Howard Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Samsung har introdusert nye harddisker i sin SpinPoint-serie. Kapasiteten er på 200 og 250 GB, med enten PATA- eller SATA 3 Gbit/s-grensesnitt. Les mer Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Etter å ha opplevd at 2 Samsung disker stoppet i går, håper jeg at kvaliteten også har blitt bedre. Det var "morsomt" å høre "the click of death", noe jeg forbinder med Western Digital og "Deathstar" fra IBM. Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Disken fikk god omtale i PCWorld, hvor den slo diskene til Seagate, Maxtor, Hitachi og WD. Dumt at den finnes med maksimalt 250GB kapasitet Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Kanskje ikke Samsung klarer å produsere med høyere tetthet ? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Kanskje ikke Samsung klarer å produsere med høyere tetthet ? Platestørrelse på 125GB er jo slett ikke ille da? Tipper vi får se store disker i denne serien etterhvert. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Etter å ha opplevd at 2 Samsung disker stoppet i går, håper jeg at kvaliteten også har blitt bedre. Det var "morsomt" å høre "the click of death", noe jeg forbinder med Western Digital og "Deathstar" fra IBM. Kjedlig da, har en femt pcr med 40/80gb versjonen som har blitt herja med ca 24/7 på en skole uten at en eneste av dem har dødd. Min erfaring er at de er stillegående og stabile :/ Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 min erfaring med samsung disker er bare gode. Har 3 disker av spinpoint serien og 2 av 2.5 " serien.. stabile, raske og kjølige er min erfaring med alle diskene. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Skal hente min nye Samsung disk om knappe halvtimen, en 200GB. Var ikke klar over at Samsung har kommet med en oppgradert versjon. Om opplysningen stemmer, så er det den siste versjonen jeg har fått tilsendt. Har fra før en SpinPoint P80, og er egentlig veldig overrasket over hvor stillegående og kjølig den er. Så det skal bli spennende og se hvordan P120 serien er i forhold til P80 serien. Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 sånn som jeg ser så er det den gamle P120 serien du bler linka til fra artikelen til prisguiden. merka det for jeg skulle akkuratt til å kjøpe en selv Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Vi trenger flere på 500Gb, så prisene blir brukbare. Er vel snart på tide at nye disker tar igjen raptor 74gb? Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Nøyaktig hva som skiller disse diskene fra tidligere lanserte modeller er foreløpig usikkert. Spesifikasjonsmessig ser de nemlig identiske ut.Det er vel DRM, tenker jeg. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 DRM på harddisker. Finnes noe sånt? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Er SATA 3-diskene bakoverkompatible, slik at de kan brukes til vanlig SATA-tilkobling? Hva er forresten SATA 3, hvis SATA 2 "ikke eksisterer", slik det ble understreket i en artikkel her på HW? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 De er bakoverkompatible ja Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 nå har nå Samsung en noen "uggen" historie mht pålitelighet da, det var vel kun ett diskmerke som hadde dårligere statistikk enn IBM da de slet som verst med med sine disker(2001/2002), men det har vel de fleste glemt Når det er sagt har jeg hatt IBM, Seagate, Maxtor og WD(flest IBM/Hitachi) og har faktisk aldri hatt problemer med noen av dem og min maskin sviver 24/7 hele året. Den eldste IBMen min er vel fra 2000 og sviver knirkefritt enda i en annen maskin her hjemme. Har også flere andre liggende som bakcup disker etterhvert som jeg har erstattet diskparken med disker med høyere kapasitet. Den eneste disken jeg har hatt problemer med var en Fuijitsu, men det er 7-8 år siden. Etter det har jeg brukt diskeeper og det ser ut til å funke ettersom jeg aldri har hatt problemer med HDer uansett merke. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 For min del virker det som hardware teknologien har stått stillle i årevis, vi har rigignok fått stadig mer GB, men når skal man gjøre noe med søketid, lese og skrivehastighter? Stemmer det kansje ikke at hardisker er en stor flaskehals i dagens pc er? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Er SATA 3-diskene bakoverkompatible, slik at de kan brukes til vanlig SATA-tilkobling?Hva er forresten SATA 3, hvis SATA 2 "ikke eksisterer", slik det ble understreket i en artikkel her på HW? Det står ingenting om S-ATA 3 her. Bare at disken støtter 3gbit/s. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Er SATA 3-diskene bakoverkompatible, slik at de kan brukes til vanlig SATA-tilkobling?Hva er forresten SATA 3, hvis SATA 2 "ikke eksisterer", slik det ble understreket i en artikkel her på HW? Det står ingenting om S-ATA 3 her. Bare at disken støtter 3gbit/s. Ah, nå ser jeg. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) nå har nå Samsung en noen "uggen" historie mht pålitelighet da, det var vel kun ett diskmerke som hadde dårligere statistikk enn IBM da de slet som verst med med sine disker(2001/2002), men det har vel de fleste glemt Når det er sagt har jeg hatt IBM, Seagate, Maxtor og WD(flest IBM/Hitachi) og har faktisk aldri hatt problemer med noen av dem og min maskin sviver 24/7 hele året. Den eldste IBMen min er vel fra 2000 og sviver knirkefritt enda i en annen maskin her hjemme. Har også flere andre liggende som bakcup disker etterhvert som jeg har erstattet diskparken med disker med høyere kapasitet. Den eneste disken jeg har hatt problemer med var en Fuijitsu, men det er 7-8 år siden. Etter det har jeg brukt diskeeper og det ser ut til å funke ettersom jeg aldri har hatt problemer med HDer uansett merke. Har heller aldri hatt noe problem med harddiskene mine, unntatt den første jeg hadde som var på 120 mb :!: Den tok jo kvelden etter noen år, var sågar av et merke jeg ikke har hørt noe til på mange år. (husker ikke i farta hvilket merke det var). da kjøpte jeg en 2 gb hitachi (i 1997), så en 8 gb IBM Deskstar (1999) så en 40gb IBM Deskstar (2002) også den jeg har nå da. (250gb S-ATA WD) Alle surrer og går enda. Tror enkelte er veldig uheldig med harddiskene sine siden de tydligvis ryker med jevne mellomrom Denne samsungdisken virker helt fin for meg, godt mulig samsung blir det neste jeg kjøper. Er et merke jeg alltid har hatt god erfaring med når det gjelder andre produkter. Endret 10. september 2005 av _ziggy_ Lenke til kommentar
mystix Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Kanskje ikke Samsung klarer å produsere med høyere tetthet ? Platestørrelse på 125GB er jo slett ikke ille da? Tipper vi får se store disker i denne serien etterhvert. Heller tvilsomt desverre, Samsung har tidligere hatt en policy på å kun lage disker med opptil 2 plater. Seagate bruker opptil 3. Hitachi bruker opptil 5, husker ikke helt hva de andre produsentene bruker i farta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå