Gå til innhold

problem med installasjon av kart på mio168

HPS

Anbefalte innlegg

en kompis har kjøpt seg mio168 på siba, men har ikke fått den til å funke så eg skulle hjelpe han. kartene var forhåndsinstallert, men funka ikke så de sletta han.

det fulgte selvfølgelig med alt av programvare og kart på cd..

så eg kobla til sync kabel til pc og fikk lett kontakt. installerte kart programvare på pc og skulle legge inn kart.. men det gikk ikke så lett..

først prøvde eg skandinavia på 206 mb. den begynte å installere på pda´en, men etter en stund hang alt og eg måtte ta restart på pda for å prøve på nytt. prøvde noen ganger uten hell. gikk ned til kun norge som var på ca 60 mb.. akkurat samme. fikk lagt inn litt, men så hang alt og pda måtte resettes.

prøvde så å legge inn polen som kun tok 8 mb. bare for å sjekke. dette gikk helt ffint.

noen som har hatt lignende problem?

har kjørt både virus prog og ad-aware scan på pcen, men ikke noe der. har heller ikke hatt problem med at program henger SÅ mye på denne pcen før eg installerte programvaren på pcen.

så då er spm.

Er det sync kabelen det er noe gale med?

er det minnekortet det er noe gale med?

når kart programmet på pcen "henger" kan eg heller ikke komme inn på minnekortet via explorer..

minnekortet minner ikke om kvalitet akkurat. derfor mistenker eg at det kan være det som er problemet.. et helt svart minnekort uten noe skrift. står ikke hvilket merke det er engang.. først trodde eg det var "dummy" kortet som stod i, men så såg eg at det ikke var det.. (gull dingsene helt nede som skal "kontakte" med resten nedi minnekortdingsen på pdaen :)

det gikk heller ikke an å sperre minnekortet for sletting/kopiering.. (pleier å være en liten tapp som man kan skubbe opp og ned for å låse/låse opp minnekortet.. )

noen tips?

pda meg gps er kjøpt på siba.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

minnekortet er vel ett noname mmc da.

Men last ned siste versjon av active sync og se om det er noen oppdateringer til enheten og deretter kan du prøve igjen. (sjekk gjerne størrelsen på minnekortet i en kortleser). Og husk å legg tingene riktig sted. Velger du default location eller hva det heter havner det direkte på enheten, du må velge storage card under install for å få minnekortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...