anarkisten Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Trenger software som lager bra web galleri. Har brukt photoshop 6 til dette, resultatet blir ok. Men jeg savner å kunne legge tekst til bildene. Gjerne også noe mer fancy som at den laster ned flere bilder mens man ser på bilder. Noen å anbefale? Har lest at Paint shop skal klare dette første. Lenke til kommentar
jaasland Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 PhotoThumb lager både thumbnails og websider. Enkelt å bruke, men med mange avanserte muligheter. Fungerer også utmerket som vanlig browser. Programmet har både EXIF og IPTC-støtte, og mange andre nyttige funksjoner. Du finner gratis demoversjon på http://photothumb.com/ Jarle Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 kan man skrive inn tekst til bildene på noen av disse ? jeg bruker jasc after shot, perfekt program. problemet er at det er en prøveversjon som går ut om noen dager.. Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Alternativet er dette: http://gallery.menalto.com/index.php Et genialt onlinegalleri som lar deg og andre besøkende legge inn tekst o.l. Her kan du se hvordan det er i praksis: http://www.haltenbanken.net/Gallery/ Krever webplass/server med støtte for php EDIT: Du kan også innstalere dette lokalt på maskina di og det er GRATIS! [ Denne Melding var redigert av: Jesus Halten på 2002-08-23 17:46 ] Lenke til kommentar
svingen Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 det er sinsykt bra det "gallary" programet,eg sleit lit første gangen eg installerte det men når det først er oppe og går så eier det gata,og så er det gratis,har og eit genialt remote system som gjør att man kan laste opp mange bilder opp samtidig,du bare velger hvor du skal legge det og så bildene så laste opp,så er dei ferdige,du kan og lage egen "upload" space......genialt.....rote med mange program før eg prøvde det he syns det er vanvtig smart med mulighet får slide show,og måte du kan adde comments osv er kjekt ein annen ting som er grei er att du har kanskje vært på ein fest og alle kommer heim igjen med digital kamera sit...da kan dei som har digital kamera får egen brukernavn/passord og få tilgang til og laste opp sine bilde på ein spesifik plass du kan kjøre det her på windows pc og linux pc og det beste er vel kanskje det er gratis,det er vel ikkje noen begrensinger i det her vis du kan programere.alt er lagt ut gratis og du kan og modifisere kilde koden vis du har peling på slik Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Prøv JAlbum! Det er genialt! Du kan velge mellom mange forskjellige designer på sida, og du kan selv lage ny design med CSS om du ønsker det. På hjemmesida (http://www.datadosen.se/jalbum/)er det også mulig å få sett hvordan albumene blir seende ut. Lenke til kommentar
J-Oh Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Alternativet er dette: http://gallery.menalto.com/index.php Et genialt onlinegalleri som lar deg og andre besøkende legge inn tekst o.l. Her kan du se hvordan det er i praksis: http://www.haltenbanken.net/Gallery/ Krever webplass/server med støtte for php EDIT: Du kan også innstalere dette lokalt på maskina di og det er GRATIS! __________________________________________________________ Dette programmet / webgalleriet er IKKE å anbefale. Nå har jeg prøvd det lenge og har aldri i mitt liv opplevd så mange feil og mangler og lite oppklarende "support" fra dem som lager det. Enten virker det ved første forsøk (for noen) ellers så virker det ikke (for de fleste). Lenke til kommentar
ohoholm Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Dette programmet / webgalleriet er IKKE å anbefale.Nå har jeg prøvd det lenge og har aldri i mitt liv opplevd så mange feil og mangler og lite oppklarende "support" fra dem som lager det. Enten virker det ved første forsøk (for noen) ellers så virker det ikke (for de fleste). DET ER FEIL å si at dette ikke fungerer for de fleste. Har KUN hørt positive omtaler om programmet fra dem jeg kjenner som driver nettsteder med dette. Driver et selv og har selv VELDIG gode erfaringer med Gallery . Første gang tar alltid litt tid og en må være forberedt på å knote litt men med dette programmet gikk alt på skinner. Når jeg nå kjenner galleriet tar det meg den tiden det tar å finne de riktige bildene i Windows Explorer. Så er det bare å merke dem, klikke "Publish to internet" og via et plugin fra Gallery lastes og konverteres både thumbnails og bilder i den størrelsen jeg vil ha dem. Etterpå editerer jeg titler og kommentarer online. RÅENKELT! Har du ikke Windows XP kan du bruke et annet plugin kalt Gallery Remote som fungerer på samme måte bare med Java istedet. til J-Oh: Du må være en ordentlig kløne med langt flere enn 10 tommeltotter dersom du har så store problemer med innstallasjon av Gallery at du til slutt gir opp . En trenger ikke engang kunnskap om php eller noe annet. ALT fikses av Gallery selv. Brukte 1/2h - 1h på innstallasjonen første gang (fra start av nedlasting til opplasting av de første bildene) og jeg er heller ingen ekspert på området. Bruk dokumentasjonen herfra og besøk gjerne forumet for innstallasjon med over 10900 kommentarer. Her burde en finne svar på de fleste spørsmål vha søk. Legg merke til at Gallery ikke støtter IIS... Men det burde ikke være noe problem siden de fleste servere i dag kjører med Apache sever-programvare. En trenger i tillegg til en Apache server NetPBM eller ImageMagick. Også disse er som regel innstallert på sever (bare send en mail til kundeservice så får du mappen (URIen) du skal vise til i Gallery setup) Du kan også bruke phpinfo som beskrevet i dokumentasjonen. Er disse to og PHP støtte på plass må Gallery bare fungere. Har prøvd litt forskjellige galleri programmer men dette er det absolutt overlegne! Ingen over og ingen ved siden. ANBEFALES Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Vel jeg kommer til og teste dem alle Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Dette programmet / webgalleriet er IKKE å anbefale.Nå har jeg prøvd det lenge og har aldri i mitt liv opplevd så mange feil og mangler og lite oppklarende "support" fra dem som lager det. Enten virker det ved første forsøk (for noen) ellers så virker det ikke (for de fleste). Har instalert dette maaange ganger, på flere forskjellige maskiner osv, greit man trenger kanskje litt linux erfaring om man skal sette det opp på en linux server, men det meste er enkelt og greit, og man klarer alt om man leser nøye. Kan på det sterkeste anbefale dette. Venter bare på en 2'r som vist kommer etter vært, nemlig med theme støtte og litt sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå