Gaardon Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hvor langt kan et trådløst nettverk gå. jeg bor ca 300m fra kompisen min som har trådløst, hvordan kan jeg få det til meg Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Har kompisen din en standard trådløs router eller et AP, så trenger du følgende: Mer eller mindre fri sikt mellom dere. Han setter routeren eller AP sin i et vindu hvis han kan, og så høyt oppe han kan. I den delen av huset som er mot deg. Du må ha et klientkort som har uttak for ekstern antenne, har du ikke et så sats på kjente merker, feks Linksys. Og en retningsbestemt antenne feks denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...59283&hl=biquad Du kan og kjøpe deg en antenne : http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...enner&VareID=37 Med dette utstyret er du garantert rekkevidde over 5km. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Er dette Vanskelig? Hvor mye koster dette til sammen? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) den antenna rekker IKKE 5km hvis du ikke har samme antenna i andre enden,eller en med samme antall db. hvis du skal forsatt være vil venn med dama/kjeringa/hus-eier/osv... er det nok best og gå for en litt penere antenne som denne typen: http://www.wlanantenner.no/catalog/product...&products_id=30 siden denne ser liksom bedre ut, men det er bare min mening da. hvis han kompisen din har ap'en på innsiden av masse vegger og sånt, skal det mye til for og få link. hvis ikke han kabel og har antenne på utsiden. edit: rask pris oversalg bare sånn ut fra dem jeg huske i hode: 1X ap/router = 600-800kr 1X clinet kort = 300-400kr 2X kabel(5m) = 300-400kr 2X antenner = 600-1000kr Endret 12. september 2005 av ranvik Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Dersom du skal ha en router, er Linksys WP54G et VELDIG godt alternativ for lengre avstander. Den koster 600 kroner og med uoffisiell firmware (www.dd-wrt.net) kan signalstyrken boostes fra (standardstyrke) på 31mW til 251mW! + at routeren plutselig får mye større funksjonalitet. Endret 12. september 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Den antennen rekker 5km jo, jeg har en tilsvarende, og har prøvd dette i praksis mot ET STANDARD AP, med en standard original antenne påmontert dette. Fremdeles med standard EU effekt på utstyret. Jeg skulle ønske at folk prøvde ut ting i praksis før de kommer med usannheter og synsing. Hvis det er noen tvilere der ute er dere velkommen når som helst for og se dette i praksis. Jeg bor i Bergen, send meg PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå