Gå til innhold

finnes det en ALL-IN-ONE windows update pakke?

m-momr

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal snart ta og formater hardisken min, og da installlere jeg windows xp pro helt ifra bånn, da er det føsrt

17 oppdateringer så er det

servidepack 2 også

27 oppdateringer etter det igjen

finnes det noe all in one pakke? den windows update servern er så opptatt at det tar 10 ganger så lang tid og laste ned.

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha prøvd selv, skal det være fint mulig å laste ned alle updatene på harddisk og kjøre de derfra. Man går inn i menyen på venstresida og velger "Network install" eller noe slikt, og siden det er for installasjon på store nettverk får man laste ned alle filene så de kan kjøres lokalt fra en server (din PC mao.)

Se litt rundt i menyene du har på venstresida på WU-sida di du..De lastes ned som .exe-filer.

Lenke til kommentar

Du kan lage en windows-cd som har alle oppdateringene, slik at du slipper å installere disse etter du har formatert.

RyanVM

nlite

MSFN Unattended

Der er noen linker for å få deg startet.

tips: kopier innholdet på cden over til harddisken, bruk nlite til å slipstreame SP2 og integrer ryanvm sin updatepack etterpå med programmet som ligger på siden hans.

Til slutt bruker du nlite til å lage selve isoen med.

Lenke til kommentar

Du kan bruke Autopatcher: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=334257

Men jeg skjønner ikke helt; du sier at det er 17 oppdateringer, SÅ SP2. Men skal ikke SP2 inneholde ALLE tidligere oppdateringer, frem til den datoen den ble sluppet da?. Så egentlig er det vel ikke fullt så knotete som du beskriver det. Først installerer du XP -> så SP2 -> så går du til Windows Update og laster ned/intsallerer de oppdateringene som har kommet etter SP2, noe som går ganske kjapt hvis du har bredbånd...

Lenke til kommentar
Når jeg installerer pånytt er det alltid en haug med patcher å laste ned FØR SP2 blir lasta ned og installert...mulig det er slik for å redusere størrelsen på SP2 på serveren deres.

Skjønner ikke hvorfor dere orker å laste ned SP2 HVER GANG dere skal reinstallere WinXP. Det er jo bare å laste den ned som en enkelt fil fra Microsoft som du kan lagre på en cd. Så bruker man denne CDn hver gang man installerer XP isteden, da blir det mye raskerer å oppdatere hos Windows Update til slutt

Lenke til kommentar
Når jeg installerer pånytt er det alltid en haug med patcher å laste ned FØR SP2 blir lasta ned og installert...mulig det er slik for å redusere størrelsen på SP2 på serveren deres.

Du kan velge å installere SP2 før andre ting hvis du går på den avanserte oppdateringen.

Men som pmarius sier, så er det mye lettere å bare laste ned SP2 fra Microsoft Download og lagre denne på CD/ekstern HD og installere denne før alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...