Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gratla Exatic! :D

 

Jeg skal ha oppkjøring imorgen tidlig! Klokken 08:00.. Skal ha oppvarmings-time kl. 06:45.. Passe tidlig det der..

Er ikke så veldig nærvøs akkurat, men tenker en del på det. Bare håper det går bra, har bil og alt klart :p

+ jeg er veldig lei av buss nå! Men jeg må snart legge meg, skal opp så tidlig :p

 

Dere hører ialefall fra meg imorgen hvordan det gikk.

 

Peace out

 

Hvordan gikk det ? Kanskje du er ute og kjører æresrunden nå :p

Lenke til kommentar
Grattis Ally:D digg følelse hehe.

 

Kjør forsiktig da, jeg tror jeg skal passe meg på veien nå :D jeg fikk bestått oppkjøring jeg også igår. Venter bare på selve førerkort, ehehhe. Midlertidig er så uproff:P

 

Takk, men det var selve førekorte jeg fikk i posten igår, oppkjøringa besto jeg på fredag ;)

 

Og ja en JÆVLIG digg følese.

Endret av Ally 87
Lenke til kommentar

- alltid, ALLTID! sjekk blindsone.

- ta en titt i speilene jevnlig for å vise at du har oversikt. ikke overdriv, men altså gløtt opp noen ganger.

- ikke vær nervøs, altså det er ikke farlig i hele tatt. er du kjempenervøs der du sitter ber du om å ta et par minutters pause før dere begynner, mange gjør dette og det er helt greit.

- Rolige bevegelser, bruk ekstra tid på så og si alt.

- er du usikker på ruta, spør. du er nervøs, går ikke an å få med seg alt.

- øv deg på å overholde vikeplikt, er du i tvil stopper du

 

 

Hold roen, slapp av, prate med sensor hjelper. Spør om champions league osv, det følger alle med på.

 

ps. om du tror du har strøket, uansett hvor sikker du er, ikke spørr sånn: "skal jeg bare kjøre tilbake eller?". jeg var 100% sikker på at jeg hadde strøket, satt å smårista på hue og tenkte jeg skulle bare drite i alt. gjennomførte samme situasjon perfekt 3 ganger til på turen og han nevnte det ikke på slutten engang.

 

jeg hadde såvidt brutt vikepliten, ett brudd er et brudd og det er stryk. men siden han så at jeg kunne det sto jeg.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Lykke til!

 

Går nok bra.

Shark, du fikk lappen for omtrent et halvt år siden. Hva gjør du da i denne tråden? Du gir jo aldri et eneste tips! :)

Og hva gjør du her da? Bidrar du noe bedre?

 

Bidrar til dårlig holdning her du. Jeg er i alle fall hygglig og sier lykke til etc. Men du kommer med negative kommentarer.

 

Han liker vel å skrive idiotiske innlegg, slik som det over.

 

Mulig det var et eller annet morsomt poeng her, men det gikk meg forbi. Han har da vel like stor rett å være i tråden som hvem-som-helst?!

Innlegget ditt er vel ikke noe mindre idiotisk?

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

Kan ikke alle bare være venner? :(

 

Kommentarer om hvorvidt noen andre bør være til stede i tråden er off-topic, og jeg ber om at det ikke tas opp her. Ved eventuell spam kan det heller rapporteres, så vil moderatorene se på saken.

 

Når det er sagt dreier tråden seg om tips til oppkjøringen, og gjentatte, nærmest identiske innlegg kan bli sett på som korte, unødvendige innlegg.

 

Eventuelle kommentarer på dette innlegget skal tas på PM

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Da skal jeg i ilden 10:30, og har en dobbel kjøretime før dette. Jeg har strøket en gang før, og har pugget skikkelig på testen med tekniske spørsmål. Jeg har kjørt ganske mye med foreldrene mine i helgen, men dette er jo i en helt annen by, så litt ulempe sånn sett. Men det hjalp meg på mitt aller verste problem: Jeg er ikke lenger usikker på meg selv i trafikken. Men jeg har fremdeles enkelte ting jeg kunne vært bedre på. Jeg suger til å rygge og parkere, og jeg er litt usikker på meg selv når det kommer til å vende bilen. På kjøreskolen kjører jeg en diger volvo stasjonsvogn, og har aldri blitt helt komfortabel med bilens lengde. Jeg har tenkt litt ut ulike scenarioer, og har kommet frem til dette: Det beste er selvfølgelig å bestå, men jeg håper for all del ikke jeg stryker på noe jeg KAN (fotgjengerfelt, stoppskilt, vikeplikt osv). Da er det faktisk mye bedre å kjøre inn på biltilsynet med en jævla god følelse og få den ødelagt av sensor, så slipper jeg i alle fall å erge meg over min egen udugelighet. Var egentlig litt kjekt å ha en sensor å være sur på denne måneden her, selv om jeg helt innerst inne også rett og slett innså at jeg ikke var god nok forige gangen.

 

Det som er litt trist, er at jeg nå har kjørt med foreldrene mine hele helgen og opparbeidet meg en jævla god følelse. Det kommer til å svi å stryke, men det skjer vel selvfølgelig ikke (høhøm).

Lenke til kommentar
Da skal jeg i ilden 10:30, og har en dobbel kjøretime før dette. [...]

 

Hei Insty, sikkert litt seint nå. Men hvis du leser dette så: Det er ikke noe problem med å rygge, og det er ikke ofte man får beskjed om å rygge og parkere. Bare se rett frem når du har parkert, er bilen skeiv så si til sensoren at du ikke er fornøyd så bare rett den opp igjen.

 

Bare prøv å ikke være nervøs :) ikke vent for lenge i rundkjøringer og kryss. Gjør gir, pedalvandring og speilbruk til automatisk. :)

Lenke til kommentar

Hewitt består ikke før NESTE ÅR... DET er lenge til det. Jeg fikk bremsekraftforsterker. Sensor holdt pennen sin over "ikke bestått"-feltet mens han oppsumerte, så jeg hørte ikke så mye av det han sa, bare så på hånden hans.

 

Og Hewitt.. Består "NESTE GANG"? Har du noen gang bestått?? :)

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...