Gå til innhold

Bestilt en får to bærbare? - la oss vente å se -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådstarter vil på ingen måte bli straffet for å ha oppbevart en pc for Dell i noen måneder om de plutselig ringer og vil ha den tilbake.

 

Og dere som har hentet fra den moralske pisken bør putte den tilbake der den kom fra! Han har ikke gjort noe galt enda!! Han tenker bare på det!!

 

Å sende link til Dell er bare useriøst, dette er et forum der vi skal ha stor takhøyde for å kunne diskutere data relaterte saker, ikke som en moderne gapestokk!!

Endret av Killer
Lenke til kommentar
Bare for å få det sagt, det første jeg gjorde etter å ha lest 2 sider av denne tråden var å sende en e-post til Dell. De bør sannelig få se på denne tråden.

 

Faktisk tror jeg de blir glad av å se at så mange er ærlige mennesker, og ikke skada folk med total mangel på respekt og moral.

 

Siden du har penger nok til å unne deg en PC, har du vel ikke så dårlig råd tenker jeg? Stort sett ingen i Norge er vel så fattige at de må ty til svindel.

 

Og til slutt: Kommer du isåfall til å ha noe glede av tyvegods? Da er du virkelig kvalm!

 

*glad i fet skrift* ^^

det er så KVALMT å høre deg snakke, hadde dette skjedd med deg, kan eg garantere deg at du verken hadde postet en tråd her på hw.no eller sagt fra til Dell, du skriver dette bare for å være "kul" og siden temaet ikje gjelder deg.

 

Hadde dette skjedd med meg, hadde eg holdt kjeft i 3 år :p for då er den etter norske lover min :tease::thumbup:

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Om en bankansatt tar meg seg 10k fra banken i en pakke med mitt navn, adresse og telefon nummer, og leverer til meg på døra, der jeg må kvittere på at jeg har mottatt den og vise leg på at det er meg. Er jeg da en bankraner? Kunne jeg blitt dømt for det?

Hvis det ikke er dine penger du får og du velger å beholde dem, kan du bli tiltalt for heleri. Bankraneren vil i dette tilfelle være den bankansatte.

Lenke til kommentar

En gang for rundt 10 år siden fikk jeg en 1000 kr-lapp istedenfor en 500 kr-lapp fra minibanken. Begge hadde samme størrelse. Og sjekket om det ble trukket 500 kr mer eller ei. Det var ei. Jeg valgte ikke å kontakte banken pga jeg VET de vil enten si: Minibank gjør aldri feil ELLER jeg har telt eller husket feil! :D

 

Så jeg foreslår bare trådstarter å ta med ro og sende en mail til Dell en - eneste - gang og si de må hente det snarest mulig.. Og si i samme slengen at pakken tar jo plass i huset og Dell må betale plassleie til 100 kr/mnd. Hvis de har brukt så lang tid eller at du bare ta over etter en viss tid... Tror det er noe med tidsfrister før du kan bare åpne og leke med den. ;)

Lenke til kommentar

Tidligere i denne uka hadde Dell feilpriset en laptop, husker jeg ikke helt feil så kunne en få en pc til 17.000,- for kun 10.000,- Dette ble offentliggjort her på forumet og flere bestilte (rundt 20 stykker) Dette er ett tap på langt over 100.000,- Ingen av de som sto fram og sa de hadde bestilt ble neddynket av moralske/etiske poster som trådstarter blir her. I motsetning ble de hyllet som helter som klarte å lure Dell.

 

Synes trådstarter ikke skal høre så mye på hva de moralske/etiske forkjemperne som ikke gjør noe galt og som aldri har brukt piratprogrammer har å si. Synes du skal gjøre det du har samvittighet til og tenke deg godt om i denne saken. Dell blir sikkert utrolig glad hvis du minner de om feilen.

 

Rubme

Lenke til kommentar

hehe, blir spennende å se hva dell gjør nå da. Etter som jeg har lest i tråden begynner dell å få en del mail ang pc'en min...

Spennende å se om de greier å finne ut hvem som har bestilt pc i Norge siste tiden og som faktisk får to levert innen kort tid....

 

Hvor mye resursser kommer de til å bruke på dette? Blir det en prinsipp sak?

Eller lar de pc'en komme frem for å så håpe på at de får en telefon fra meg?

 

Nei spennende uke dette her.... pc'en er uansett på veien mot norge, om ikke i Norge allerede, så tiden begynner å bli knapp...

Lenke til kommentar

- "Må rekne med litt svinn i store bedrifter"

 

Bare behold pc`en (Hvis det er det.) Folk snakker som du har lurt til deg denne pc`en og skamsvindlet Dell. Dell er en stor ansiktsløs bedrift og hvis de ikke har orden i sakene sine så skal ikke det gå utover deg.

