audun1 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Hei. Lastet ned Visual C# og SharpDevelop. Så http://bdn.borland.com/article/0,1410,30298,00.html i en forum post og tenkte jeg skulle prøve meg. Er ny så jeg tenkte at notepad ikke er noe for meg så jeg skrev koden i SharpDevelop. Men koden funker ikke i det hele tatt. Så jeg forsket og fant ut at jeg hadde skrevet Class med stor C som da skal være liten . Så finner jeg en ny feil i using system; som da skal være med stor S Da får jeg ingen feil i koden, men jeg kan ikke teste programmet. Generating Code... Copyright (C) Microsoft Corp 1984-1998. All rights reserved. cl /c /clr /Fo"C:\Documents and Settings\Administrator\Mine dokumenter\SharpDevelop Projects\test\bin\Debug/" /nologo /W"4" /EHsc /MT /J /GR /Y- /Gd /TP "C:\Documents and Settings\Administrator\Mine dokumenter\SharpDevelop Projects\test\Main.cpp" "C:\Documents and Settings\Administrator\Mine dokumenter\SharpDevelop Projects\test\AssemblyInfo.cpp" Command line warning D4002 : ignoring unknown option '/clr' Command line warning D4002 : ignoring unknown option '/Y-' Build complete -- 2 errors, 2 warnings Er feilmeldingen i SharpDevelop. I visual C# far jeg ingen feilmelding bare ingen test. Alså jeg trykker test men ingen ting skjer Hva skal jeg gjøre nå Takk for Hjelp Endret 10. september 2005 av audun1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 C Sharp compileren heter csc.exe.... hvis ikke borland har sin egen da. uansett har du to feil i koden, compileren kan ikke lage exe fil da. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Coden min ser slik ut using System; namespace ConsoleApplication1 { class Class1 { static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("hello World!"); } } } Jeg vet ikke hva som er feil EDIT: Så en ting nå.. Når jeg trykker kjør i Visual C# så popper faktisk den komandolinja opp, men den lukkes med en gang så jeg nesten ikke rekker og se den. Endret 10. september 2005 av audun1 Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 OK har nå kjøpt meg bok fra Amazon "Microsoft C# Programming for the Absolute Beginner" til $8,70 + porto på $9 :S Så vi får håpe den kansje skyver meg frem litt. Takker. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 det skal vel være "public class Class1"... men i Visual C# ser du hva feila er i task listen, bare dobbelt klikk på dem, så flytter den markøren dit feilen ligger. Lenke til kommentar
Gråskjegg Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Så en ting nå..Når jeg trykker kjør i Visual C# så popper faktisk den komandolinja opp, men den lukkes med en gang så jeg nesten ikke rekker og se den. Legg til en Console.ReadLine slik at vinduet ikke lukker seg. Evnt; sett et breakpoint slik at du kan debugge. Eller enda bedre; start et cmd vind (flaggtast-R, cmd), cd til prosjektkatalogen, gå ned i rette underkatalog (Release eller Debug) og start programmet manuelt. Fordelen med siste metode er at du starter programmet uten et IDE, ulempen er at det er fryktelig tungvint. Som Geir sier bør du også merkere klasser, metoder og medlemsvariable med tilgang (public/protected/private), men om jeg ikke husker feil er public default for både klasser og metoder. (blant annet fordi en 'private static' er et rart, om ikke helt unyttig, konsept) - grå - Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Tusen takk begge for svarene. OK et lite spm. til. Finnes det en liste (engelsk, norsk) hvor det står alle funsjonene alså allt i C# Jeg vet at i php så finnes det php.net og en annen side jeg ikke husker der det står f.eks. echo " Her kan du skrive det du vil skal vises i nettleseren"; Print "Har samme funskjon som echo"; if( sjekker om noe . noe er i en variable og om det stemmer... osv. Finnes det ? Takk igjen og beklager noen litt domme spm Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 www.msdn.com Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Det følger vel også med en object viewer i SharpDevelop, jeg bruker Visual Studio, så jeg trykker bare på Ctrl+J når jeg lurer på hva de forskjellige klassene og funksjonene heter (da kommer intellisense opp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå