-Shark- Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Glattkjøringa syns jeg også var den morsomste kjøretimen. 9399946[/snapback] second that. Skal bli enda morsomere i vinter med egen bil og bakhjulstrekk 9399968[/snapback] Second that 9400042[/snapback] Hvor i landet holder du til? Ski her 9400126[/snapback] Ski, askim etc. Ikke sant? Hm, holder til et lite sted kalt Høland, 30 minutter fra Lillestrøm/Oslo 9400590[/snapback] Stemmer det ja! 9413753[/snapback] Min søster var å spilte håndballcup i askim i helga shø, så bare lurte hehe. 9413779[/snapback] Hehe. Søstra mi var i Fredrikstad og spilte håndballcup Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Noen som har kjørt opp i drøbak og vet ca hvor man pleier å kjøre? Evnt. noen steder hvor de 'tester' deg eller noe. Skal ha en kjøretime 5 dager før oppkjøringa da. Regner med at det er ganske lurt Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Noen som har kjørt opp i drøbak og vet ca hvor man pleier å kjøre? Evnt. noen steder hvor de 'tester' deg eller noe. Skal ha en kjøretime 5 dager før oppkjøringa da. Regner med at det er ganske lurt 9413848[/snapback] Jeg kjørte opp i drøbak for ca snart 2 mnd siden. Forskjellige ruter, men kompiser jeg har hørt med har alle kjørte ca denne ruten: Drøbak sentrum- veien til ås- E6 til vestby- vestby sentrum- E6 tilbake og deretter indre veiene til trafikkasjonen. Jeg kjørte vel i 40minuttter mener jeg og huske- i tillegg kommer den sikkerhetskontrollen da. Så ca 1 time kan du vel regne på alt. Er ikke noe stress syns jeg, vil si at oppkjøring er litt oppskryt. Kan du kjøre, og kjøre sikkert får du lappen. Kan du ikke kjøre og kjøre gris- får du ikke lappen. Sånn er det. Lykke til iallefall. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Takk for det. Er ikke så urolig med kjøringen, men mer den sikkerhetskontrollen og det han spør om. Er ikke så god på sånt. Hva pleier de å spørre om egentlig? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Takk for det.Er ikke så urolig med kjøringen, men mer den sikkerhetskontrollen og det han spør om. Er ikke så god på sånt. Hva pleier de å spørre om egentlig? 9414361[/snapback] Dette korte skrivet kan kanskje være til hjelp. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Takk for det.Er ikke så urolig med kjøringen, men mer den sikkerhetskontrollen og det han spør om. Er ikke så god på sånt. Hva pleier de å spørre om egentlig? 9414361[/snapback] Ikke tenk så mye på det, har nesten ikke noe å si Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Takk for det.Er ikke så urolig med kjøringen, men mer den sikkerhetskontrollen og det han spør om. Er ikke så god på sånt. Hva pleier de å spørre om egentlig? 9414361[/snapback] Ikke tenk så mye på det, har nesten ikke noe å si 9418769[/snapback] Nei, er ikke allverden om du ikke klarer den 100%. Men gjør så godt du kan. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Skal gjøre så godt jeg kan ja. Får vel bare håpe på at det går bra Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg har oppkjøring i morgen. Hvilke ting skal man IKKE gjøre under turen? Altså hvilke idiotfeil er det man må huske på å ikke gjøre? Jeg vet at de er så sinnsykt streng, kjenner flere som har strøket i den siste tiden. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg har oppkjøring i morgen. Hvilke ting skal man IKKE gjøre under turen? Altså hvilke idiotfeil er det man må huske på å ikke gjøre? Jeg vet at de er så sinnsykt streng, kjenner flere som har strøket i den siste tiden. 9423653[/snapback] Du finner vel diverse svar på dette hvis du roter litt gjennom tråden. Men i det hele tatt, ikke kjør på rødt lys, bryt vikeplikt, unnlate å stoppe for fotgjengere, ikke senke farten når du passerer busslommer (med buss i, selvsagt) osv. Sånne opplagte ting, med andre ord. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hvilke ting skal man IKKE gjøre under turen? Altså hvilke idiotfeil er det man må huske på å ikke gjøre? Ikke kjør fort forbi små veier(som du har vikeplikt for) som det kan komme biler forbi, gjør du dette et par ganger så er det stryk. Ikke ta for kort lomme når du skal kjøre inn på en vei, du bryter vikeplikten hvis han bak må bremse. Kjør sakte i byen, slipp alle fotgjengere forbi, du vil ikke at sensoren skal trykke på bremsa for deg. Edit: Du må være oppmerksom på hva som er en vei du kan ha vikeplikt for, på min oppkjøring så kjørte jeg forbi en slik vei uten at jeg merket det, men heldigvis kjørte jeg helt flott resten av turen. Sensoren sa også at hun følte jeg trygg når hun satt på, og at det var viktig. Endret 4. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hvilke ting skal man IKKE gjøre under turen? Altså hvilke idiotfeil er det man må huske på å ikke gjøre? Ikke kjør fort forbi små veier(som du har vikeplikt for) som det kan komme biler forbi, gjør du dette et par ganger så er det stryk. Ikke ta for kort lomme når du skal kjøre inn på en vei, du bryter vikeplikten hvis han bak må bremse. Kjør sakte i byen, slipp alle fotgjengere forbi, du vil ikke at sensoren skal trykke på bremsa for deg. Edit: Du må være oppmerksom på hva som er en vei du kan ha vikeplikt for, på min oppkjøring så kjørte jeg forbi en slik vei uten at jeg merket det, men heldigvis kjørte jeg helt flott resten av turen. Sensoren sa også at hun følte jeg trygg når hun satt på, og at det var viktig. 9423709[/snapback] Se mye i spel, kjør forsiktig der du har vikeplikt, stopp for fotgjengere og gjør det du har lært deg Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Man skal faktisk se i speilet før man går inn i en sving også. :!: Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg har hørt at man må gå igjennom noe før selve oppkjøringa (før man begynner å kjøre), med å sjekke bremser og sånn. Er det en liste med alt det noe sted, så jeg vet hva jeg venter meg? Har oppkjøring i okt 9404466[/snapback] Det er et ark som det blir tatt ut et tilfeldig spørsmål fra (10-12 spm) hvor man enten skal svare eller prøve det ut på vegen, eller begge deler.. Selv måtte jeg sjekke dødgangen styringen, samt om bilen rettet seg opp under kjøring.. Jeg gjorde det i det jeg svingte ut av plassen til vegvesenet, slik at jeg husket på å gjøre det i det hele tatt Husk å si ifra at du foretar testingen, slik at han veit at du gjør det.. Hadde btw oppkjøring i går :o 9404753[/snapback] Okey, skjønner Gratulerer med lappen Espen! Lenge siden jeg har sett deg forresten.. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 æsj, nå har jeg tatt den prøven på teoriproven.no 4 ganger og strøket 4 ganger. Blir det lukeparkering på oppkjøring? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 æsj, nå har jeg tatt den prøven på teoriproven.no 4 ganger og strøket 4 ganger. Blir det lukeparkering på oppkjøring? 9443572[/snapback] Jeg måtte iallefall parkere. Rygge inn mellom 2 biler. Men ingen trang lukeparkering. Det er ikke noe stress. Øvelse gjør mester. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 æsj, nå har jeg tatt den prøven på teoriproven.no 4 ganger og strøket 4 ganger. Blir det lukeparkering på oppkjøring? 9443572[/snapback] Jeg måtte iallefall parkere. Rygge inn mellom 2 biler. Men ingen trang lukeparkering. Det er ikke noe stress. Øvelse gjør mester. 9443640[/snapback] Jeg måtte lukeparkere iallefall og parkere vanlig, og snu 2 ganger :O Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Måtte bare parkere når jeg var ferdig, og det var en helt vanlig lett parkering. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Skal ha oppkjøring på torsdag. Har dere noen viktige tips til meg ? Viktige ting jeg har fått med meg er : Se i speil når du kommer ut på forkjørsvei / Svinger av forkjørsvei. Se i speil ved feltskifte. Huske å blinke Kjøre sakte forbi kryss med høyreregel Passe på farten Se ofte i speil Er bra nervøs allerde ja :/ Men skal klare det ! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Skal ha oppkjøring på torsdag. Har dere noen viktige tips til meg ? Det er bare å bla bakover så finner du tips, hver eneste gang noen har en oppkjøring så spør de om tips, og tipsene forandrer ikke seg, de er det samme gang på gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå