Pug Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Jeg har tenkt på å kjøpe meg Sony Ericson k750i med Tele2 mobil pluss abonnement. Muttern har et Tele2 Mobil Pluss abonnement, så jeg lurer på om det er mulig at hun forlenger sitt abonnement? (den forrige bindingstiden er over) Også kan jeg bruke k750i til mitt eget abonnement istedet. Det eneste problemet er vel at telefonen er operatørlåst til Tele2? Jeg hadde tenkt å skaffe meg et nett-abonnement (har i dag kontantkort) og bruke dette til k750i. Men finnes det muligheter for å fjerne operatørlåsen? Kan man gjøre dette selv, eller må man få noen andre til å gjøre det? Edit: Ser at Tele2 har et abonnement som heter Champion... Er dette et internettabonnement? Kan man bruke dette til k750i? Er operatørlåsen låst til både abonnementtype og operatør, eller bare operatør? Kan jo være en grei løsning da at jeg skaffer meg Tele2 Champion, da slipper jeg kanskje å få fjernet operatørlåsen? Endret 10. september 2005 av Pug Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 operatørlåsen er, som ordet antyder, lås til operatøren. Hvilket som helst sim-kort av den gjeldende operatør kan settes i telefonen. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 men om jeg kjøper en subsidiert telefon med ett eller anna netcom-abbonement, vil da f.eks. et kontantkort fra mobyson (som bruker netcoms nett), funke uten problemer i denne telefonen?? Elisa Lenke til kommentar
iCar Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg har tenkt på å kjøpe meg Sony Ericson k750i med Tele2 mobil pluss abonnement. Muttern har et Tele2 Mobil Pluss abonnement, så jeg lurer på om det er mulig at hun forlenger sitt abonnement? (den forrige bindingstiden er over) Også kan jeg bruke k750i til mitt eget abonnement istedet. Det eneste problemet er vel at telefonen er operatørlåst til Tele2? Jeg hadde tenkt å skaffe meg et nett-abonnement (har i dag kontantkort) og bruke dette til k750i. Men finnes det muligheter for å fjerne operatørlåsen? Kan man gjøre dette selv, eller må man få noen andre til å gjøre det? Edit: Ser at Tele2 har et abonnement som heter Champion... Er dette et internettabonnement? Kan man bruke dette til k750i? Er operatørlåsen låst til både abonnementtype og operatør, eller bare operatør? Kan jo være en grei løsning da at jeg skaffer meg Tele2 Champion, da slipper jeg kanskje å få fjernet operatørlåsen? Ja moren din kan videreføre det abb og få mobilen til subsidert pris. Du kan bruke Tele2 Champion på mobilen ja, men tror du uansett kan få fjernet sperren,finnes folk som gjør det for rundt 100 kr,tror nok ikke du kan fjerne den selv så sant du ikke har riktig utstyr. Tele2 Champion er et internett abb ja. Men det finnes ikke noe "mine sider" opplegg der du kan logge inn og gjøre ting og tang. Etter å ha fått første post faktura så må aktivere E-Faktura hvis ikke så for du et gebyr på 19 kr ved hver post faktura. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Jeg har tenkt på å kjøpe meg Sony Ericson k750i med Tele2 mobil pluss abonnement. Muttern har et Tele2 Mobil Pluss abonnement, så jeg lurer på om det er mulig at hun forlenger sitt abonnement? (den forrige bindingstiden er over) Også kan jeg bruke k750i til mitt eget abonnement istedet. Det eneste problemet er vel at telefonen er operatørlåst til Tele2? Jeg hadde tenkt å skaffe meg et nett-abonnement (har i dag kontantkort) og bruke dette til k750i. Men finnes det muligheter for å fjerne operatørlåsen? Kan man gjøre dette selv, eller må man få noen andre til å gjøre det? Edit: Ser at Tele2 har et abonnement som heter Champion... Er dette et internettabonnement? Kan man bruke dette til k750i? Er operatørlåsen låst til både abonnementtype og operatør, eller bare operatør? Kan jo være en grei løsning da at jeg skaffer meg Tele2 Champion, da slipper jeg kanskje å få fjernet operatørlåsen? Ja moren din kan videreføre det abb og få mobilen til subsidert pris. Du kan bruke Tele2 Champion på mobilen ja, men tror du uansett kan få fjernet sperren,finnes folk som gjør det for rundt 100 kr,tror nok ikke du kan fjerne den selv så sant du ikke har riktig utstyr. Tele2 Champion er et internett abb ja. Men det finnes ikke noe "mine sider" opplegg der du kan logge inn og gjøre ting og tang. Etter å ha fått første post faktura så må aktivere E-Faktura hvis ikke så for du et gebyr på 19 kr ved hver post faktura. Oki, så jeg kan få fjernet operatørlåsen for ca. en hundrings da? Og da kan jeg kanskje heller bruke et av de mindre internettabonnementene som f.eks. Mobyson eller lignende? Ser at unlockshop.no fjerner operatørlås... Men der må jeg sende inn mobiltelefonen med posten, og det koster 200,-.. Noen som vet om det er muligheter for å få fjernet operatørlåsen i Trondheim eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå