Gå til innhold

Skjermkort henger seg regelmessig

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har et 6mnd gammelt Palit Daytona GF3 Ti200 64MB DDR som jeg kjøpte hos Topline. Det har en tendens til å fryse helt (kan jo ikke vite at det er akkurat skjermkortet som gjør det, men har blitt fortalt det en haug av ganger at det er det som ødelegger. Det er ikke digital driver lisensiert av Microsoft heller (kommer en advarsel og spør om jeg virkelig vil installere det når jeg legger inn drivere). Nå lurer jeg på om jeg har noen rett til å få byttet det. Jeg har original embalasje og drivere.

Jeg har nå Win XP og det henger seg relativt sjeldent nå, men med 2k hang det flere ganger daglig. Det er

BARE i spill det skjer også

Noen tips om hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, jeg har det samme problemet. (el. hadde)

Fordi det startet med å fryse i alle spill.

Nå har det blitt værre.

Etter en restart/shutdown, piper pc'en 2-3 ganger. og skjermen nekter og skru seg på!

Har skjekket HD, og testet flere skjermkort.

Hva kan feilen være?

Men hvis jeg restarter 4ganger, da kommer jeg inn igjen.

kan en formatering lønne seg?

Noen tips ?

Lenke til kommentar

og en ting til: hva betyr

en lang piip og en kort piip? =)

Har søkt litt i forumet, men fant ikke noe som kunne hjelpe meg. Husket jeg har lest om dette engang før, men det innlegget finner jeg ikke.

leser mest her jeg=), ikke poster!

(kanskje best?)

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem når jeg kjøpte nytt utstyr for 1 1/2 år siden... Den gang var det med et g-force 2MX kort (selgeren brukte forøvrig 6 uker uten å finne ut av det, men det er en annen historie...)Jeg endte da opp med å kjøpe et hercules 3d prophet 4500 - som gikk strøkent. SÅ skulle jeg nå nylig igjen kjøpe nytt skjermkort - et g-force 4 MX460 kort. Etter installasjon opplevde jeg akkurat samme problem som ved g-force 2 kortet. Det var da jeg sjekket litt rundt og fant ut (det er i alle fall en teori :eek:) ) at noen av MSI hovedkortene har store problemer med g-force 4 kort. Det stod nemlig på hjemmesiden til MSI noe sånt som "...not to be used with MSI (diverse hovedkort)..."

Derfor kasserte jeg maskina og bygde en helt ny - nå funker det.

Lenke til kommentar

Hei.

Prøv å laste ned den siste DetonatorXP driveren (nVidia sine hjemmesider), samt de ALLER siste driverene til skjermkortet ditt (finnes på hjemmesiden til kort-produsenten). Blås i at driveren ikke står på Microsoft sine lister.

Hvis du har overklokket skjermkortet, klokk det ned til "vanlige" frekvenser, gjør det samme med CPUen. Hvis maskinen fortsatt låser seg er dette ikke problemet. Prøv da med noe anti-virus software, eller innstaler Windows på nytt.

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...