Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bare 2 WLAN kort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å sette opp et lite trådløst nettverk hjemme hvor jeg skal nå min stasjonære PC med en bærbar pc via fjernstyringsfunksjonen under Win XP.

Har lest et sted at man kan sette opp et slikt nettverk uten aksesspunkt dersom man har et program installert på en av maskinene. Stemmer dette?

Noen som vet om hvilke(t) dette er? Finnes det noe FW/SW?

Har en modem forbindelse på den stasjonære. Noen problemer med denne kontra WLANS?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går utifra at du har winXP på begge maskinene. Når du installerer WLAN kortet går du bare inn på "network connection" eller noe i den duren. Der velger du preferences for WLAN kortet og setter det på ad-hoc.

Hvis du bruker en annen win versjon på en av maskinene må du velge ad-hoc gjennom softwaren som fulgte med kortet.

Du må huske på å bruke samme SSID (ID av nettverket) og samme kryptering (kan godt slå av krypteringen).

Og for guds skyld, skru av brannmuren mens du driver på å testet. Det glemte nemlig jeg :smile:

Lenke til kommentar

Takker for svar begge to.

Litt av et sammentreff Jackal :smile:

Ble veldig nysgjerrig på den Ad-hoc saken. Har ikke kjøpt kortene ennå så jeg ble veldig nysgjerrig på hvor jeg satte den. Men nå blir det kjøp av kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...