Gå til innhold

Bestilt en får to bærbare? - la oss vente å se -


Anbefalte innlegg

Zardoz51:

Du har helt rett, tråden kan vel egentlig stenges. Jeg har fått belyst mitt problem, og dell har fått x antall mail ang denne tråden.

 

Uansett hva det nå skrives er pc'en på vei, og om den blir stoppet eller ikke før den kommer til meg, vil bare tiden vise. Enkelt og greit. Ikke noe mer vi kan gjøre.

 

Hva jeg velger å gjøre hvis den kommer, blir opp til meg. Men er veldig klar over at dell vet hvor pc'en er. De har som nevnt navn, adresse, telefon, signatur og "leg koden" som de skriver fra leggen jeg viser.

Enkelt og greit.

 

Om de faktisk oppdager at det er jeg som fikk en pc for mye...ja det vil tiden vise. Enten gjør de det, eller ikke. Enkelt og greit.

 

Vil jeg en gang si i fra, ja si det....igjen det vil tiden vise..... tenker jeg langsiktig så er det vel ingen tvil om at 10k ikke er noe å bli "svarte listet" for.

 

Så hvis moderator vil, kan denne tråden stenges for min del. :thumbup:

Endret av viper_command
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men herregud, skjønner dere ingenting? Om trådstarter velger å ta sjanse på at Dell aldri kommer med et krav så er det hans problem. Skulle de komme med et krav har han to valg, enten betale eller la Dell hente maskinen. Det er vel pokker meg ikke tyveri!

Når man beholder noe man vet man ikke skulle ha hatt, jo da er det tyveri. Men jeg skjønner at det blir for vanskelig for deg å lese lovene, så bare fortsett å tro det du tror du. Jeg skal ikke nekte deg det hvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg må signere og vise leg, kan ikke jukse noe der. Så blir feilen oppdaget (noe den nå garantert blir etter x antall mail til dell fra forumet ) så er det null problem for dell å finne ut hvem som har pc'en.

Da har jeg et lite spørsmål til deg. Hva om du skriver under og mottar PCen, og om 1 måned får beskjed fra Dell om at det er på tide og betale den? Du har gått over angrefristen, så å sende den tilbake er ikke et alternativ. Dell godtar ikke heving av kjøpet, siden du jo tross alt skrev under på at du ville ha den når leveransen kom. Dell står også fritt til å nekte deg avbetaling eller finansiering.

 

Jeg vet at jeg er ondskapsfull nok til å kunne ha gjort noe slikt etter å lest hva du har skrevet i denne tråden. Og det ville ikke forundret meg om det sitter en onskapsfull liten jævel av en kundebehandler hos Dell som også kan finne på noe sånt.

Lenke til kommentar
Jeg syns du skulle skille mellom moderator Afseth og Bruker Afseth.

 

Hva med to profiler? eller kanskje du er for stolt av mod tittelen og antall innlegg?

Nå synes jeg du skal gi deg, og jekke ned den frekke tonen litt. Det er ikke tillatt å ha to kontoer på forumet, og det er derfor samme konto som har tittelen "brukermoderator" og som kan fungere som vanlig bruker. Regner med at en kranglefant som deg hadde syntes det var galt om jeg hadde to brukere uten å informere om det hele tiden også.

 

Nok om denne diskusjonen. Det blir bare for dumt å ta det i en tråd som handler om noe helt annet. Slike ting kan du ta i tilbakemeldinger om forumet, eller skrive en klage til forumstyret ([email protected]) at du synes det er upassende at samme konto kan fungere som moderator og bruker.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Men herregud, skjønner dere ingenting? Om trådstarter velger å ta sjanse på at Dell aldri kommer med et krav så er det hans problem. Skulle de komme med et krav har han to valg, enten betale eller la Dell hente maskinen. Det er vel pokker meg ikke tyveri!

Når man beholder noe man vet man ikke skulle ha hatt, jo da er det tyveri. Men jeg skjønner at det blir for vanskelig for deg å lese lovene, så bare fortsett å tro det du tror du. Jeg skal ikke nekte deg det hvertfall.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Jeg må signere og vise leg, kan ikke jukse noe der. Så blir feilen oppdaget (noe den nå garantert blir etter x antall mail til dell fra forumet ) så er det null problem for dell å finne ut hvem som har pc'en.

Da har jeg et lite spørsmål til deg. Hva om du skriver under og mottar PCen, og om 1 måned får beskjed fra Dell om at det er på tide og betale den? Du har gått over angrefristen, så å sende den tilbake er ikke et alternativ. Dell godtar ikke heving av kjøpet, siden du jo tross alt skrev under på at du ville ha den når leveransen kom. Dell står også fritt til å nekte deg avbetaling eller finansiering.

 

Jeg vet at jeg er ondskapsfull nok til å kunne ha gjort noe slikt etter å lest hva du har skrevet i denne tråden. Og det ville ikke forundret meg om det sitter en onskapsfull liten jævel av en kundebehandler hos Dell som også kan finne på noe sånt.

I prinsippet kan vel faktisk leverandøren kreve meg for penger hvis jeg nekter å ta i mot pakken. Vet at det er praksis både hos komplett og mamoz.

Så uansett ett dilemma.

 

Og please: Er du advokat? Hvis du er det, referer til paragrafene i loven når du skriver det du skriver. Hvis du ikke er advokat, burde du kanskje tone ned påstandene dine noe.

 

Men kan vi ikke glemme dette nå, og så ser vi hva som skjer kommende uke..... hvis ikke dere bare er ute etter å kverulere da :yes::yes:

Lenke til kommentar

Til Afseth.

 

så så så! ro deg ned og les hva jeg skriver..

