Gå til innhold

Bilde i signaturen

Gef

Ønsker dere bilde i signaturen?  

299 stemmer

1. 1. Ønsker dere bilde i signaturen?

• Ja
      95
    • Nei
      204

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke noe problem med det bare det ikke blir for stort(80x200?). Og dere som ikke vil ha det kan jo bare velge det bort på kontrollpanel. Regner det som selfølge. Men igjen, hvis det gjør at ting går treigere så vet jeg ikke helt :hmm:

Det er en selvfølge at det vil bli laget en funskjon for å velge det bort. Det finnes fortsatt de som har 56K modem som ikke ønsker å bruke masse tid for å laste ned bilder som de ikke har valgt å laste ned. Det finnes også mange DSL/fiber brukere som ikke ønsker dette. Men for meg, som betaler et fast beløp hver måned, og ikke har noe imot å laste ned noen KB ekstra, er dette ett fett. Jeg vil ofre litt for å få litt.

For de som velger at bilder i signaturen skal vises, vil det jo selvfølgelig ta lenger tid å laste siden. Men ikke lang nok tid til at det gjør noe. Om vi har begrensinger på f.eks 80*200 og maks 20KB, så er det virkelig ikke noe problem for DSL/fiber brukere. Det blir ikke merkbart da vi ikke klarer å lese ned siden så fort som internetten laster.

Jeg syntes ikke at forumet skulle stå for opplasting av bilder til brukere. Dette er noe brukere må stå for selv. Animasjons bilder er jeg også imot da dette virkelig er forstyrrende for øynene etter min mening.

Det går ann å ha like stor høyde på bildene som 4 linjer i signaturen tar. Altså 65 pixels, for dem som mener at de ikke orker å scrolle over 80-100 pixel store bilder.

Om det blir tilatt å ha bilder i signatur, betyr det ikke at ALLE vil ha det. Det vil fortsatt, utifra resultatet på spørreundersøkelsen her, være mange som velger tekst som i dag.

Se på det hele som å gjøre dine poster litt mer personlig :)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Jeg svarte ja uten å tenke meg om. Burde gjort det, for jeg vil ikke ha bilde i signaturen. Tenkte "profilen" med det samme og svarte litt for fort. Men det kan være greit å ha bilde i signaturen så lenge oppløsningen ikke blir for stor. Ikke høyere oppløsning enn at bildet ikke overstiger de fire linjene man får ha i signaturen i dag kanskje?

Lenke til kommentar
Jeg svarte ja uten å tenke meg om. Burde gjort det, for jeg vil ikke ha bilde i signaturen. Tenkte "profilen" med det samme og svarte litt for fort. Men det kan være greit å ha bilde i signaturen så lenge oppløsningen ikke blir for stor. Ikke høyere oppløsning enn at bildet ikke overstiger de fire linjene man får ha i signaturen i dag kanskje?

Et bilde som tar plassen til fire linjer tekst, vil se mye større ut og trekke mye mer oppmerksomhet enn fire linjer med tekst.

Høyden til to eller to og en halv linje med tekst kan nok godttas.

Lenke til kommentar
3. Blir bildene liggende på private servere (home.no, home.no.net, etc.), vil det føre til at bildene kommer i rykk og napp. Der sitter man og leser et lengre innlegg, og plutselig blir to-tre bilder lastet inn. Innlegget forskyves nedover. Alle som har bladd i en større bildetråd (f.eks. babethreaden) vet hvordan dette er.. irriterende.

, Så du måtte skjekke den tråden ja :p

Bare se på Acme Games' forum! Helt ok spør du meg! :)

Et godt eksempel på hvor stygt det vil bli spør du meg.

Jeg er positiv til bilde i signatur så lenge de er 100x40 eller mindre bilder og at bildene

ikke bare blir forminsket, altså under 100kb eller noe sånt! :w00t:

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...