Gå til innhold

Spørsmål ang PSU

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bestilte et SONATA II kabinett med en PSU på 450W .

Min pc nektet og starte når jeg hadde denne PSUen i av en eller annen grunn , jeg leser meg frem til at PSUen rett og slett ikke fungerer på mitt hovedkort.

jeg låner PSUen av en kompis og alt virker som det skal. Kompisen vil der i mot ikke låne min PSU fordi han mener denne ødlegger CPUen hans siden den kun har 17A på 12V siden. Han sier han trenger 20A.

Er dette et faktum at min Antec PSU (som jeg selv gjerne vil bruke, men ikke får brukt siden hovedkortet mitt av en eller annen grunn IKKE vil starte med den PSUen) vil kunne ødlegge hans CPU eller HK ??

Planen er bare å byttelåne over helgen slik at jeg får bytta PSUen :blush:

Jeg har lest mye om dette på nettet og det er mange som bruker akkurat DET kabinettet med den PSUen hvor systemet fungerer bra. Selv har ikke jeg noe spesielt krevende system .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ødelegger den vel ikke, men det er vel bare å sjekke om den starter i det hele tatt... 17A på 12V, CPU går jo ikke gjennom 12V, den går gjennom ATX-pluggen som kommer fra PSU, sjekk om systemet blir ustabilt, om det fungerer er det ikke noe problem...

Stiller meg ikke til ansvar hva som skjer uansett bare så det er sagt...

Lenke til kommentar
.. CPU går jo ikke gjennom 12V, den går gjennom ATX-pluggen som kommer fra PSU ...

Du mener at du kan dette? ;)

CPU bruker 12V, og det er normalt en egen 4-pins plugg (populært kalt P4 pluggen).

Neee, men trodde det var en egen krets som gikk til HK slik at du slapp å dele den med resten av "kabinettet" vifter, HD ol.

Jaja, lært oss noe nytt idag også :blush: Thnx Hårek

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...