Jeg foreslo faktisk at du skulle ha 2 brukere her på forumet, slik at du ikke skal blande moderator jobben og dine personelige meninger.

 

Regner med at du kaller meg frekk og kranglefant som privatperson, og ikke som moderator.

kanskje en advarsel hadde vært på sitt rette?

 

Edit: Til Afseth

Endret av Bushido
Lenke til kommentar
I prinsippet kan vel faktisk leverandøren kreve meg for penger hvis jeg nekter å ta i mot pakken. Vet at det er praksis både hos komplett og mamoz.

Så uansett ett dilemma.

Nei, bare om du har gjort en avtale og bestilt produktet. Mange svindlere operer på denne måten, derfor har man et lovverk som beskytter oss mot slikt. Du kan bare slappe av.

Lenke til kommentar

Off, forbanna fjortisser. Han er ingen tyv, svindler eller noe som helst. Han har bare kanskje en maskin på vei fra Dell. Og hvis Dell har gjort den feilen med å sende en ekstra maskin så skal det nå ikke være hans jobb å kontakte dem. Uansett hva pakken måtte inneholde så behold det, frem til de evnt. kontakter deg og da kan du jo si at du vil ha godtgjørelse for å frakte pakken til posten samt posten sine omkostninger av dem før du gjør noe som helst. Når du så har motatt dette så sender du den tilbake og lever livet videre med laptopen du har nå.

 

.Punktum.

 

Og ikke gidd å hiv opp på altslags lover, og kall ham en tyv og svindler. Det er rett å slett bare teit å patetisk.

Lenke til kommentar

vegis: Du har vel litt for høye forhåpninger om du tror denne saken lar seg løse her på hw.no.

 

Tror de fleste varisjonene innen folks meninger har kommet godt frem, og jeg synes ikke diskusjonen bør gå noe lengre.

Det begynner vel å bli vel personlig mot flere. Mot meg har det vært personlig hele tiden, men jeg startet tråden. Men person angrep mot andre som skriver her blir feil.

 

Kan ikke alle få si sin mening, uten å kalle noen det ene eller det andre?

 

En nøytral diskusjon, der: Moralsk sett burde man ikke beholde en extra pc, høres mye bedre ut enn: "du er en tyv, vi melder fra til hw, dell osv...."

Kan man loven kunne man jo skrevet det saklig og referert, slik at andre som eventuelt kommer opp i samme situasjon lett kan se hva de virkelig bør gjøre og eventuelt MÅ gjøre.....

 

Kan ikke noen stenge denne tråden da???

Lenke til kommentar
I prinsippet kan vel faktisk leverandøren kreve meg for penger hvis jeg nekter å ta i mot pakken. Vet at det er praksis både hos komplett og mamoz.

Så uansett ett dilemma.

 

Og please: Er du advokat? Hvis du er det, referer til paragrafene i loven når du skriver det du skriver. Hvis du ikke er advokat, burde du kanskje tone ned påstandene dine noe.

Du kan nekte å ta imot med den enkle begrunnelsen at du ikke har bestilt noe mer enn en PC fra dem, og derfor ikke skal ha denne siste pakken som er på vei. Derimot, så fort du skriver under og tar imot pakken, så har du også godtatt at dette var noe du mente du skulle ha.

 

Jeg har referert til de relevante paragrafene i straffeloven flere steder i denne tråden, så det er ikke vanskelig å finne igjen.

Lenke til kommentar

hehe. dell har gjort dette flere ganger før såvidt meg bekjent. alle gangene har det endt opp med en regning på pcen i posten etter 1-2 mndr. betaler du ikke får du svi, du kan ikke returnere den, da du har godtatt leveringen av den når du tok i mot den. du blir faktisk tvunget til å betale for en pc du ikke bestilte fordi du var dust og tok i mot en når den kom på døren. du har to valg, enten nekte å ta i mot den, eller å ta i mot den og kontakte dell asap. venter du kommer regningen, og den må du betale da angrefrist osv har gått ut. i og med at de har pant i pcen til betalingen foreligger så er siste utvei at de krever den inn, men da kommer det saftige gebyrer/renter osv oppå der igjen pga at du har ervervet deg noe som var dems på ulovlig vis.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Til Afseth.

 

så så så! ro deg ned og les hva jeg skriver..

Jeg foreslo faktisk at du skulle ha 2 brukere her på forumet, slik at du ikke skal blande moderator jobben og dine personelige meninger.

 

Regner med at du kaller meg frekk og kranglefant som privatperson, og ikke som moderator.

kanskje en advarsel hadde vært på sitt rette?

 

Edit: Til Afseth

Det er ikke tillatt å ha to kontoer på forumet, og det er derfor samme konto som har tittelen "brukermoderator" og som kan fungere som vanlig bruker.

Jeg synes du burde lese hva Afseth skriver også.

 

On topic:

De kan få igjen sin eiendom thats it.

Enig :thumbup:

Lenke til kommentar
hehe. dell har gjort dette flere ganger før såvidt meg bekjent. alle gangene har det endt opp med en regning på pcen i posten etter 1-2 mndr. betaler du ikke får du svi, du kan ikke returnere den, da du har godtatt leveringen av den når du tok i mot den. du blir faktisk tvunget til å betale for en pc du ikke bestilte fordi du var dust og tok i mot en når den kom på døren. du har to valg, enten nekte å ta i mot den, eller å ta i mot den og kontakte dell asap. venter du kommer regningen, og den må du betale da angrefrist osv har gått ut. i og med at de har pant i pcen til betalingen foreligger så er siste utvei at de krever den inn, men da kommer det saftige gebyrer/renter osv oppå der igjen pga at du har ervervet deg noe som var dems på ulovlig vis.

 

lykke til

Ja, nå slapp du tydligvis opp for argumenter og tar en spansk en. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...