Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Skal ha oppkjøring på torsdag. Har dere noen viktige tips til meg ?

 

Viktige ting jeg har fått med meg er :

 

Se i speil når du kommer ut på forkjørsvei / Svinger av forkjørsvei.

Se i speil ved feltskifte.

Huske å blinke

Kjøre sakte forbi kryss med høyreregel

Passe på farten

Se ofte i speil

 

Er bra nervøs allerde ja :/

 

Men skal klare det ! :)

9458515[/snapback]

 

 

et par punkter til:

 

- Blindsone ved avkjøring, svinging og feltskifte

- Kjør okønomisk

- Gjør kjøreturen veldig behaglig for sensoren, ingen brå bevegelser, bremsing osv

- Forklar sensoren hvorfor du gjør ting.. Både hvis du glemte av ting eller gjorde positive ting..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skal ha oppkjøring på torsdag. Har dere noen viktige tips til meg ?

 

Viktige ting jeg har fått med meg er :

 

Se i speil når du kommer ut på forkjørsvei / Svinger av forkjørsvei.

Se i speil ved feltskifte.

Huske å blinke

Kjøre sakte forbi kryss med høyreregel

Passe på farten

Se ofte i speil

 

Er bra nervøs allerde ja :/

 

Men skal klare det ! :)

9458515[/snapback]

 

Åssen gikk det med deg? klarte du det? :)

 

Hadde oppkjøring i dag, og var helt sikker på at jeg klarte det, for kom bare opp med 1 plasseringsfeil i enveiskjørt gate. Desverre så valgte sensor å stryke meg fordi jeg lå 75 i en 80 sone en del av tiden, (han mente at jeg kjørte for seint) som jeg syntes var forsvarlig fart kl 8 om morran, og det var ikke en eneste bil bak meg på de strekningene han påpekte. :(

Kun disse to tingene sensor kom opp med i det hele tatt... og jeg innrømte plasseringsfeilen det øyeblikket det skjedde.

Sikkerhetskontrollen gikk også bra.. Men kan ikke fatte hvorfor jeg strøk på dette her?, hadde jeg fått lappen ville jeg kjørt fortere enn 75 uansett...

 

Noen som har opplevd lignende, å ha kjørt for sent?

Lenke til kommentar
Hadde oppkjøring i dag, og var helt sikker på at jeg klarte det, for kom bare opp med 1 plasseringsfeil i enveiskjørt gate. Desverre så valgte sensor å stryke meg fordi jeg lå 75 i en 80 sone en del av tiden, (han mente at jeg kjørte for seint) som jeg syntes var forsvarlig fart kl 8 om morran, og det var ikke en eneste bil bak meg på de strekningene han påpekte.  :(

Kun disse to tingene sensor kom opp med i det hele tatt... og jeg innrømte plasseringsfeilen det øyeblikket det skjedde.

Sikkerhetskontrollen gikk også bra.. Men kan ikke fatte hvorfor jeg strøk på dette her?, hadde jeg fått lappen ville jeg kjørt fortere enn 75 uansett...

 

Noen som har opplevd lignende, å ha kjørt for sent?

9487694[/snapback]

Jeg hadde oppkjøring i går og bestod. Jeg lå ofte både over og under grensa, Men han sa ikke noe på det.

Hadde to situasjoner: ene kjørte jeg litt for langt inn i rundkjøringa når det kom en kassebil. 50/50 på skylden av begge oss. Han brukte ikke blunklys, og lå mellom begge feltene der inne.

Den andre når jeg skulle kjøre ut på en vei og bedømte farten til den andre bilen feil. Hun kom i en stor fart, så jeg ga alt det bilen klarte og brukte speilet aktivt. Dette likte sensoren og gav et pluss *puh*

 

Men er rart han var så streng på det med deg. Selv kjørelæreren min syntes det er bedre at jeg ligger i 85 i 80-sona for å skape mer flyt. Må også huske på at man ikke skal kjøre i 80 i 80-sona hele tiden. Det er bare maks anbefalt fart. Er da ikke en lov som sier at man skal kjøre i 80 da. Ofte det ikke er forsvalig nok.. Så om du lå i 75 lenge skal ikke ha noe å si.

Hvis du kjørte hensynsfullt, aktpågiven og varsomt og strøyk for det så hadde jeg klaget.

Lenke til kommentar
Har oppkjøring på tirsdag.. gruer meg veldig..

men alle jeg kjenner har bestått, og sa det var veldig enkelt.. så vet ikke om jeg har så mye å frykte.. men still.. :huh:

9492898[/snapback]

 

Det at vennene dine har bestått betyr ikke at det blir enkelt for deg. Det er faktisk bra at du er nervøs, da konsenterer du deg mer. Hvis du ikke er nervøs så kan det hende du tar oppkjøringen for lett, som fører til at du går glipp av vikeplikt og annet viktig.

Lenke til kommentar
Det at vennene dine har bestått betyr ikke at det blir enkelt for deg. Det er faktisk bra at du er nervøs, da konsenterer du deg mer. Hvis du ikke er nervøs så kan det hende du tar oppkjøringen for lett, som fører til at du går glipp av vikeplikt og annet viktig.

9492931[/snapback]

Fulstendig enig i hva du sier.

Jeg var selv nervøs og var sikker på at jeg ikke kom til å klare det, men faktisk så hadde jeg aldri kjørt så bra som jeg gjorde.

 

Så et lite tips er å være nervøs. Er lov til å være det. Endten så går det, eller så går det ikke. Livet går ikke under uansett hva som skjer. Bare å tenke godt over hva man gjør når man kjører.

Lykke til SupremeX og Complexity :)

Lenke til kommentar
Det at vennene dine har bestått betyr ikke at det blir enkelt for deg. Det er faktisk bra at du er nervøs, da konsenterer du deg mer. Hvis du ikke er nervøs så kan det hende du tar oppkjøringen for lett, som fører til at du går glipp av vikeplikt og annet viktig.

9492931[/snapback]

Fulstendig enig i hva du sier.

Jeg var selv nervøs og var sikker på at jeg ikke kom til å klare det, men faktisk så hadde jeg aldri kjørt så bra som jeg gjorde.

 

Så et lite tips er å være nervøs. Er lov til å være det. Endten så går det, eller så går det ikke. Livet går ikke under uansett hva som skjer. Bare å tenke godt over hva man gjør når man kjører.

Lykke til SupremeX og Complexity :)

9493582[/snapback]

 

Spør veldig da.. husker jeg var grusomt nervøs på første kjøretime, og da kjørte jeg værre enn noensinne..

 

men kommer nokk til å være nervøs uansett, er en nervøs og beskjeden person så :p

 

og takktakk :)

Lenke til kommentar
Skal ha oppkjøring på torsdag. Har dere noen viktige tips til meg ?

 

Viktige ting jeg har fått med meg er :

 

Se i speil når du kommer ut på forkjørsvei / Svinger av forkjørsvei.

Se i speil ved feltskifte.

Huske å blinke

Kjøre sakte forbi kryss med høyreregel

Passe på farten

Se ofte i speil

 

Er bra nervøs allerde ja :/

 

Men skal klare det ! :)

9458515[/snapback]

 

 

et par punkter til:

 

- Blindsone ved avkjøring, svinging og feltskifte

- Kjør okønomisk

- Gjør kjøreturen veldig behaglig for sensoren, ingen brå bevegelser, bremsing osv

- Forklar sensoren hvorfor du gjør ting.. Både hvis du glemte av ting eller gjorde positive ting..

9458563[/snapback]

 

- Kjør okønomisk, hva menes med det? :blush:

Lenke til kommentar
- Kjør okønomisk, hva menes med det?  :blush:

 

Høyt gir når du kjører, la motoren bremse istedenfor å bremse hele strekningen(når du skal svinge vekk fra en vei f.eks) selv, bruk et lavt gir når du kjører nedover, istedenfor å bremse hele veien.

9493969[/snapback]

 

Kjøre økonomisk betyr vel å ikke GI PÅ gira ;) og ikke tyne bilen etc etc, og ikke hompe gasse. Bare forslag ;)

Lenke til kommentar
Må si at jeg har vært ekstremt heldig, sto selvom jeg brøt vikeplikten big times :D

9487790[/snapback]

Hehe, samme her. Er nok litt forskjell på sensorene. Trynefaktor og dagsform har vel også litt å si. Dessverre.

9507243[/snapback]

 

Han sa selv at jeg skulle være takknemlig for at han hadde stått opp på riktig side av sengen den dagen :p

Også det at vi hadde samme interesser og prata om alt og ingenting gjennom hele turen..

Lenke til kommentar

Tror nok det skal gå bra ;) Sjangsen for å finne på sprell er nok aller minst når du sitter med sensor ved siden av deg :p

 

Skal selv ha oppkjøring 10:45 15. november...i Hønefoss, gruer meg allerede nå :( .

Kjører greit, men har det med å glemme å se etter vikeplikts skilt rett etter jeg kommer inn på vei, og det å se i innerspeil rett etter å ha kommet inn på ny vei :p . Menmen, har god tid å trene på hvertfall

 

Edit: lykke til forresten, si ifra hvordan det går da ;)

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...