Gaardon Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg strøyk på min oppkjøring gjorde en grov tabbe men ellers kjørte jeg perfekt jævla kjipt den tabben var så grov. men har fått ny oppkjøring den 3 januar litt lenge å vente til men skal klare det da Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Og hva gjorde du? Kjørte på en eldre rullestolbruker i 50 km/h? Endret 14. november 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 hvis man kommer fra en vanlig vei og skal inn på en forkjørsvei, bør man da senke farten veldig mye ned å gire i første? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Kommer vel litt an på forholdene. Men du skal hvert fall nærme deg relativt sakte og ha veldig god oversikt begge veier før du gjør noe. Jeg pleier å "renne" litt sakte frem mot krysset i andre gir, og er det helt åpent bruker jeg gassen greit og kjører ut i andre og aksellerer fort opp i fartsgrensen, men det viktigste er uansett å ha så god oversikt som mulig så hvis forholdene gjør at du må kjøre veldig sakte eller stoppe helt for å få full oversikt før du kjører ut må du ned i første. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 hvis man kommer fra en vanlig vei og skal inn på en forkjørsvei, bør man da senke farten veldig mye ned å gire i første? Kommer ann på sikten osv. Men senk farten uansett. Skulle det komme en bil, og du kommer litt fort (selv om du veit du har god tid på å stoppe) så gir det feil signaler til han som kjører på forkjørsvegen. Senk farten, slik at han veit at du har sett han og han kan kjøre som normalt. Viktig med god kommunikasjon i trafikken Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg fikk i alle fall beskjed om at førstegires skal nesten aldri brukes, bare når man tar av fra å stå stillestående Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Spesielt når man skal ut på en forkjørsvei, ja. Så lenge bilen er i bevegelse og det ikke er oppoverbakke, skal man greie å kjøre ut på veien på andregiret så lenge man bruker gassen godt. Det blir da også mye enklere å aksellere fort opp i fart, spesielt viktig om man kjører ut på forkjørsveier med 60-70+ km/t. Men det må selvfølgelig tas etter forholdene, noen plasser må man kanskje stoppe helt opp for å få nødvendig oversikt over veien, ellers så og si ikke beveger seg eller møter på en slakk oppoverbakke, og da må man bare ned i første. Så for all del ikke tenk "nå må jeg bånne på for å holde det gående i andregiret", da er den nødvendige oversikten før du kjører ut MYE viktigere. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Andregiret kan brukes til det meste i lav fart, du kan jo prøve å kjøre rolig i andregiret for så å bytte til første, det går i sneglefart på full fres. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Da var oppkjøringen bestått og sitter med midlertidig førerbevis i hånda , det "skikkelige" førerkortet kommer i posten etterhvert . Er ikke så mye å si igrunn, eneste minusa jeg fikk var at jeg kjørte litt fort mot 2 kryss, ellers bra kjøring! Hadde en veldig hyggelig sensor, selv om han var litt stille i starten . spørsmålet jeg trakk var noe med dekk, og egnet fart for dekket samt sjekke lufttrykk med øyemål det jeg gjorde da var å gå ut av bilen, peke på fartskoden, som på dekkene på bilen jeg kjørte var "Q". Deretter bare så jeg litt på dekka og sa at de lå fint på veien, og det var hverken for lite eller for mye luft . Står "grei besvarelse på teknisk spørsmål" eller noe på arket jeg fikk, så var nok litt skrall svar, men tror det blei litt godkjent. Når vi kom inn i bilen spurte han meg hvor jeg kunne sjekke om farts koden var godkjent eller samsvarte med kjøretøyet eller noe, da bare sa jeg det ser du i vognkortet, og det virka greit. Varer oppkjøringa 45 eller 90 min? Har hørt litt forskjellig der... Spurte selv om dette idag, og fikk følgende svar: til oppkjøringen er det holdt av 1t 20min, men vanligvis tar det mellom 45 og 60 minutter Endret 15. november 2007 av Dkdaffy Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 grattz Dkdaffy Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Grattis, Daffy! Nå er det nøyaktig én uke og tre timer til min oppkjøring. Merker allerede at jeg tenker for mye på det og er litt smånervøs, men regner med at det går greit. Føler meg trygg på kjøringa, og har nylig hatt en tentamen der jeg fikk vite konkret noen punkter jeg burde jobbe litt med og som jeg nå da er klar over og ikke gjør igjen, ellers kjørte jeg strålende. Men klart, det er fort gjort å få en streng sensor eller gjøre noen utslagsgivende feil, så jeg er langt fra sikker på å få noen lapp før jul ... Heldigvis reiser jeg til England grytidlig dagen etter oppkjøring, så jeg får hvert fall noe annet å tenke på om jeg stryker, eventuelt en fantastisk følelse inn mot reisen. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 hah! ikke si at du har oppkjøringa neste fredag? samma dag som meg :!: Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hehe, takktakk Lettere sagt enn gjort, men ikke vær nervøs...følte selv at jeg helt sikkert kom til å stryke til jeg faktisk satte meg i bilen med sensor og begynte å kjøre, fant ut at det faktisk gikk helt greit og da roa jeg meg ned...resten av kjøreturen var akkurat som en vanlig kjøretime Lykke til Ally og Hewitt Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 hah! ikke si at du har oppkjøringa neste fredag? samma dag som meg :!: Jo. Kanskje vi sees? Når har du oppkjøringa da? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 vet ikke enda, får vite det på tirsdag når jeg skal ha kjøretime Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Allright, let me know! Selv har jeg 12.20. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 hah! ikke si at du har oppkjøringa neste fredag? samma dag som meg :!: Jo. Kanskje vi sees? Når har du oppkjøringa da? Ja dere støter vel på hverandre tipper jeg også Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Vetta faen om det var ironisk ment (vanskelig på interneth), men det kan skje det hvis hans oppkjøring begynner rundt 12-tida. Og ja, før du spør, vi kjører opp på samme trafikkstasjon. ;O Lenke til kommentar
xviet Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 woho,fikk lappen i går, men gjett hva, var bursdagen min også=D Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 woho,fikk lappen i går, men gjett hva, var bursdagen min også=D Gratulerer med dagen som var og lappen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå