AnabOle Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Pappa har tilbudt meg å kjøpe en Citroen XM 96 modell som har gått litt over 100.000 og er uten feil for 50.000kr. dette er family buisness så den står allerede registrert på bestemor i trøndelag og registreringen er i orden. Det er ikke noe papirarbeid forbundet med at jeg overtar denne bilen. er dette et godt tilbud for meg? skal gi han 20.000 nå og så skal han få resten på avdrag senere. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hvis du liker bilen, er det sikkert det. Personlig syns jeg bilen ser ut som et dårlig sci-fi prosjekt. Lenke til kommentar
AnabOle Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 tenkte litt på prisen og sånt, søkte litt på finn.no, der selges de til rundt 80.000, selv om bilen ikke er så vakker er det jo et godt kjøp prismessig, i hvertfall som jeg kan se. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Pappa har tilbudt meg å kjøpe en Citroen XM 96 modell som har gått litt over 100.000 og er uten feil for 50.000kr. Hvilken motor er det i den? Er det en 2-liter, så er det et veldig bra kjøp, ja. Du finner ihvertfall ikke noen annen bil, som du sitter så godt i, til den prisen. mvh Pantera Lenke til kommentar
voluz Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Heheh... Endret 10. september 2005 av voluz Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Pappa har tilbudt meg å kjøpe en Citroen XM 96 modell som har gått litt over 100.000 og er uten feil for 50.000kr. dette er family buisness så den står allerede registrert på bestemor i trøndelag og registreringen er i orden. Det er ikke noe papirarbeid forbundet med at jeg overtar denne bilen. er dette et godt tilbud for meg? skal gi han 20.000 nå og så skal han få resten på avdrag senere. Ikke stuss på det. Jeg ville slått til. Du kan umulig få et bedre tilbud noen andre steder. - Prisen er under markedspris - Kjørelengde er under normalt for en 96-modell - Avbetalingsordningen er grei og sikkert rentefri ? - Du får sikkert hyggelig avslag i restprisen dersom det dukker opp feil (eller bli enig om det) - Du klarer sikkert å forhandle deg til en liten oppshining, f.eks nye dekk, om de er slitt (nye dekk er vel det dyreste som kan skje med denne bilen de neste åra) - Hele historien på bilen er kjent - den har vært i familien - XM er en nydelig bil å kjøre - XM er ikke verre å skru på selv enn andre nyere biler, selv om alle sier noe annet om Citroen (Jeg har ikke XM selv, men har Haynesboka om XM) Men dersom du drømmer om en Golf, skal du ikke kjøpe den. Da blir du aldri fornøyd. Lenke til kommentar
AnabOle Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) takker for svaret. prisen har jeg sjekket ut, og den er ikke så værst. siden jeg posta denne tråden har jeg heller blitt enig med pappa at jeg disponerer den bilen så lenge han ikke trenger den. han bruker den stort sett aldri, og trenger den ikke med mindre han trenger en bil med hengerfeste. det har han ikke på den andre bilen som er en Nissan Primera (japse-skjit og ikke god å kjøre) dette er egentlig det beste for meg, selv om jeg ikke helt før følelsen av å "eie noe eget". Bilen er faktisk ganske god å kjøre ja. Er en rutineservice rundt hjørnet nå siden den har gått 135.000, og den tar papsen og betaler. eneste er at jeg må ringe og bestille time, og kjøre den inn (ikke for å klage altså) Endret 30. oktober 2005 av AnabOle Lenke til kommentar
underground Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Litt off topic kanskje, men har denne bilen sånn hydraulisk heve/senke system? Har hørt at det kan bli endel problemer med dette, men denne bilen er jo ikke så gammel så. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Litt off topic kanskje, men har denne bilen sånn hydraulisk heve/senke system? Har hørt at det kan bli endel problemer med dette, men denne bilen er jo ikke så gammel så. 5081902[/snapback] Det er det på XM ja, hvis du ser de parkert rundt omkring har du kanskje lagt merke til at de ligger paddeflatt på bakken? I familien min har vi hatt to Citroën GS'er og to BX'er, pluss at bestefaren min har hatt BX. Min erfaring er at ting man tar vare på ikke går i stykker. Lenke til kommentar
AnabOle Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) såklart kan man heise den opp stemmer at den senker seg helt ned når du skrur den av, men kommer seg fort opp igjen når du skrur på motoren. man kan kjenner at hydralikken tilpasser seg til om du har noe tungt i bagasjen eller om det sitter folk i baksetet. ganske stilig! måtte faktisk heise den opp når jeg bytta til vinterdekk her om dagen, fikk ikke jekken under bilen. her var det næmeste jeg fant hvordan bilen så ut på google. hvordan citroen xm serien ser ut er jo veldig omdiskutert da. noen mener de ser ut som et mislykket sci-fi prosjekt. jeg bryr meg egentlig pent lite, det er kjøregleden som teller Endret 30. oktober 2005 av AnabOle Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Man skal ikke kimse av utseendet på XM syns jeg. Den er tross alt designet av Bertone. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Litt off topic kanskje, men har denne bilen sånn hydraulisk heve/senke system? Har hørt at det kan bli endel problemer med dette, men denne bilen er jo ikke så gammel så. 5081902[/snapback] Alle skikkelige Citroener har dette, de har laget det siden 1954 så det er ganske så utprøvd. Man må bytte kuler nå og da disse kan byttes på noen minutter og de tilsvarer fjær og støtdemper på en vanlig bil, kulene koster fra ca 400,- og det er en kule pr hjul. Hvis man bytter olje etter intervallet og kuler når de er utslit så er det ikke mye som skjer med dette hydrauliskesystemet. På gamle Citroener så var det ikke uvanlig at hydraulikkrørene rustet istykker med påfølgende driftstans, på nyere biler så er ikke dette noe problem. Det eneste problemet er at bakgårdsmekanikere får angst når de ser det og tror det er avansert. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Man må bytte kuler nå og da disse kan byttes på noen minutter og de tilsvarer fjær og støtdemper på en vanlig bil, kulene koster fra ca 400,- og det er en kule pr hjul. Pluss én eller to akkumulatorkuler. (Ikke sikker på hva det er på XM.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå