Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Da besto jeg óg gitt! Brukte kun 45 av 65 minutter, ingen sikkerhetskontroll, men de er vel litt sløve når det gjelder det i Trondheim.

 

Fikk ingen feil, bare en liten oppmuntring om å ta det litt roligere i svingen før aks-feltet. :D

 

Kan beskrive ruten detaljert dersom det ønskes for oss "trondhjæmmera".

 

Gratulerer så meget :)

 

Ut å kjøre alene nå? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+7815234
Gratulerer så meget :)

 

Ut å kjøre alene nå? :p

 

Takk for det!

Ja, går fra jobb om 10 minutter, så regner jeg med det blir en del uhemmet råning i kveld. Med A-klassen til foreldrene mine, hahaha, rånebil deluxe!

Lenke til kommentar
Oppkjøring i morgen kl 0940!

Noen gode tips? Noen som vet om de kjører mye i sentrum (Oslo) på denne tiden?:)

 

Ifl pappa som kjører mye i Oslo sentrum, så er det lite trafikk på det tidspunktet der.

Pass på høyrereglen og plassering.

 

Et lite tips, hvis du stopper i en liten bakke hvor det også går en trikk, sørg for at hjulene ikke går oppå skinnene. Hadde en skummel opplevelse med at de kan være ganske glatte, særlig på denne tiden av året ^^

Ellers ta det med ro, og ikke la deg irritere av sure taxi sjofører. Og for guds skyld, pass på trikken :p

Men siden du kjører opp i Oslo sentrum, så regner jeg med at du har kjørt der en del fra før. Så det går nok bra! :thumbup:

Lenke til kommentar

Var noen som avbestilte nettop, så jeg sikret meg da ny oppkjøring i Egersund, en plass jeg aldri har vært før. Er fra Stavanger selv og kan bare huske å ha kjørt forbi egersund en gang jeg var liten elns.

 

Er det noen der ute som har hatt oppkjøring i egersund eller som bor i egersund som kan beskrive hvordan veiene, trafikkbildet og oppkjøringsrutene er der ute? Setter pris på hjelp :)!

Lenke til kommentar

Eg hadde oppkøyring i dag og stod. No når det er mørkt om morgonen er sensor (i alle fall "min" sensor) nøye på lysbruk og eg fekk litt trekk for å ha av fjernlys når det var lysstolpar langs vegen. Så sjølv om du ser godt nok er det ikkje sikkert sensor tykkjer du ser godt nok. Men for De som køyrer i litt meir trafikkerte område enn dette er det nok betre og meir lys langs vegen. Deilig å vere ferdig!

Endret av noodles
Lenke til kommentar
Eg hadde oppkøyring i dag og stod. No når det er mørkt om morgonen er sensor (i alle fall "min" sensor) nøye på lysbruk og eg fekk litt trekk for å ha av fjernlys når det var lysstolpar langs vegen. Så sjølv om du ser godt nok er det ikkje sikkert sensor tykkjer du ser godt nok. Men for De som køyrer i litt meir trafikkerte område enn dette er det nok betre og meir lys langs vegen. Deilig å vere ferdig!

 

Gratulerer så mye! Fikk du noen spørsmål om bilen etc.?

Lenke til kommentar

Har noen noen tips til oppkjøringa for hvordan jeg skal takle en kranglete bil? :( Jeg har aldri klart å venne meg helt til bilen til kjørelæreren siden den er så annerledes fra den jeg kjører med hjemme, og nå har han kjøpt ny i tillegg som er enda mer følsom enn den gamle. Problemet er mest å kunne bruke clutchen mykt og kunne bremse mykt siden bilen er kjempefølsom. Jeg ser heller ikke så mye siden bilen er så liten og trangt. Det er en BMW 320D jeg kjører på skolen, og hjemme er det en Volvo. Det ødelegger så mye når jeg må legge mye konsentrasjon inn i det å tenke over hvordan jeg skal kjøre bilen ordentlig. Ah, jeg gruer meg til oppkjøringa. :/

Endret av Løve
Lenke til kommentar
Jeg tror kjørelæreren din vil gå gjennom alt det tekniske med deg før oppkjøringa, så da er det bare å huske hva han sier da. :)

 

tenker på tekniske spørsmål, som er om bilen. om diverse systemer eller hva som helst egentli. vet hvor man fyller spyleveske, og hvordan man finne ut hvor mye trykk det skal vere i dekkene, men det kan vell komme mange andre spørsmål

Lenke til kommentar
Jeg tror kjørelæreren din vil gå gjennom alt det tekniske med deg før oppkjøringa, så da er det bare å huske hva han sier da. :)

 

tenker på tekniske spørsmål, som er om bilen. om diverse systemer eller hva som helst egentli. vet hvor man fyller spyleveske, og hvordan man finne ut hvor mye trykk det skal vere i dekkene, men det kan vell komme mange andre spørsmål

 

Er ikke så mye vits å legge så mye i de tenkniske spørsmålene egentlig. Fikk selv et spørsmål på oppkjøringa og svarte helt tåpelig på det. Gjorde ingen ting. Er nok bare av prinsipp at kjørelærerne stiller spørsmål.

Har ikke hørt om noen som har strøket på slike spørsmål ennå.

Lenke til kommentar

Skal ha oppkjøring neste tirsdag i Egersund. Har et par spørsmål som jeg "sliter" litt med. Håper noen kan svare meg. :)

 

- Hvordan bør man foreta teknisk kontroll av bilen før kjøring? Er dett noe man må gjøre uoppfordert, eller vil sensor stille spørsmål eller be meg sjekk f.eks. kjøleveske etc?

- Hvordan snur man "korrekt". Boken oppgir flere alternativ, men hvilket er mest korrekt? Kjørelæreren min sa at jeg kom til å stryke hvis jeg snudde slik jeg gjorde (svinge fronten inn i innkjørsel, rygge ut i veibanen og kjøre).

 

 

Noen andre gode tips? Vil virkelig ikke stryke. :/

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Jeg trodde det var EvenT som skrev. ^_^

 

Sensor vil stille deg et spørsmål, ut av et utvalgt antall, som du bør svare rett på. Jeg har aldri lært noe om at man MÅ ta en runde rundt bilen for å sjekke at den er i teknisk forsvarlig stand, men du kan jo spørre kjørelæreren din om hva han mener, på oppvarmingstimen.

 

Eksempler på spørsmål du vil få er hva lampen som lyser når håndbrekket tas opp også kan bety (defekte bremsekretser), hvor du finner dekktrykk etc. Spør kjørelæreren din, de har ofte en liste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...