albester Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Husker for noen år siden, da jeg var it student, og "nerde" verdenen ble giret opp over lanseringen av crusoe.. selveste Linus var med, og det var mye mystikk rundt denne prosessoren. Vi satt benket rundt pcen til en, og ventet på det magiske skulle skje, websiden til transmeta skulle oppdateres, livefeed fra lanseringen av crusoe skulle komme.. Det var julaften for oss it gutta, og en jente .. Men hva skjedde med crusoe? var den bare dritt? har sett noen bærbare med crusoe, ene av oss it gutta har en stående, men hva skjedde? hvor ble revolusjonen av? Crusoe skulle jo banke både intel, amd og det meste av andre ukjente merker.. Nå noen år etterpå sliter man med å finne noe om crusoe på nett idet hele.. Døde de sakte hen? Er den i live enda? Hva skjer? Er det noen her som vet noe? (kom bare på dette da jeg drev og rotet rundt og såg på intel cpu'er nettopp) har ikke forsket så mye på det, men googlet litt etter crusoe og fant svært lite for å si det mildt. Endret 9. september 2005 av albester Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Det ser ut som de har begynt å tjene penger igjen: http://investor.transmeta.com/ReleaseDetai...eleaseID=170626 Jeg tror de for tiden lever på lisensiering av teknologi. (Du kan se på siden deres at de nylig lisensierte noe strømsparingsteknologi til Sony.) Nå for tiden så bygger alle laptop-produsenter sin "low-power" PC'er med Intel Centrino-teknologi, så prosessor-salget har stoppet helt. Artikkel om selskapets historie på Wikipedia. Endret 11. september 2005 av hilram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå