr_lf Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg vurderer å overbevise foreldrene mine at vi absolutt trenger en HTPC i den nye leiligheten. Og trenger litt hjelp med å sette opp et tilbud far vil godta. Det vi har: Forsterker fra Sony, 7.1 med 70W til hver. 5.1 Energy høyalere. 80W og aktiv sub. Tv. Per i dag har vi 2x 32", men en av disse skal byttes ut med flatskjerm. Har sett litt rundt, både er i forumet og på markedet. Har ialle år vært ihugga AMD fan, men etter at jeg fikk meg laptop har øynene mine blitt åpnet for pentium M, lydløst og årleit ytelse(dell x1 med 1.1 pM ULV). Mange har sagt mye pent om s479 her på forumet, og det virker som et god valg for HTPC, siden den skal være mest mulig stille. Forslag til HTPC: Hovedkort:AOpen i915GMm-HFS 2195,- Prosessor:Intel Pentium M 740 1,73GHz 1895,- Minne:OCZ DDR2 1024MB 995,- Skjermkort:Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe 1450,- Totalt: 6535,- Harddisk har jeg, kan eventuelt byttes ut senere. Kabinett vil jeg bygge selv, så jeg kan få det til å passe inn. Det som mangler er en god og stille kjøleløsning. Ingen harde følser, men vann kan kanskje bli litt dyrt? Noen som har forslag til endringer? kanskje bygge ut ifra 855i isteden for 915? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå