Gå til innhold

Barn og unge mekker egen PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe ;) han fikk litt hjelp da, men han var ganske flink

bygga min pc da jeg var 15.. men kunne det meste da :p

Nja, han fikk litt hjelp fordi han tenkte ikke på og sette på "auto detect" på hdd'en og hadde den på master som han pleide :p, men sier ikke at brorern han ikke er flink, Hjelper når det trengs og får lært nye ting av han hele tiden, men nå kan han det meste brorern kan om data bygging :p

Lenke til kommentar
hmm. var vel 16 selv da jeg først bygde egen pc, og hadde flaks at alt virket i starten, så jeg slapp feilsøking, som jeg sikkert ikke hadde klart. Må si meg imponert over at folk fra 8 - 12 år klarer å bygge en pc. når det var på den tiden jeg pusslet med lego :p

Vel han gutten fikk sin første data når han var 7-8 og satte seg ned og prøvde og innstalere spill på sin 2 gb hdd.. Hadde allerede runna spill som ff7 og ff8 samt ff9 året etter eller noe sånt... Men nå var diablo 2 inn ^^

Lenke til kommentar
Heller dypt konsentrert.

Enig, det er ikke alltid like lett å sette på de satans jumper kablene til leds'a.

Men det er bra at de lærer seg tidlig å bygge maskiner, bygde min første selv etter konfirmasjonen da jeg var 15. Et par brødre til en kammerat av meg har fyllt 10 og er helt i hundre på å kjøpe seg maskin til å spille WoW på. Det har blitt ganske anderledes med tiden. Før lekte man med lego, spillte fotball og lekte ute. Nå spiller man data, playstation o.l. og ser på tv.

Lenke til kommentar
Den kisen på bildet så ikke så veldig interresert ut akkurat da men...

Heller dypt konsentrert.

Synes det er flott slike saker bringes frem i media.

Forresten, er han medlem her?

ja helt enig... hehe var vel 13 når jeg får første gang tok en titt i en pc.. ja gikk ikke så bra(svidde hk og 2x 512mb brikker) men det pga en annen "Liksom" pro skulle hjelpe til :realmad: men så begynte det å gå riktig vei, lakerte pcen, satte inn nytt skjermkort og så kom den dagen da jeg skulle bytte kabinett.. og det er jo nesten som å bygge den fra bunn, bortsett fra at cpu en var festa fra før.. og det gikk kjempe bra... hehe er vel et år siden det nå..

men vil rose "hardware.no" veldig.. uten hw hadde jeg aldri tatt steget fra å kun sitte å spille til å faktisk tørre å opne side døra på kabinette og begynne å rote inni pc en :p kunne 0 om pc for 1-2 år siden, kalte kabinette for harddisk osv :blush: men nå kan jeg i hvertfall litt :yes: hehe. takk hw.no :)

pc en han bygde på er basert på "hw" studenten.. sto det så skulle nesten tro han er medlem her..

Lenke til kommentar
Heller dypt konsentrert.

Enig, det er ikke alltid like lett å sette på de satans jumper kablene til leds'a.

Men det er bra at de lærer seg tidlig å bygge maskiner, bygde min første selv etter konfirmasjonen da jeg var 15. Et par brødre til en kammerat av meg har fyllt 10 og er helt i hundre på å kjøpe seg maskin til å spille WoW på. Det har blitt ganske anderledes med tiden. Før lekte man med lego, spillte fotball og lekte ute. Nå spiller man data, playstation o.l. og ser på tv.

Vel, bare fordi dem liker data og playstation betyr ikke at dem ikke spiller fotball..

Da jeg var 10 år likte jeg og å spille playstation, men var på trening hver uke, spilt fotball hver dag og bygde legoslott :p Er 16 nå om noen skulle lure :tease:

Lenke til kommentar

Vel altså fyren er meg og jeg pleier og bruke 4 skruer for og feste fast hovedkortet men jeg snakket da om når datan hadde 5-6 dingsebomser man måtte trykke på for og feste fast skjermkortet fks. Men takk for fin respons og ja jeg er veldig mye ute, så ikke tro jeg bare sitter på pc'en :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...