Gå til innhold

Bytte profil i Firefox

theDurkan

Anbefalte innlegg

Etter at jeg åpnet Firefox en dag, ba den meg om å velge en profil. Jeg kunne ikke velge standrad profil, siden den allerede var i bruk, så jeg lagde en ny. Nå vil jeg bytte tilbake, siden jeg vil ha alle de gamle bookmarksene mine igjen. Men jeg finner ingen måte å bytte profil på. Noen som vet hvordan jeg bytter profiler i Firefox?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har funnet ut hvorfor det "ny profil"-vinduet popper opp av og til. Det er en bug i Firefox som gjør at den ikke fjerner seg fra Processes i Task Manager etter du avslutter FF. Da detekterer FF at du skal kjøre enda en prosess og spør om du vil bruke samme profilen. Løsningen da er å lukke forespørselen, CTR+ALT+DEL, processes, avslutte Firefox.exe og restarte firefox.

Hvis du vil ha fram vinduet skriver du "firefox.exe -profilemanager" i run... på startmenyen. Hvis man trykker Default Profile sletter man alt av bookmarks og oppsett.

Lenke til kommentar

dette hadde jeg også problemer med i sin tid når jeg holdt på med Firefox. Dette problemet dukka spesielt ofte opp når jeg hadde åpna Firefox 2 ganger. Da kommer den med at profilen er i bruk. Det jeg gjorde da var å avslutte begge Firefox.exe prosessene og starte Firefox på nytt igjen. Da kom min vanlige profil og den ble som vanlig igjen.

Funka fint hos meg. Men jeg ble så dønn lei av Firefox tilslutt at jeg allikevel bytta til Opera.

Lenke til kommentar

Hm, den er vel tatt bort fra de nyere versjonene kanskje. Fikk også bare opp FF. Har tydeligvis brukt kommandoen før, for den poppa opp som auto-complete i Kjør...

Let rundt i innstillingene, det må jo for pokker være mulig å bytte profil på en enkel måte.

For hvis skaden allerede er gjort, og man valgte en ny profil, kommer man seg ikke tilbake til den gamle med alle bookmarks'ene på.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...