 

Jeg kan garantere at hver lille fjortiss her som har rakket ned på deg og "skal sende mail til Dell" hadde beholdt pc`en hadde de vert i samme situasjon.

 

Gratulerer med ny pc da (forhåpenligvis) ;)

Lenke til kommentar

Til viper_command:

 

Jeg beklager disse meldingene som "jeg" skrev, var på LAN og noen tullet med PCen mens jeg sov.

 

Jeg synes du skal kontakte Dell hvis du mottar enda en PC. Sjansen for at de krever den tilbake er vel heller liten. Når du har kontaktet dem er jo egentlig saken ut av verden, enten skal de ha den tilbake eller så beholder du den. Det er jo mye greiere å ha forhørt seg med dem.

Lenke til kommentar
Å sende en link til tråden til dell har jeg ingen problemer med. men å sende IP adressen skal de har bedre grunn til.

Ingen utenom hw selv kan finne ut hvilken IP adresse jeg har brukt. Det finnes ingen spor i tråden som viser min IP adresse.

Derfor beveger moderatoren seg ut på utrygt område ved å faktisk ville sende slik informasjon til andre enn politiet.

Herregud... hvor sa jeg at jeg ville sende IP adressen til Dell? Du leser tydeligvis kun det du vil lese, og ikke hva som faktisk skrives.

 

Men faktum er at din IP adresse kommer opp for oss moderatorer, og hvis politiet kommer med en ordre om å gi ut denne IP adressen (etter oppdrag fra Dell), så er vi pliktet til å gi den ut. Da er det faktisk straffbart å unnlate å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Har dere i heletatt lov til å oppbevare personalia på databasen deres? Oppdrag for datatilsynet?

Ja, det har vi. Personalia som brukeren gir fra seg ved å oppsøke forumet, inkludert IP adresser, har vi lov å beholde. IP adressen er vi faktisk pliktet til å ha tilgang til i tilfelle slike tilfeller. Den står imidlertid ikke ved siden av brukerens navn, e-postadresse og lignende, men på hvert enkelt innlegg slik at selve innlegget, og ikke brukeren, kan kobles til en spesiell husstand. For å koble IP adressen til en postadresse, eller spesifikt område, må politiet involveres.

Lenke til kommentar
Har dere i heletatt lov til å oppbevare personalia på databasen deres? Oppdrag for datatilsynet?

Ja, det har vi. Personalia som brukeren gir fra seg ved å oppsøke forumet, inkludert IP adresser, har vi lov å beholde. IP adressen er vi faktisk pliktet til å ha tilgang til i tilfelle slike tilfeller. Den står imidlertid ikke ved siden av brukerens navn, e-postadresse og lignende, men på hvert enkelt innlegg slik at selve innlegget, og ikke brukeren, kan kobles til en spesiell husstand. For å koble IP adressen til en postadresse, eller spesifikt område, må politiet involveres.

Nei, du sier det selv. Dere har ikke lov til å føre et register hvor IP adressen kan knyttes til enkeltpersoner, men politiet kan selvfølgelig gjøre denne koblingen om de får fullmakt til det. Poenget er at du skrev et innlegg som lett kan misforståes, noe som tydeligvis også har skjedd, hvor du oppfordrer til mailing og hvor du nevner at IP adressen lett kan knyttes til person. Hvem her kan sende IP adresse samt hint om person tilknyttet? Jo nettopp, personer med utvidet tilgang til HW serverene. Det er vel ikke rart om man reagerer når tillitspersoner, slik som deg, kommer med slikt.

 

Og jeg poengterer enda en gang. Trådstarter gjør noe ulovlig den dag han nekter eller på annen måte prøver å holde tilbake et produkt som ikke er hans. Men han har ingen opplysningsplikt til Dell. Hvorvidt jeg synes ha skal beholde produktet er en annen sak.....

Lenke til kommentar
Hva om vi faktisk sender en mail til Dell med link til denne tråden? Da får vi løst denne saken en gang for alle (lett å finne ut hvem en person er ved hjelp av IP adressen).

Jeg refererte til dette innlegget. Ikke tvil om at du både nevner å sende mail til dell og "lett å finne IP adressen" i samme innlegg.

 

Og som andre nevner, eneste måte for dell å finne ut hvem jeg er via denne tråden er om en av dere sender slik info. Ellers må de gå gjennom alle ordrene sine for å se hvem som får to pc'er tett på hverandre, og passe på at de ikke stopper orderen til noen som faktisk har bestilt to pc'er.

 

Om dell hadde gått til politiet, så er det jo ingen tvil. men ingen ting i denne saken peker på at dette blir en mulighet. Siden jeg ville ha gitt meg lenge før politiet ble koblet inn. Hvis de i det hele tatt har loven på sin side slik at politiet hadde vært en mulighet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...