Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørte ut selv i helgen, ba dog om det - var ute å lekte hele helgen, så det måtte selvsagt gå galt. Bratt nedover bakke i ca 50 km/t, med en fin sving på slutten - måtte selvsagt prøve brekket, gikk bra ... helt til jeg brøyta meg inn i en halvmeter snø. Hadde glemt at jeg hadde ekstra last i bilen (kompis), 100kg ekstra er mye for min bil. Det utrolige var dog måten vi kom oss opp på. Etter og ha gravd fram bilen som var forsvunnet i snø, prøvde vi å komme oss opp, uten hell. Da kom min reddende engel i form av en drosjesjåfør som snakket gebråkent norsk, tro det eller ei: Han kjørte oss opp til kompisen min, ventet utenfor mens vi hentet tau, kjørte oss tilbake til bilen, monterte tauet for oss, og trakk oss opp ..! :wow:

 

Han smilte hele tiden, og skulle ikke ha en krone for hjelpen, midt i julebordtia! Sånne folk trenger verden flere av :)

Lenke til kommentar

Enig med Stikko, var også veldig heldig, alle stoppet, og vi sto der ca 1 time :p (Grunnet at vi lå langt ned og det var glatt, så ikke traktor/4x4 klarte oss å få oss opp etter mange forsøk, så da ble det NAF) så ble noen biler, og litt latter selvfølgelig, hehe...

Endret av hauer
Lenke til kommentar
Konklusjon: sensor skulle aldri latt dere stå. :p

Jeg og et par kamerater holdt på å fyke ut forrige helg. 80kmt, nedoverbakke og slitte vinterdekk(enda litt over 3mm mønster og enda pigger) Kom i svingen, mista grep, Rattet som bare faen. var nært kanten 2-3 ganger på hver side før vi fikk kontrollen igjen og kunne bremse. Etterpå måtte vi stoppe i en halvtimes tid så sjåføren fikk tilbake normalt blodtrykk og hjerterytme. Holdt fartsgrensen etter det.

Lenke til kommentar

Kjørte selv ut forrige helg. Fint når det har regna mye, og det blir minusgrader. = Speilblank is.

I tillegg har jeg vinterdekk som akkurat er litt over 3mm forran. Mens bak er det nesten helt nedslitt- ja idiotisk og kjøre med.

Men heldighvis har jeg nye liggenes som jeg skal legge om idag.

 

Alt gikk bra med bilen, meg og kompisen. Kom en dame *flau* og dro meg opp med en Rexton 4x4 bil. Fungerte utmerket.

Lenke til kommentar

YES ENDELIG. Tredje gang men det var på tide ass. BESTÅTT!

Er fra Oslo men

Kjørte i Kongsberg idag kl 1400, fikk en dame, hyggelig dame :D Vi kjørte ut til Kongsberg Sentrum, det er mye høyre der, så pass på de som skal kjøre der. Kjørte i Sentrum maks 10 minutter, der etter på landevei.

 

Det er tre "hoved" rundkjøringer der, de tre har bare 3 innkjøringer, så hold deg til venstre hele tiden hvis du skal rett frem selvfølgelig, jeg fikk feil på det 2 ganger, selv om jeg visste regelen ble jeg usikker igjen.

 

Det er vei som kjører over tog skinn, kommer du fra oppoverbakken så har du vikeplikt, pass også på å ikke kjøre over den hvite linjen; gjør du det er det stryk!

 

Det var veldig lite trafikk der og lite fotgjengere den tiden jeg kjørte. Skulle følge til Geilo, men bare kjørte rett frem hehe, men det er ingen ulovlig feil. Vi kjørte litt lenger frem og skulle snu, da havnet jeg på is, sensoren ble redd for at kanskje vi ikke kom ut av den isen. Så kjørte jeg litt lenger, tror den heter Gamlebrua, ved den var det også is, så hun ble redd igjen hehe. Jeg sa - Slapp av jeg tror det går greit. Hun bare jaja. Så rygget jeg bare ut av isen, og snudde tilbake til Geilo.

 

På vei "til" Geilo, fikk jeg beskjed om å parkere i en parkeringsplass ved å rygge, det gikk nok fint. Hun sa ikke noe om det i allefall. Sa bare kjør når du er fornøyd.

Så kjørte vi av veien til Rjukan, og hun sa snu tilbake fra Busslommen, og fortsett igjen til Geilo.

 

Møtet traktor foran meg på vei til Geilo, fartsgrensen der er 80 regner jeg med, jeg kjørte 70-85 hun klaget ikke på det. Kjørte forbi traktoren, og da så hun på speedometer og da var farten akkurat 80km/t. Etter ca 10min sa hun snu tilbake fra den Rasteplassen som var til høyre. Kjørte tilbake.

 

Det var hele historien. Damen er VELDIG snill.

 

Mitt tips: Kast nervøsiteten hjemme når du skal gå og FÅ førerkort ikke for å PRØVE å få ;) nervøsitet dreper deg, og da feiler du bare. Bare glem feilen du gjorde, og tenk på kjøringen, sensor skriver ikke bare feil i boka si, men GODE ting også.

 

Jeg vet (2 ganger hehe) hvordan det er å feile, men sånn er det bare. Noe pendle bil å anbefale?:

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar

Gratla Exatic! :D

 

Jeg skal ha oppkjøring imorgen tidlig! Klokken 08:00.. Skal ha oppvarmings-time kl. 06:45.. Passe tidlig det der..

Er ikke så veldig nærvøs akkurat, men tenker en del på det. Bare håper det går bra, har bil og alt klart :p

+ jeg er veldig lei av buss nå! Men jeg må snart legge meg, skal opp så tidlig :p

 

Dere hører ialefall fra meg imorgen hvordan det gikk.

 

Peace out

Lenke til kommentar
Gratla Exatic! :D

 

Jeg skal ha oppkjøring imorgen tidlig! Klokken 08:00.. Skal ha oppvarmings-time kl. 06:45.. Passe tidlig det der..

Er ikke så veldig nærvøs akkurat, men tenker en del på det. Bare håper det går bra, har bil og alt klart :p

+ jeg er veldig lei av buss nå! Men jeg må snart legge meg, skal opp så tidlig :p

 

Dere hører ialefall fra meg imorgen hvordan det gikk.

 

Peace out

Lykke til!

 

Går nok bra.

Lenke til kommentar
Det er tre "hoved" rundkjøringer der, de tre har bare 3 innkjøringer, så hold deg til venstre hele tiden hvis du skal rett frem selvfølgelig...

 

Akkurat den tror jeg du må forklare for meg. Ser ikke helt for meg hvordan det blir riktig å holde venstre fil om du skal rett fram? Er selvsagt noen få situasjoner dette blir riktig, men det er feil i utgangspunktet.

 

 

Her er meg, skal rett frem, det er ikke mulig å kjøre til venstre i rundkjøringer herfra, derfor holder jeg meg til venstre hvis jeg skal rett frem. Skjønte du Stikko?

 

meggd2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...