Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Faen, det gikk i dass dessverre.

Jeg sto ikke pga sensor mente jeg kjørte for fort mot rundtkjøringene og kryss, viste ikke tilfredsstiller kunnskaper og ferdigheter til sikker kjøring. Planla ting dårligt sånn at det ble feil fartstilpassning. Menmen sånn kan det gå, tar det ikke så tungt. Det som plager meg mest er at jeg må forsette med å ta tog å buss i noen par uker til  :mad:

9624848[/snapback]

Synd, det der... Du må da ha hatt en voldsom fart? Jeg bremsa kanskje 30 meter før kryssene, og sensor sa til meg at jeg hadde en veldig behagelig kjørestil.

9627768[/snapback]

Nei, mener selv at jeg kjørte veldig behageligt og i en passelig fart før rundkjøringene og i kryssene. Sensor nevnte ikke en eneste situasjon jeg kjørte i som kunne ha vært farlig heller da vi var ferdige så jeg er ikke helt enig med sensoren med å stryke meg.

Jaja, får kjøre saktere til neste gang da, men da får jeg vel stryk pga for sakte kjøring :yucky:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sto :D:D:D::D:D

Men det var på hengende håret.. Han mente jeg kjørte for fort inn i rundkjøringer og i boligfelt..

Men nå har ejg lappen.. :D

Rykter der det sies at man stryker på ingen ting er feil.. hadde masse små feil, men sto alikevel..

Synd ally 87

Lenke til kommentar

Sensorer er merkelige, sære og veldig forskjellige, akkurat som alle andre mennesker. Noen sensorer har en veldig liten terskel - gjør du én liten feil kan du bare drømme om lappen. Mens andre ser mer på helheten og om de tror du kjører trygt nok til tross for at du kanskje ikke er en "regelverkslaver". En kamerat av meg bestod for eksempel selv om han på et tidspunkt under oppkjøring kjørte 20 km/t over fartsgrensen. Mens andre stryker for småting som nærmest blir sett på som pirk. Det beste man kan gjøre er egentlig å bare kjøre som man kjører til vanlig, bare være litt mer forsiktig kanskje. Samtidig må man ikke gå i den fella å kjøre for forsiktig heller, senest på forrige side her var det vel en som strøk fordi han var for forsiktig. Oppkjøring er faen ikke enkelt når hver sensor er så individuell, gruer meg til min. :p

Lenke til kommentar
Ja. Jeg er sikker på jeg hadde hatt lappen nå hvis det var en annen sensor, hold jo fartsgrensa hele tia, men som sakt det gikk bare litt for fort mot rundkjøringene og kryss noe som jeg er sterkt uenig i.

Når har du oppkjøring Hewitt?

grattis crimar, din heldig faen  :blush:

9629678[/snapback]

takk.. Jeg har stor medfølelse.. hadde jeg hatt en kjip sensor, hadde ikke jeg hatt lappen tror jeg..

Endret av crimar
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk jeg skal prøve meg på å klage. Det kan ikke være slik det i stor grad er subjektivitet som avgjør om en sensor lar deg bestå eller ikke. Følgelig hva sensor synes er bra bilkjøring. Det er tross alt en viss fasit på hvordan man vil at folk skal kjøre bil her i landet. Jeg praktiserte jo det kjørelæreren min hadde lært meg på forhånd. Og strøk på noe han sa at sensor neppe kunne stryke meg for ... Jeg hadde jo ingen konkrete feil med kjøringen ...

Dessuten ser jeg meget alvorlig på den manglende respekten han hadde ovenfor meg. I et par rundkjøringer hvor jeg skulle rett frem, la jeg meg ut mot høyre slik at bilen bak meg som skulle til venstre kunne passere på innersvingen min. Dette har jeg fått beskjed av kjørelæreren min å gjøre! Sensor derimot mente at dette var unødvendig, og kom med vitser hvor han insinuerte at målet mitt var å kræsje i bilene som måtte komme fra venstre inn i rundkjøringen.

Nei, han skal få svare for seg ja, for i ettertid ser jeg at det hele nok var svært uproffesjonelt.

Lenke til kommentar

Eneste måten en klage blir godtatt på er om sensor har gjort en grov feil. Om sensor mener du ikke er flink nok så holder det ikke til å få gjennomslag i en klage. Her går det på at sensoren faktisk har gjort en grov feil under oppkjøringen.

Skjønner at du tenker i de retninger, men ikke få opp håpet ditt om en klage, for det er i ytterste få tilfeller det faktisk blir gjort noe med.

Lenke til kommentar

Drit i det da. Selv om du har ca. null sjanse til å få klagen gjennom, så må du absolutt levere klagen på prinsipelt grunnlag hvis du føler deg så respektløst behandlet som du sier her. Hvem vet, kanskje flere har levert eller vil levere klage på denne sensoren, og hvis flere klager kommer om det samme temaet, så vil det nok bli stilt spørsmålstegn ved sensoren. Du kommer aldri til å få kjøre opp på nytt, såpass tør jeg påstå, men lever likevel klagen av prinsipielle grunner!

Lenke til kommentar

Tok oppkjøringa for ett par dager sida og sto. Fryktelig nervøs før showet starta men når det starta så ble det faktisk relativt enklere enn å kjøre med kjørelæreren. Gjorde en litt stor feil i starten også men så den selv og jeg antar sensoren skjønte at jeg visste at jeg dreit meg ut. Slike ting er relativt viktig å glemme når du fortsetter turen. Sitter du å tenker på slikt blir resten av turen nervøs og jævlig. Men gikk strålende :D Sensorer bruker forresten alt for lang tid på oppsummeringa etterpå.. Han satt og pinte meg..>_< Satt og spratt i settet når han mumla ^^

EDIT: Leifer og typos.

Endret av Luz
Lenke til kommentar
Drit i det da. Selv om du har ca. null sjanse til å få klagen gjennom, så må du absolutt levere klagen på prinsipelt grunnlag hvis du føler deg så respektløst behandlet som du sier her. Hvem vet, kanskje flere har levert eller vil levere klage på denne sensoren, og hvis flere klager kommer om det samme temaet, så vil det nok bli stilt spørsmålstegn ved sensoren. Du kommer aldri til å få kjøre opp på nytt, såpass tør jeg påstå, men lever likevel klagen av prinsipielle grunner!

9630800[/snapback]

Slik jeg tenker jeg også, tenk hvis jeg skulle få den samme sensoren ved neste forsøk?

Lenke til kommentar
Er det bare meg som har tenkt på hvordan vi som har hatt lappen en "stund" ville prestert på en oppkjøring? Jeg har selv aldri kræsjet eller vært spesielt nære på, men jeg ville aldri i verden bestått oppkjøring igjen tror jeg...

9630179[/snapback]

Hehe, har tenkt det samme flere ganger i det siste :p

Merker jeg kanskje tar noen litt for små luker i rundkjøringer en gang i blant, men det er ikke sånn at han som er i rundkjøringen må bråbremse da.

Anyway, tror jeg hadde greid oppkjøringa i dag hvis jeg fikk tilbud om å få prøvd det gratis.

Lenke til kommentar
gratulerer :)

hva gjorde du?

Jeg kjørte, egentlig ganske sakte, inn mot et kryss. Jeg skulle svinge til høyre. Gata var ganske smal, og det var en bil parkert, slik at den ble smalere og uoversiktlig. Så da jeg skulle svinge inn kom det en bil mot meg, og vi hadde nok krasjet hadde ikke den andre bilden og jeg stoppet(dvs. stoppet og så kvelt den). I tillegg så kvelte jeg den da jeg skulle starte den igjen.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som har tenkt på hvordan vi som har hatt lappen en "stund" ville prestert på en oppkjøring? Jeg har selv aldri kræsjet eller vært spesielt nære på, men jeg ville aldri i verden bestått oppkjøring igjen tror jeg...

9630179[/snapback]

Hm.. Jeg har vært nære på å kjørt ut, men har aldri kjørt ut eller lignende, fare for at det kanskje kommer når snøen legger seg ;) men er trygg inntil videre i alle fall. Hehe. Men tror jeg hadde bestått på oppkjøringen faktisk, er bare å huske regla etc :p Hehe.

Lenke til kommentar
Jeg strøyk også første gangen. Det er ikke verdens undergang selv om det føles jævlig første dagen. Man lærer av sine feil.  :)

Jeg har oppkjøring i morgen og har en blandet følelse. Forrige gang strøyk jeg på dårlig plassering i kryss og slikt. Men nå skal jeg være skjerpet og konsentrert hele veien. Jeg gruegleder meg.  :confused: Har skikkelig vondt i magen atm fordi jeg er så spent ...

Har oppkjøring 08.30 forresten, samme som sist gang og det var perfekt. Nesten ikke trafikk i det hele tatt.

9625620[/snapback]

Og hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...