Gå til innhold

Sticky om døde piksler?

AndersT2

Anbefalte innlegg

Burte det ikke vært en sticky om døde piksler. En som forklarte rettigheter osv.

Hva sier standardene, hva sier hvilken produsenter, og hvordan er webshoppene på dette området. Hvordan er LCD monitorer i forhold til LCD TVer på dette området?

Jeg vet at Samsung kjører en garanti mot døde piksler.

Jeg vet at mange ikke vet hva de har rettigheter på osv. Har en kompis om trodde det var 1% som gjorde at skjermen kunne byttes. På den skjermen dette var snakk om så var det 2 døde piksler, 1 mot midten, og 1 på siden. I følge hans viten så måtte det vært nesten 10.500 døde piksler før han kunne ha byttet den. Det hadde sikkert vært ett vakkert syn med så mange feil. Tenk på bli nektet ny skjerm: "Sorry det var kun 9.000 døde piksler, det må du leve med!"

Hadde en kollega som hadde kjøpt LCD skjerm, der var det en døde piksel midt på skjermen, og jeg sa prøv å få byttet den. Vi tok den med til Elkjøp, og de byttet den med en gang etter en kjapp sjekk selvfølgelig. (Var heldig å fikk større og bedre skjerm til samme pris :D )

Så at det så vidt var nevnt i Hardware sin LCD guide, men jeg syntes det ikke var bra nok, samt at man må lete etter det for å finne. En sticky i skjerm forumet burte nesten vært obligatorisk etter min mening.

:w00t: Post nr 2000 :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...