Faktum1 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Noen fler innspill her? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg tror som egentlig at alle "innspill" har blitt diskutert et par tusen ganger tidligere i denne tråden allerede. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg tror som egentlig at alle "innspill" har blitt diskutert et par tusen ganger tidligere i denne tråden allerede. 9242463[/snapback] Tror det meste er sagt og den som trenger hjelp, så er det bare å bla gjennom sidene Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Da var teoriprøven for bil bestått! 1 feil Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Da var teoriprøven for bil bestått! 1 feil 9269411[/snapback] Dæven døtte. Det var bra.! Gratulerer. 7/7 jeg Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hadde 4/7 husker jeg hehe. Men uansett, Gratulerer -Luffe, bra jobbet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hadde 4/7 husker jeg hehe. Men uansett, Gratulerer -Luffe, bra jobbet. 9274495[/snapback] Bra det og da.. Så lenge jeg besto sier jeg ingenting. Var ikke akkurat mye øving før jeg tok den. Lenke til kommentar
Romy Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kanskje trådstarter kan legge inn dette: Førerprøven - praktisk prøve Alle praktiske førerprøver, uavhengig av kjøretøy som det prøves i, gjennomføres etter noen generelle regler: Prøvestrekningen skal legges slik at kandidaten får mulighet til å vise sine ferdigheter under vekslende veg- og trafikkforhold og i regelen etter et standardisert ruteopplegg. Den praktiske prøven vurderes i størst mulig grad som en helhet. Sensor skal vurdere om kandidaten i tilstrekkelig grad har nådd de målene som er fastsatt for opplæring i den aktuelle klassen. I tillegg til selve kjøringen, vil prøven inneholde en sikkerhetskontroll av kjøretøyet, hvor det sentrale vil være kontroll av dekk - lysutstyr - bremser - styring m.m. For lett og tung motorsykkel er det i tillegg en ferdighetsprøve på avsperret område som må bestås før resten av prøven kan gjennomføres. Det legges vekt på at kandidaten skal kjøre selvstendig under prøven. Dette gjøres bl.a. ved at sensor gjennom sine beskjeder om hvor det skal kjøres angir lengre kjørestrekninger. Eksempler på slike kan være: * "Følg skilt til Stordal" * "Finn en egnet plass å snu" * "I enden av gata skal du til venstre" Hvis kandidaten ønsker det, og forholdene ellers ligger til rette for det, kan trafikklæreren være med i kjøretøyet under prøven. Sensors vurdering Under prøven skal sensor så vidt mulig ha plass ved siden av kandidaten. Under kjøreturen vurderer sensor flere momenter: * Observasjon: Får kandidaten tidlig overblikk over ulike vegmiljø og trafikksituasjoner? * Tegngivning: Gis tegn til riktig tid og sted for å gi informasjon til andre kandidater? * Plassering: Plasseres kjøretøyet riktig i forhold til vegbane og oppmerking? Hvordan er avstanden til forankjørende og andre trafikanter? * Fartstilpasning: Hvordan avpasses hastigheten i de ulike situasjonene? Hvordan gjennomføres fartsøkning og fartsreduksjon? * Trafikktilpasning: Hvordan tilpasser kandidaten seg den øvrige trafikk? Overholdes vikeplikten og opptrer kandidaten hensynsfullt? * Kjøretøybehandling: Kjøres bilen på en teknisk god måte? Brukes girene slik erfarne førere gjør det? Kandidaten skal gis beskjed om resultatet av prøven umiddelbart etter at den er avsluttet. Det er helhetsinntrykket som avgjør resultatet av førerprøven. Det vil si at mindre enkeltfeil alene ikke blir avgjørende. Likevel kan prøven avbrytes og vurderes som ikke bestått hvis det oppstår en situasjon hvor sensor eller andre trafikanter må gripe inn for å unngå skade eller fare, og kandidaten selv skulle ha avverget situasjonen. Prøven kan også avbrytes ved kjøring i strid med lyssignal, skilt eller vegoppmerking som beskriver en absolutt handling, eller når adferden medfører at det kan oppstå vesentlige ulemper eller fare i trafikken. Dersom en praktisk prøve vurderes til ikke bestått, skal kandidaten gis en skriftlig begrunnelse for vedtaket. Kjøretøy til førerprøven Kjøretøy til førerprøven, unntatt tilhenger, skal være godkjent av Statens vegvesen. Kandidaten skal selv stille godkjent kjøretøy, f. eks. skolebil til rådighet ved prøven (Gjelder ikke BE-prøve). Godkjenning som kjøretøy til førerprøven skal føres i vognkortet. Kilde: Vegvesen.no Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Kanskje trådstarter kan legge inn dette:..... 9321004[/snapback] Som sagt, så gjort. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Førerprøve klokken 0950 idag oppvarming fra 9 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Førerprøve klokken 0950 idag oppvarming fra 9 9327416[/snapback] Du får ha lykke til Skal prøve meg på nytt med teorien i dag, hadde 8 feil sist, så håper virkelig jeg klarer det denne gangen.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Ooooooog det gjorde jeg og 5 feil satt å telte opp alle jeg var meget usikker på, og telte 12 spm.. så tenkte jeg, faen, dette går aldri.. får ta den på nytt om 2 uker.. trykker fullfør, og får tommelen opp takk gud for flaks ^^ Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Førerprøve klokken 0950 idag oppvarming fra 9 9327416[/snapback] Nå, hvordan gikk det?- er vel ute og kjører du nå? Gratulerer complexity Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 I morgen, klokka 11:30, skal jeg for andre gang prøve meg på oppkjøringa. Wish me luck, k? D: Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Da har jeg endelig klart teorien .. Etter flaue.. 6 ganger..! Nå fikk jeg 4/7:) Så i morra blir det å høre med jobb om jeg får fri på oppkjøringsdagen, eller om jeg må prøve å bestille på en fri dag. Så ringer jeg Mr. Kjørelærer og får han til å ordne oppkjøring.. Blir godt detta! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Da har jeg endelig klart teorien .. Etter flaue.. 6 ganger..! Nå fikk jeg 4/7:) Så i morra blir det å høre med jobb om jeg får fri på oppkjøringsdagen, eller om jeg må prøve å bestille på en fri dag. Så ringer jeg Mr. Kjørelærer og får han til å ordne oppkjøring.. Blir godt detta! 9340236[/snapback] Damn.. et vil altså si at du har svidd bort 2100,- på teorien? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 I morgen, klokka 11:30, skal jeg for andre gang prøve meg på oppkjøringa. Wish me luck, k? D: 9340198[/snapback] Lykke til! Det går nok bra! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Da har jeg endelig klart teorien .. Etter flaue.. 6 ganger..! Nå fikk jeg 4/7:) Så i morra blir det å høre med jobb om jeg får fri på oppkjøringsdagen, eller om jeg må prøve å bestille på en fri dag. Så ringer jeg Mr. Kjørelærer og får han til å ordne oppkjøring.. Blir godt detta! 9340236[/snapback] Damn.. et vil altså si at du har svidd bort 2100,- på teorien? 9340343[/snapback] Betalte 330,- for teoridelen jeg Altså om du stryker seks ganger, hva har du drevet med da? Sitti på forumet eller noe? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Skal ta teorien om en time, omtrent. Er drittnervøs, men satser på at det går bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå