machina_2 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har et DFI lanparty hovedkort med nforce 4 chipset. har store problemer med å legge inn linux på maskinen. Har prøvd suse 10.0 uten hell, mandriva 2005 og 2006 uten hell. Kjører windows på maskinen og vil ha linux som andre OS. Noen som kan hjelpe? Takk Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Prøv å legg inn Fedora Core 4 eller Ubuntu. Jeg tror ikke de er veldig kresne med tanke på hardwaren. Hvilke problemer er det du har opplevd? Endret 10. september 2005 av Anderssb Lenke til kommentar
machina_2 Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Med mandriva så stopper bare installasjonen i det det skal legge inn sata driverne før den begynner med selve installasjonen av linux. programmet fryser og jeg må restarte. Med suse så klarte den ikke å installere boot greiene, der fikk jeg error og det sto, you have to update your boot record. virker veldig rart. alt ved suse installasjonen funket perfekt fram til da, var noen pakker den ikke fikk til å installere, men thats it. kan teste ubuntu, hører mye fint om den. Har brukt linux før, men aldrig installert det selv. Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Sansynligvis har det mest med chipsettet og hva slags hardware du har koplet til hovedkortet ditt å gjøre. Har selv et nf4 kort fra DFI, med gforce grafikk- og creative lyd-kort. FC4 gikk helt uten noen issues i det hele tatt. Ubuntu installerte greit, hostet litt, men funket greit med litt tweaking. NB! Jeg bruker ingen av nevnte distroer idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå