The Stig Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hoho, ikke dårlig med hele 3 sensorer. Tror det hadde skrudd opp varmen noen hakk ja Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 hvilken papirer må man ha med på oppkjøring? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Gyldig legitimasjon og kvittering for at du har betalt avgiften for førerkortet (720 kroner). Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 takker slepper å drite meg i starten da Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Gyldig legitimasjon og kvittering for at du har betalt avgiften for førerkortet (720 kroner). Mjaha? Jeg betalte inne på biltilsynet, hilste på sensor, så gikk vi rett til bilen. Men er kanskje andre ordninger rundt omkring. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg betalte først etter at jeg var ferdig med oppkjøringa jeg.. Og de hadde alt på PC-en, så måtte kun ha med legg.. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 husker jeg måtte vise ID og kvittering til sensor Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg betalte først etter at jeg var ferdig med oppkjøringa jeg.. Og de hadde alt på PC-en, så måtte kun ha med legg.. samme med meg. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Skal ha oppkjøring om 1 1/2 time. Huff og huff, nå gruer jeg meg! Jaja, "det får stå til, sa brura og dreit i buksa". Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Huff, det gikk ikke bra. Fikk jo værst tenkelig start da kjørelæreren hadde glemt å gi meg nøkkelen til bilen, så jeg måtte springe etter han og få den. Sensoren var en dame og hun påpekte at hun hadde liten tid, noe som skyldtes at jeg og kjørelæreren hadde kommet litt for sent. Den "gode tonen med sensor" uteble totalt. Hun så rett og slett ut som en prostituert med mørke briller og skjevt ulmsk smil. Det hele endte med ikke bestått og det var forsåvidt greit. Jeg hadde fått nerver fra første stund og fikk feil på værst tenkelige tidspunkt. En på starten, en liten midt i, og en på slutten. Den ene var når jeg kom til en rundkjøring og skulle til å blinke ut da det går en fotgjenger over et bar biler foran meg og de bilene foran meg stanser brått. Jeg var ikke nok oppmerksom fordi jeg var mer opptatt av å kjøre i riktig felt pluss at jeg kludret det til med blinkelyset. Noe som førte til at jeg i et millisekund ikke var oppmerksom og sensor måtte bremse. Det andre var litt for høy fart i svingen før akselerasjonsfeltet. Det førte til at jeg kom tett på en trailer som kom fra siden. Bykjøringa gikk knirkefritt og det sa sensor også. Men jeg måtte bruke litt mere speil når jeg stoppet for fotgjengere. Men en feil på starten etter ca. 5 min så ble jeg fryktelig nervøs og det forplantet seg utover. Det var ikke bedre at sensor ikke var særlig villig til å prate. Men jeg er enig i at det ikke ble bestått, men jeg var uheldig med nervene + at overblikket mitt kunne vært bedre Tenker vi sier at alle gode ting er _to_. ^^ Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 isj det var synd, når har du fått ny oppkjøring da? går sikkert bedre da begynner å nærme seg dagen for meg også nå....siste finpuss imorgen, og oppkjøring på torsdag....fyfaen som jeg gruer meg Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 isj det var synd, når har du fått ny oppkjøring da? går sikkert bedre da begynner å nærme seg dagen for meg også nå....siste finpuss imorgen, og oppkjøring på torsdag....fyfaen som jeg gruer meg Kjørelæreren skal bestille asap, men jeg har hørt rykter om at det er kø til langt uti januar, så det blir nok ikke med det første Men får håpe det går bedre da. Lykke til på torsdag forresten. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det er vanlig å være nervøs, det var jeg og, men med det samme jeg møtte sensoren hadde jeg glemt det og gledet meg bare til å kjøre. Lykke til! Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Varer oppkjøringa 45 eller 90 min? Har hørt litt forskjellig der... Synd det wurrzagh, men bedre tider kommer nok. De feilene der greier du å luke ut til neste gang. Endret 12. november 2007 av Hewitt Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg kjørte i 30min bare. Synd det der ja, bedre lykke neste gang. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 isj det var synd, når har du fått ny oppkjøring da? går sikkert bedre da begynner å nærme seg dagen for meg også nå....siste finpuss imorgen, og oppkjøring på torsdag....fyfaen som jeg gruer meg Kjørelæreren skal bestille asap, men jeg har hørt rykter om at det er kø til langt uti januar, så det blir nok ikke med det første Men får håpe det går bedre da. Lykke til på torsdag forresten. Nå vet ikke jeg hvor du bor da. Men det jeg gjorde var at jeg ringte litt rundt til kjøreskoler som lå en 2-3t kjøring unna meg. Fikk oppkjøring på Gjøvik (bor i Ski, skulle egentlig kjørt opp i Drøbak), greit nok. Kjørte opp, tok 3 kjøretimer sånn at jeg var litt orientert om området. Gikk smertefritt det! Er ofte kortere ventetid ute på "landet".. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det kan nok stemme at det er kortere ventetid på mindre steder. Jeg hadde oppkjøring en onsdag, og fikk vite datoen torsdagen før. Var nok bare heldig med en avbestilling, men uansett. Oppkjøringen tok litt mer enn en time. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 isj det var synd, når har du fått ny oppkjøring da? går sikkert bedre da begynner å nærme seg dagen for meg også nå....siste finpuss imorgen, og oppkjøring på torsdag....fyfaen som jeg gruer meg Kjørelæreren skal bestille asap, men jeg har hørt rykter om at det er kø til langt uti januar, så det blir nok ikke med det første Men får håpe det går bedre da. Lykke til på torsdag forresten. Nå vet ikke jeg hvor du bor da. Men det jeg gjorde var at jeg ringte litt rundt til kjøreskoler som lå en 2-3t kjøring unna meg. Fikk oppkjøring på Gjøvik (bor i Ski, skulle egentlig kjørt opp i Drøbak), greit nok. Kjørte opp, tok 3 kjøretimer sånn at jeg var litt orientert om området. Gikk smertefritt det! Er ofte kortere ventetid ute på "landet".. Hvor stor forskjell var det i vente tid? Bor selv i ski og kjørte opp i drøbak, på bursdagen. Var litt rutinert så jeg var klar med alt 3 mnd før bursdag så fikk jeg fint bestillt på dagen Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det var ganske stor forskjell ja. Jeg var veldig treig med å ta teorien, og ble ferdig med det obligatoriske lenge før jeg tok teorien. Da jeg ringte inn rundt 6.mai, så var det ventetid til 30.juni eller no. Så lang tid orka jeg ikke å vente, så jeg begynnte å ringe rundt til kjøreskoler som lå nord for lillestrøm. Var en del ventetid oppover der, men da jeg kom til Gjøvik så sa de at jeg enten kunne komme 7.mai eller 11.mai Alt etter 12.mai var ledig, men kan hende at det går i sånne perioder der oppe. Passet ganske bra siden vi har en "gård" på Toten, som vi kunne overnatte på Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Varer oppkjøringa 45 eller 90 min? Har hørt litt forskjellig der... Selve kjøringen tar vel ca. 45-50 minutter. Jeg møtte sensor, gikk igjennom hva som skulle foregå, kjørte, evaluerte, og skrev ut midlertidig førerkort osv. Total 60 minutter ca. Endret 14. november 2007 av espennyh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå