Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde oppkjøring I Stavanger rett før jul og presterte som sagt å stryke. Orker ikke å vente nesten helt til mars, og lurer derfor på om det er mulig å reise til et annet sted for å kjøre opp? Noen fra rogaland som vet hvilke muligheter jeg har her?

 

hvorfor mars? så lang ventetid der du tar lappen?

Lenke til kommentar
Hadde oppkjøring I Stavanger rett før jul og presterte som sagt å stryke. Orker ikke å vente nesten helt til mars, og lurer derfor på om det er mulig å reise til et annet sted for å kjøre opp? Noen fra rogaland som vet hvilke muligheter jeg har her?

Er det ikke èn og en halv måned ventetid i Stavanger?

 

Lurer på det samme selv. Har bursdag den 4. April, og er på midten av trinn 2 nå. Mistenker at jeg ikke får kjørt opp på dagen, nettopp pga. lang ventetid på oppkjøring.

 

Hva var kjøreruta de forresten? :)

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar

Får bare ett spørsmål/tema. Men ja, du må jo kunne alle. De er veldig enkle, les litt på et ark du antakelig får fra skolen din (hvis ikke ligger det et sted i denne tråden), og så viser antakelig kjørelæreren din deg alt du trenger å vite før prøven en gang. Piece of cake!

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Er det noen her som har hatt oppkjøring i Hamar, som kan fortelle litt om ruten de fikk?

Har hørt at de fleste som har kjørt opp der har kjørt maks et kvartér i Hamar, før de har kjørt på landeveien.

Har selv oppkjøring der om en uke, og lurer på om det er noe vits å dra dit for å øve.

Lenke til kommentar
Hadde oppkjøring I Stavanger rett før jul og presterte som sagt å stryke. Orker ikke å vente nesten helt til mars, og lurer derfor på om det er mulig å reise til et annet sted for å kjøre opp? Noen fra rogaland som vet hvilke muligheter jeg har her?

 

Ring stavanger trafikkstasjon på telefonnummer 815 44 010 og følg veiledning. Så bestiller du ny førerprøve selv. Det er MANGE avbestillinger, skal jeg si deg!! Jeg ringte to ganger før jeg fikk den datoen jeg ville ha, og det var et fluss av muligheter. Så ringte jeg til trafikkskolen min og de sa det ikke passet med kjørelærer, så ringte jeg opp igjen, avbestilte førerprøven og prøvde å bestille på nytt, og gjett hva: Jeg fikk en ENDA bedre tid enn det opprinnelige!

 

Og for å presisere:

- Trafikkskoler godtar at man bestiller selv, det er mye mer gunstig enn at dem skal bestille, pluss at du sparer kontorrotta for arbeid. Da kan du selv finne "det perfekte tidspunkt". Om alle trafikkskoler skulle ringt og endret for hundrevis av elever til alle var fornøyd, hadde de ikke gjort annet. Så det er mye bedre at man ringer selv og får the perfect time.

- Det er helt kurrant at man ringer selv

- Det er ingen grunn for at man ikke skal ringe selv

- De som tar telefonen biter ikke

 

Noe jeg også må nevne er at man gebyrfritt kan endre sin oppkjøring frem til to arbeidsdager før selve oppkjøringen. Det er helt gratis.

 

Så, ring selv og få tidspunktet du vil ha.. Du har en måneds karantene, ingen grunn til å vente lenger enn dette.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Det er der du tar feil. Hvis du sier til kjørelæreren din: "Kan du bestille oppkjøring til meg?" Så tar det muligens flere dager før denne beskjeden når kontordama, og kontordama bare bestiller en random tid som passer. Kjørelærere er ikke så jævlig overbooka 3-4-5-6 uker frem i tid. Derfor tar du en enkel telefon til trafikkstasjonen selv, finner et tidspunkt du selv liker og de på trafikkstasjonen noterer det ned. Så ringer du til skolen, og de sier enten: "Det passer utmerket" (eller lignende) eller "Den dagen er det dessverre ikke mulig å få oppkjøring på" (eller lignende) eller "Kan du ringe igjen [tidspunkt], jeg har ikke oversikten foran meg" (eller lignende).

 

For å sette det litt i perspektiv:

 

Jeg var ferdig med min kjøreopplæring i midten av september. Jeg fikk oppkjøring 31. oktober, og visste ikke at det gikk an å bestille selv. Det er en og en halv måneds ventetid. I midten av oktober fikk jeg vite av en kompiss at det gikk an, men da ville det ikke gjort så stor forskjell, så jeg bare tok den oppkjøringen jeg hadde fått utdelt. Der strøk jeg. Rett etter oppkjøringen ba jeg kjørelæreren om å bestille ny oppkjøring, og etter 8-10 dager fikk jeg vite at jeg hadde oppkjøring 4. Januar. Da ringte jeg trafikkstasjonen selv, og fikk i første omgang endret dette til 3. Januar. Dagen etter ringte jeg opp igjen, og da hadde de ledig oppkjøring 4. Desember (!!!!!) men dette passet ikke for kjøreskolen min, så jeg måtte ringe opp igjen på trafikkstasjonen, og da hadde de TRE forskjellige alternativer den 3. Desember. Jeg valgte det mest gunstige (klokken 10:30), ringte trafikkskolen og alt var fryden og gammen.

 

Det er snakk om to-tre telefoner til trafikkstasjonen for å høre om de har fått noen avbestillinger, og hvis du finner en passende dato så ringer du kjøreskolen. MYE greiere enn å la kjøreskolen fikse opp i det selv, da de bare finner en random dato intetanende om hva som er ideelt for deg. Ringer du selv, får du muligens også sjangs til å bestemme om du vil ha oppkjøring i morgenrushet, midt på dagen eller i ettermiddagsrushet. Det er ikke et eneste negativt punkt ved å bestille oppkjøring selv.

Lenke til kommentar

Er forskjell ja.

 

Jeg hadde avtalt med kjørelærer at jeg ville ha en fredag, fra morgenen av.. Så når jeg hadde bestått teorien fikk de på kjøreskolen bestilt meg oppkjøring, en fredag morgen 08.10.

Gjorde ingen jobb selv, og fikk akkurat da jeg ville ha. Så var mindre jobb for meg enn for deg å få til sånn man ville ;)

 

Så blir litt ettersom.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
I morgen på denne tiden, er jeg ferdig med oppkjøringa mi. Og er forhåpentligvis skikkelig glad! :)

Samme her, bare litt tidligere. Kjøretime klokka 7, oppkjøring 8. Fint å ha så tidlig, så slipper jeg gå å grue meg hele dagen. Begynner å bli litt nervøs nå, har egentlig en ganske dårlig følelse, men det tror jeg er greit for da fokuserer jeg kanskje mer, spesielt på småting og sånt.. Er sjuk i dag da, redd for at det er omgangssjuke, som har gått i familien hele jula, kommer til å klikke helt for meg om jeg ikke får kjørt opp. Får satse på det beste og at det går over i løpet av dagen og natta.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøretime fra kl 8 til 11. Er et stykke herfra til Hamar, så jeg trenger ganske mye tid til å kjøre dit, hvis jeg skal få øvd noe der. Føler at jeg er litt nervøs jeg også, tror det blir værre i morra, men da er jeg nok mer fokusert mens jeg kjører. Har en venn som kjørte opp i dag, og hun mener at jeg kjører bedre enn hun. Har følelsen av at jeg skal klare det, men man kan være uheldig (og heldig, for den saks skyld). Men jeg satser på at det går min vei :)

Lenke til kommentar
Jeg har kjøretime fra kl 8 til 11. Er et stykke herfra til Hamar, så jeg trenger ganske mye tid til å kjøre dit, hvis jeg skal få øvd noe der. Føler at jeg er litt nervøs jeg også, tror det blir værre i morra, men da er jeg nok mer fokusert mens jeg kjører. Har en venn som kjørte opp i dag, og hun mener at jeg kjører bedre enn hun. Har følelsen av at jeg skal klare det, men man kan være uheldig (og heldig, for den saks skyld). Men jeg satser på at det går min vei :)

 

 

Vi tar det som en selvfølge at du er ute å kjører nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...