Hotel Papa Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 men under oppkjøring, så kan det jo hende att sensoren ber deg snu der du føler du kan gjøre det... om eg f.eks kjører forbi ett par plasser der eg kunne ha snudd.. får eg feil på det????og hvordan er det med rygging ved snuing??? Jeg måtte snu sånn 5-6 ganger i løpet av oppkjøringen Det jeg gjorde var at jeg tok første og beste sted.... og ja, snudde.. Du må jo seff tenke på hvordan du gjør det, og alltid huske at du ikke skal utsette verken deg eller dine medtraffikanter for fare.. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 I dag var jeg verdens heldigste person når kjørelæreren og jeg bestillte oppkjøring! Vi har ventet to uker på fornyelse av vandelsattesten som hadde gått ut, og i dag var det i orden. Det er jo veldig lange ventelister på oppkjøring for tiden, men med en god dose flaks og gullhår i ræva klarte vi å få en allerede på onsdag, hadde ikke regnet med å få noe før i slutten av april/begynnelsen av mai! fikk tilogmed i drøbak, der jeg har kjørt hver gang jeg har hatt kjøretime Gleder meg som en unge nå, snart kan jeg råne rundt i den fantastiske rosa Hyundai Accent'en til mamma Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg trodde det var EvenT som skrev. ^_^ Sensor vil stille deg et spørsmål, ut av et utvalgt antall, som du bør svare rett på. Jeg har aldri lært noe om at man MÅ ta en runde rundt bilen for å sjekke at den er i teknisk forsvarlig stand, men du kan jo spørre kjørelæreren din om hva han mener, på oppvarmingstimen. Eksempler på spørsmål du vil få er hva lampen som lyser når håndbrekket tas opp også kan bety (defekte bremsekretser), hvor du finner dekktrykk etc. Spør kjørelæreren din, de har ofte en liste. Jeg har litt splittet personlighet, litt EvenT og litt Oddvar Knus. Kan egentlig det meste av teknisk kontroll og feilsøking, (i hvert fall enkle ting som bremser og lys, men tror jeg skal ta en uoppfordret kontroll av lys; bremser og dekk for å imponere sensor (sensorer elsker vel "aktpågivende førere" (som det heter på fint (nå må jeg slutte med parantesene gitt))?) Kan umulig trekke ned? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Tror ikke det vil ha noe for seg. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ville konsentrert meg om kjøringa, og heller bare svart på det spørsmålet som sensoren stiller. Jeg trakk ikke noe lapp en gang jeg, sensoren bare spurte om jeg kunne finne i veiledningsboka i bilen om hvordan jeg skifter hovedlyspæra. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Vær avslappet når du kjører, å ta deg god tid til alt du får beskjed om og Ikke stress. Har kjørt opp på 4 forskjellige førerkort-klasser, å har gått bra hver gang. Noe sensor vektlegger mest, uansett førerkort-klasse, er flyten i kjøringen din. Ser du langt fram, i speil, er forbredt på alt som skjer å kjører uten "rykk og napp", så er du så å si garrantert å stå. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 I dag var jeg verdens heldigste person når kjørelæreren og jeg bestillte oppkjøring! Vi har ventet to uker på fornyelse av vandelsattesten som hadde gått ut, og i dag var det i orden. Det er jo veldig lange ventelister på oppkjøring for tiden, men med en god dose flaks og gullhår i ræva klarte vi å få en allerede på onsdag, hadde ikke regnet med å få noe før i slutten av april/begynnelsen av mai! fikk tilogmed i drøbak, der jeg har kjørt hver gang jeg har hatt kjøretime Gleder meg som en unge nå, snart kan jeg råne rundt i den fantastiske rosa Hyundai Accent'en til mamma Og jeg trodde jeg var heldig som fikk 22 Januar når jeg bestilte i slutten av november, da fikk jo de andre i mars... Lykke til da, når på dagen kjører du opp? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hva skjer på glattkjøring? Har kjøring i morra, og er totalt uforberedt. Endret 21. januar 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hva skjer på glattkjøring? Har kjøring i morra, og er totalt uforberedt. På glattkjøring så kjører du rundt på en bane som er blitt gjort kunstig glatt. Der skal du teste bremselengder med og uten ABS-Bremser. Det vil også være noen dukker som kjørelæreren kontrollerer som du skal orøve å kjøre utenom på glatt føre. ER egentlig litt morsomt. Er ikke noe å forberede seg på. Forresten, det er noe teori på glattkjøringa også. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Altså, høre-på teori eller prøve-teori? Føler at jeg kommer til å gjøre det dårlig på glattkjøring. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Høre-på-teori, men det er ikke mye. Du kan glede deg, for glattkjøring er kjempemorsomt! Kan forøvrig nevne at jeg sto på oppkjøringen i dag. Var kjempenervøs, men fikk en hyggelig sensor som snakket bort nervene. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Høre på-teori. Om du gjør det dårlig, har ikke det noe å si. Det er ikke noe man må "bestå". Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ok. Gleder meg litt nå. Takk for svar, og gratulerer Runar. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Høre-på-teori, men det er ikke mye. Du kan glede deg, for glattkjøring er kjempemorsomt! Kan forøvrig nevne at jeg sto på oppkjøringen i dag. Var kjempenervøs, men fikk en hyggelig sensor som snakket bort nervene. Gratulerer! Kan du fortelle litt mer om oppkjøringa? Hadde vært gøy å hørt en liten beskrivelse Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 I dag var jeg verdens heldigste person når kjørelæreren og jeg bestillte oppkjøring! Vi har ventet to uker på fornyelse av vandelsattesten som hadde gått ut, og i dag var det i orden. Det er jo veldig lange ventelister på oppkjøring for tiden, men med en god dose flaks og gullhår i ræva klarte vi å få en allerede på onsdag, hadde ikke regnet med å få noe før i slutten av april/begynnelsen av mai! fikk tilogmed i drøbak, der jeg har kjørt hver gang jeg har hatt kjøretime Gleder meg som en unge nå, snart kan jeg råne rundt i den fantastiske rosa Hyundai Accent'en til mamma Og jeg trodde jeg var heldig som fikk 22 Januar når jeg bestilte i slutten av november, da fikk jo de andre i mars... Lykke til da, når på dagen kjører du opp? Kjører opp på onsdag i ti tiden, hadde siste kjøretime før oppkjøring i dag, og det virker som at dette skal gå bra, kjørelæreren har troa på at jeg står uten noe problem hvertfall Gleder meg så sinnsykt til å få friheten til å kunne sette meg i bilen, og kjøre dit jeg vil, når som helst! er så lei av å styre med buss og tog for å komme meg rundt Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Takker for tips! Da var lappen i boks, null feil. Synes faktisk teoriprøven var vanskeligere enn den praktiske prøven. Endret 22. januar 2008 av Oddvar Knus Lenke til kommentar
wokka Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Køyrer opp i morra kl 08.00. Ska heldigvis ha ein time før oppkøyring slik at eg kjem i gang. Det eg frykta mest er at eg skal bli stressa og ikkje klare å følge med. Litt skeptisk og til sikkerhetskontrollen, men trur det ska gå greitt. Håpa eg klarar det Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg ble ikke stressa, tvert imot, selv om jeg var dritnervøs før oppkjøringa. Jeg erfarte at jeg var mye mer oppmerksom og terpa på oppkjøringa enn jeg ellers er, så det går nok greit. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Køyrer opp i morra kl 08.00. Ska heldigvis ha ein time før oppkøyring slik at eg kjem i gang. Det eg frykta mest er at eg skal bli stressa og ikkje klare å følge med. Litt skeptisk og til sikkerhetskontrollen, men trur det ska gå greitt.Håpa eg klarar det Krysser fingrene for deg i morra da Lykke til og kjør som gud! Lenke til kommentar
veluci Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 skal kjøre opp på torsdag.. gleder meg faktisk og er lite nervøs... lurer på hvorfor egentli:P skal ha sånn avsluttende greie i mårra, og kjøre læreren min sier att utviklingn har vert stor, og att han tror eg består... blir forbanna om eg ikke består da.. hehe.. da må mini cooperen stå i ro i en måne liksom:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå