Gå til innhold

Skjermkort, cpu og HK

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg for litt siden alt nytt av pc-utstyr, med unntak av cpu,HK,skjermkort og ram. (hehe, vet det, ikke stort av pc egentlig da nei)

Planen var da å vente litt til prisene på dette falt, og mer penger kom inn på konto.

Men viser seg nå som flere kompiser hiver seg på 7800 bølgen, at jeg kan slite med å holde meg unna diverse nettbutikker i dagene som kommer :roll:

Skal nok klare å holde meg til x1800 serien til ati kommer ut, for å kunne sammenlikne litt, men er litt interessert i å få forslag til oppsett jeg kan vurdere allerede fra idag..

Jeg tenker minimum fra 6800 ultra/x850xt, men mest interessant med 7800 kort

Har også 1Gb PC 3200 ram, med ikke altfor kvasse specss, men det får nok (for å presse pris litt) holde inntil videre.

Ser jo at skjermkort fort kan bli en 4 lapper alene, men det betyr ikke at jeg ikke veldig gjerne ser på rimeligere alternativer, dersom disse også blir ansett som ganske spreke.

Det jeg gjerne vil ha fra dere god-folk er altså forslag til oppsett som inneholder; saftig skjermkort, prosessor som holder i forhold til skjermkortet, og ikke minst ett hovedkort som duger til dagens, og kanskje til og med morgendagens bruk.

Ps. Ikke svinedyre x2 serie prosessorer, hvertfall ikke opp i 4400 serien, blir noe dyrt...

Takker og bukker på forhånd

Utrolig langt innlegg for ett lite spørsmål, men er trøtt og hadde ikke bedre å gjøre atm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Geirx Skrevet 09/09/2005 : 23:53

Har hørt at Intel Pentium 4 skal være bra! I hvert fall bedre enn Centrino.. Burde kjøpe pentium 4, synes jeg. Litt dyrt, men verd hver krone, imho. I hvert fall atm

Hørtes veldig bærbart ut? Jeg tenker stasjonær

Og Mott, angående budsjett, litt usikker der selv, men bør hvertfall holde det under syv, men gjerne lavere..

Ikke helt fastsatt på det, derfor jeg hadde en litt "åpen" tråd, for å få diverse "set-ups" uten for mye fokus på pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...