Propaganda Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Ja,alle har vel fått med seg hva som har skjedd de siste dagene,i forhold til at Christer Falck og C+C records blei ''tatt på fersken'' i å jukse på VG lista. Dette er mine øyne ett helt genialt PR stunt av Christer Falck,han kunne jo ikke drømt å få så mye PR og reklame for sine artister som han nå har fått. Alle som har litt vett i huet skjønner at det Christer Falck har gjort,altså å kjøpe en haug med singler for å få sine artister opp på listene,er noe som har blitt gjort tidligere,men han er den eneste som har gått ut å sagt til pressen at han har gjort det. Hva er folkets synspunkt? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Tipper dette skjer med svært mye av annen musikk. Er ikke noe være å kjøpe masse singler enn å kjøpe reklameplass... Folk som er seriøst interessert i musikk bruker uansett ikke VG-listen som kanal for å få tak i musikk... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Tipper dette skjer med svært mye av annen musikk.Er ikke noe være å kjøpe masse singler enn å kjøpe reklameplass... Folk som er seriøst interessert i musikk bruker uansett ikke VG-listen som kanal for å få tak i musikk... endelig en som har skjønt det. Hadde denne diskusjonen med noen folk i dag,og de mente at det var skikkelig lusent gjort av Falck... hva faen a? alle gjør jo sånt,men ingen snakker om det...det er forskjellen **edit : retta opp leif..var litt full i går jeg Endret 10. september 2005 av Propaganda Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 hvorfor kjøpe seg inn i på vg lista? vg lista sucker jo ass. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Alle lister er oppkjøpte. Trenger ikke engang å kjøpe opp sine egne singler, bare betale butikkjedene for å ha den øverst. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Synes det er morsomt jeg.. Jeg skjønner ikke at noen kjøper crazy frog.. vedder jamba gjør det samme Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Det eg ikkje forstår er kvifor dei måtte kjøpe seg inn på lista for å gjere dette? Det fungerer jo like godt i teorien. Han ville berre ha PR. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Dette var et stunt av Christer Falck for Christer Falck. Han har sørget for at artistene på selskapet hans er utestengt fra å komme på listen, og da kan ikke jeg se hvorfor vi skal helte Christer Falck. Han er og blir en idiot i mine øyner, og dette var et utrolig barnslig stunt. Begynner å bli veldig lei trynet av denne b-kjendisen som gjør alt han kan for å komme på TV, hvis ingen har skrevet eller snakket om han på en stund. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Falck gjør hva han kan for å mest mulig PR, pressen sluker det rått, og han får det som han vil. Jeg prøver å bry meg minst mulig egentlig. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Han ble jo ikke akkurat "tatt på fersken da", han sa det selv, og begrunnet det med at han skulle vise folk hvor lett det var å kjøpe seg inn på vg -lista. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 All pr er god pr. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Det var i alle fall veldig effektivt. Med en femteplass på lista fikk de en drøss med intervjuer og spilletid på radio. Det viser bare hvordan musikk som lages for å tjene penger blir hauset opp. Radiokanalene vil selvfølgelig være med på gullrushet. Det virker som en skikkelig råtten bransje. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Vet ikke om det var noen av dere som så lydverket på nrk2 her om dagen, da visste de filmen som C+C rec har laget, hvor de har dokumentert sitt "juks", for å bevise hvor enkelt det er å kjøpe seg inn på listen. Nrk har i det samme programmet et intervju med en av toppene i ifi, der sier han at de senest i sommer tok noen for juks, dette sier han uten at han blir spurt om det. Det er også intressant å se hvor poppis warlock plutselig blir siden de har fått en god plassering på vg-listen, et meget smart og sikkert velgjennom tenkt PR stunt. Men det jeg lurer på, hadde det vært Sony BMG som hadde gjort det på denne måten, hadde de da blitt stengt ute fra VG-listen, tror ikke det nei. Lenke til kommentar
icer Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Det er vanskelig å uttale seg om sånt fordi alle gjør det, det er det ikke tvil om, om du var på sisteplass på listen og ved å betale noen lapper på å kjøpe opp dine egne singler slik at du kommer på listen så hadde du selvsagt gjort det... Falck (syns han ser ut som en stygg Jesus skikkelse) gjorde egentlig bare det samme som VG sine journalister gjorde da de gjorde en undersøkelse om hvor enkelt det er å kjøpe narkotika, de kjøpte stoffet og skrev artikkelen. Lønnen de fikk for strevet var politianmeldelse for å ha kjøpt narkotika! Hallo! Og er enig at musikken som er på VG lista stinker som regel... Noen kan vere bra, men det er det samme som med motefolk, når noe er på moten er de fæle å reklamere og lage stor ståhei til det går av mote så hører vi aldri ifra dem igjen... Plassen jeg oftest finner musikk er radiokanaler på internett med sånn "nå spilles" funksjon, hører en sang som jeg liker og laster ned albumet/sangen alt ettersom... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Dritkult gjort, IMO. VG-lista er så og si ikke representativ for norsk musikkliv uansett. Endret 10. september 2005 av HalTan Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Dritkult gjort, IMO. VG-lista er så og si ikke representativ for norsk musikkliv uansett. Enig, men når den er på vg -lista, så blir den spilt på radioen. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Dritkult gjort, IMO. VG-lista er så og si ikke representativ for norsk musikkliv uansett. Men den har økonomisk og historisk betydning... Helt uavhengig oss som ikke liker musikken som er på listen. Den representerer den musikken norges befolkning kjøper. Noe som er ganske så representativt for norsk popularitetsmusikk hvis ingen jukser for å få trynet sitt på TV. Endret 11. september 2005 av anth Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Dritkult gjort, IMO. VG-lista er så og si ikke representativ for norsk musikkliv uansett. Den representerer den musikken norges befolkning kjøper. blir jo feil å si,når det nå er påpekt at det finnes mange som jukser med listene Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Lista representerer dei singlane som har solgt mest den siste veka, det betyr ikkje automatisk at den representerer det folk høyrer på. Eg nekter også å tru at den singlen som selger nest mest er Axel F med Crazy Frog. Er det seriøst så mange småjenter som kjøper singler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå