Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

men under oppkjøring, så kan det jo hende att sensoren ber deg snu der du føler du kan gjøre det... om eg f.eks kjører forbi ett par plasser der eg kunne ha snudd.. får eg feil på det????

og hvordan er det med rygging ved snuing???

Jeg måtte snu sånn 5-6 ganger i løpet av oppkjøringen :p Det jeg gjorde var at jeg tok første og beste sted.... og ja, snudde..

Du må jo seff tenke på hvordan du gjør det, og alltid huske at du ikke skal utsette verken deg eller dine medtraffikanter for fare..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag var jeg verdens heldigste person når kjørelæreren og jeg bestillte oppkjøring! Vi har ventet to uker på fornyelse av vandelsattesten som hadde gått ut, og i dag var det i orden. Det er jo veldig lange ventelister på oppkjøring for tiden, men med en god dose flaks og gullhår i ræva klarte vi å få en allerede på onsdag, hadde ikke regnet med å få noe før i slutten av april/begynnelsen av mai! fikk tilogmed i drøbak, der jeg har kjørt hver gang jeg har hatt kjøretime :D

Gleder meg som en unge nå, snart kan jeg råne rundt i den fantastiske rosa Hyundai Accent'en til mamma :p

Lenke til kommentar
Jeg trodde det var EvenT som skrev. ^_^

Sensor vil stille deg et spørsmål, ut av et utvalgt antall, som du bør svare rett på. Jeg har aldri lært noe om at man MÅ ta en runde rundt bilen for å sjekke at den er i teknisk forsvarlig stand, men du kan jo spørre kjørelæreren din om hva han mener, på oppvarmingstimen.

Eksempler på spørsmål du vil få er hva lampen som lyser når håndbrekket tas opp også kan bety (defekte bremsekretser), hvor du finner dekktrykk etc. Spør kjørelæreren din, de har ofte en liste.

Jeg har litt splittet personlighet, litt EvenT og litt Oddvar Knus. :p

Kan egentlig det meste av teknisk kontroll og feilsøking, (i hvert fall enkle ting som bremser og lys, men tror jeg skal ta en uoppfordret kontroll av lys; bremser og dekk for å imponere sensor (sensorer elsker vel "aktpågivende førere" (som det heter på fint (nå må jeg slutte med parantesene gitt))?)

Kan umulig trekke ned? :)

Lenke til kommentar

Vær avslappet når du kjører, å ta deg god tid til alt du får beskjed om og Ikke stress. Har kjørt opp på 4 forskjellige førerkort-klasser, å har gått bra hver gang. Noe sensor vektlegger mest, uansett førerkort-klasse, er flyten i kjøringen din. Ser du langt fram, i speil, er forbredt på alt som skjer å kjører uten "rykk og napp", så er du så å si garrantert å stå.

Lenke til kommentar
I dag var jeg verdens heldigste person når kjørelæreren og jeg bestillte oppkjøring! Vi har ventet to uker på fornyelse av vandelsattesten som hadde gått ut, og i dag var det i orden. Det er jo veldig lange ventelister på oppkjøring for tiden, men med en god dose flaks og gullhår i ræva klarte vi å få en allerede på onsdag, hadde ikke regnet med å få noe før i slutten av april/begynnelsen av mai! fikk tilogmed i drøbak, der jeg har kjørt hver gang jeg har hatt kjøretime :D

Gleder meg som en unge nå, snart kan jeg råne rundt i den fantastiske rosa Hyundai Accent'en til mamma :p

Og jeg trodde jeg var heldig som fikk 22 Januar når jeg bestilte i slutten av november, da fikk jo de andre i mars... Lykke til da, når på dagen kjører du opp?

Lenke til kommentar
Hva skjer på glattkjøring? Har kjøring i morra, og er totalt uforberedt.

På glattkjøring så kjører du rundt på en bane som er blitt gjort kunstig glatt. Der skal du teste bremselengder med og uten ABS-Bremser. Det vil også være noen dukker som kjørelæreren kontrollerer som du skal orøve å kjøre utenom på glatt føre. ER egentlig litt morsomt.

Er ikke noe å forberede seg på. Forresten, det er noe teori på glattkjøringa også.

Lenke til kommentar
Høre-på-teori, men det er ikke mye. Du kan glede deg, for glattkjøring er kjempemorsomt!

Kan forøvrig nevne at jeg sto på oppkjøringen i dag. Var kjempenervøs, men fikk en hyggelig sensor som snakket bort nervene.

Gratulerer! Kan du fortelle litt mer om oppkjøringa? Hadde vært gøy å hørt en liten beskrivelse :)

Lenke til kommentar

Og jeg trodde jeg var heldig som fikk 22 Januar når jeg bestilte i slutten av november, da fikk jo de andre i mars... Lykke til da, når på dagen kjører du opp?

Kjører opp på onsdag i ti tiden, hadde siste kjøretime før oppkjøring i dag, og det virker som at dette skal gå bra, kjørelæreren har troa på at jeg står uten noe problem hvertfall :) Gleder meg så sinnsykt til å få friheten til å kunne sette meg i bilen, og kjøre dit jeg vil, når som helst! er så lei av å styre med buss og tog for å komme meg rundt :p

Lenke til kommentar

Køyrer opp i morra kl 08.00. Ska heldigvis ha ein time før oppkøyring slik at eg kjem i gang. Det eg frykta mest er at eg skal bli stressa og ikkje klare å følge med. Litt skeptisk og til sikkerhetskontrollen, men trur det ska gå greitt.

Håpa eg klarar det

Lenke til kommentar
Køyrer opp i morra kl 08.00. Ska heldigvis ha ein time før oppkøyring slik at eg kjem i gang. Det eg frykta mest er at eg skal bli stressa og ikkje klare å følge med. Litt skeptisk og til sikkerhetskontrollen, men trur det ska gå greitt.

Håpa eg klarar det

Krysser fingrene for deg i morra da :)

Lykke til og kjør som gud!

Lenke til kommentar

skal kjøre opp på torsdag.. gleder meg faktisk og er lite nervøs... lurer på hvorfor egentli:P skal ha sånn avsluttende greie i mårra, og kjøre læreren min sier att utviklingn har vert stor, og att han tror eg består... blir forbanna om eg ikke består da.. hehe.. da må mini cooperen stå i ro i en måne liksom:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...