Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Se i speilene minst 500 ganger, men ikke for mye.

9059481[/snapback]

Det der var ufattelig krøkkete formulert. :w00t:

Se hyppig i speil(ene), ergo hvert 5-10-15 sekund. Det vil ikke si at hver gang du ser i speilet, skal du sitte å stirre i det flere sekunder av gangen, men gløtt fort opp, og rett ned igjen, slik at sensor ser at du hele tiden gjør deg orientert om trafikken rundt deg.

9061963[/snapback]

Beste er å kjøre med solbriller :cool:

9063001[/snapback]

Ikke tillat under oppkjøring, fordi det gjør det umulig for sensor å se hvor/og om du flakker med blikket. (Dog mulig at dette aksepteres i visse tilfeller, jeg vet ikke). :)

9066644[/snapback]

Nei, det er nok ikke lov. Dessuten tror jeg det var ironi fra evenruD sin side, dunno :roll:

9066725[/snapback]

Ironi fungerer dårlig på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom fra kjøring nå. :)

Arff.. Heldiggrisen!.. Skal ta manndomsprøven snart eg og.. Kvir meg så sjukt =/

9069077[/snapback]

Hehe, ikke noe og grue seg til egentlig. Bare kjør så godt du kan. Lykke til! :)

9069880[/snapback]

Det sier du nå, som har brukt de siste 15 sidene av denne tråden til å grue/"forberede" deg. :p

Lenke til kommentar

Arff.. Heldiggrisen!.. Skal ta manndomsprøven snart eg og.. Kvir meg så sjukt =/

9069077[/snapback]

Hehe, ikke noe og grue seg til egentlig. Bare kjør så godt du kan. Lykke til! :)

9069880[/snapback]

Det sier du nå, som har brukt de siste 15 sidene av denne tråden til å grue/"forberede" deg. :p

9076376[/snapback]

Ja, men du har ikke hørt om medlidenhet, eller prøve og roe ned- hjelpe.

For det første, var det ikke så ille jeg trodde det skulle. Var ikke nervøs etter å kjørt i kanskje 5 minutter, etter det tenkte jeg at jeg bare kjørte og at jeg skulle kjøre slik jeg alltid gjør.

Veldig hygglig sensor også, prata endel, og jeg bare kjørte- ruta selvfølgelig.

Lenke til kommentar

9069077[/snapback]

9069880[/snapback]

9076376[/snapback]

Ja, men du har ikke hørt om medlidenhet, eller prøve og roe ned- hjelpe.

For det første, var det ikke så ille jeg trodde det skulle. Var ikke nervøs etter å kjørt i kanskje 5 minutter, etter det tenkte jeg at jeg bare kjørte og at jeg skulle kjøre slik jeg alltid gjør.

Veldig hygglig sensor også, prata endel, og jeg bare kjørte- ruta selvfølgelig.

9077434[/snapback]

Jeg prøvde ikke å være frekk, eller snakke dritt til deg. :)

Det var bare litt komisk at du som hadde fått kommentarer ala "ta det med ro, kjør som du alltid ellers ville gjort" hundre ganger på rad over de siste sidene, men hele tiden fant noe nytt å bekymre deg over, nå sier akkurat det samme til de som har kommende oppkjøring.

Don't get me wrong, du har helt rett i det du sier. Når du først har møtt til oppkjøring var det ikke så skremmende som man hadde ventet.

Lenke til kommentar

japp, tolka det frekt.. :!:

Men

du har helt rett i det du sier. Når du først har møtt til oppkjøring var det ikke så skremmende som man hadde ventet.
, Som jeg sa, det var ikke så skremmende som man tror. På en måte er oppkjøring litt oppskrytt.

Litt(LITT) deilig og ha det overstått da. Ble stoppet igår, promillekontroll og førerkort/vognkort. :innocent: Flaks jeg hadde alt da.

Lenke til kommentar

Altså; WOHOOOOOO!! Klarte lappen idag eg og! Deilig.. Litt småfeil som sensor påpeika, ellers heilt grei kjøring.. Eg er i alle fall i himmelen no :w00t:

Litt(LITT) deilig og ha det overstått da. Ble stoppet igår, promillekontroll og førerkort/vognkort. :innocent:  Flaks jeg hadde alt da.

LITT? DET ER EIN GIGANTISK UNDERDRIVELSE, DET ER FAEN MEG SÅ UTRULIG I HELVETTE GRANSKAUEN DEILIG Å VERE FERDIG! :whistle:

peace out_

Endret av aspic
Lenke til kommentar

9059481[/snapback]

Se hyppig i speil(ene), ergo hvert 5-10-15 sekund. Det vil ikke si at hver gang du ser i speilet, skal du sitte å stirre i det flere sekunder av gangen, men gløtt fort opp, og rett ned igjen, slik at sensor ser at du hele tiden gjør deg orientert om trafikken rundt deg.

9061963[/snapback]

9063001[/snapback]

Ikke tillat under oppkjøring, fordi det gjør det umulig for sensor å se hvor/og om du flakker med blikket. (Dog mulig at dette aksepteres i visse tilfeller, jeg vet ikke). :)

9066644[/snapback]

Hva gjør du en vintermorgen hvor sola står lavt da? Håper på at du ikke kommer til å kjøre mot sola?

Brukte selv solbriller på oppkjøringa da det var skarp sol, har noe med sikkerhet å gjøre. Ville bare vært dumt hvis man ikke kunne bruke solbriller også stryker man pga man ikke så en dritt.

Lenke til kommentar

9059481[/snapback]

9061963[/snapback]

9063001[/snapback]

9066644[/snapback]

Hva gjør du en vintermorgen hvor sola står lavt da? Håper på at du ikke kommer til å kjøre mot sola?

Brukte selv solbriller på oppkjøringa da det var skarp sol, har noe med sikkerhet å gjøre. Ville bare vært dumt hvis man ikke kunne bruke solbriller også stryker man pga man ikke så en dritt.

9081916[/snapback]

Hvis du hadde lest innlegget mitt før du postet, hadde du sett at jeg bl.a skrev: "

Dog mulig at dette aksepteres i visse tilfeller", noe som trolig betyr at hvis sola er skarp, som du sier, får man lov til å bruke solbriller. Sikkerhet kommer først, men jeg tror at sola skal være ganske vrien hvis solbriller tillates.

ed. Leif.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Altså; WOHOOOOOO!! Klarte lappen idag eg og! Deilig.. Litt småfeil som sensor påpeika, ellers heilt grei kjøring.. Eg er i alle fall i himmelen no  :w00t:

Litt(LITT) deilig og ha det overstått da. Ble stoppet igår, promillekontroll og førerkort/vognkort. :innocent:  Flaks jeg hadde alt da.

LITT? DET ER EIN GIGANTISK UNDERDRIVELSE, DET ER FAEN MEG SÅ UTRULIG I HELVETTE GRANSKAUEN DEILIG Å VERE FERDIG! :whistle:

peace out_

9081864[/snapback]

Gratulerer så meget, så utrolig deilig føelse av å ha klart det, ENDELIG. Omtrent venta 18 år på det..

Kjør pent da..!

Lenke til kommentar
Jeg mener at så lenge det er lyst/sol så er det best å bruke solbriller. Du slapper av på en helt annen måte med solbriller enn uten, jeg gjøre hvertfall det.

9083178[/snapback]

Det er jeg helt enig i, selv kjører jeg nesten alltid med solbriller.

Poenget er at hvis du bruker solbriller, vil det for sensor, være vanskelig å se hvor/om man flakker med blikket. Jeg har ikke gitt uttrykk for noe annet.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Nei vet det, men kan jo hende at sensor kan se på kjøringa di om du har oversikt eller ei.

Han kan jo også se i speil hver gang du skifter fil osv, og hvis du ser i speil hver gang og gjøre det på en forsvalig måte, så legger nok sensor merke til det.

Mulig jeg tar feil, men ivertfall sånn jeg kunne tenke meg det.

Lenke til kommentar
Nei vet det, men kan jo hende at sensor kan se på kjøringa di om du har oversikt eller ei.

Han kan jo også se i speil hver gang du skifter fil osv, og hvis du ser i speil hver gang og gjøre det på en forsvalig måte, så legger nok sensor merke til det.

Mulig jeg tar feil, men ivertfall sånn jeg kunne tenke meg det.

9083442[/snapback]

Dette kan diskuteres opp og ned i en evighet. Du har klartgjort poenget ditt, jeg har lagt frem mitt. Ferdig med saken.

Siste jeg vil si er at jeg har diskutert dette med kjørelæreren min en del ganger, og han mener at solbriller er no-no på oppkjøring. (Ikke at han absolutt har rett, altså).

Done, im out.

Lenke til kommentar

Jeg hadde oppkjøring igår. Det gikk kjempe fint! Sensor sa jeg kjørte så og si perfekt. (Det var koselig å høre)

Det som er viktig er at du tar det rolig, og bruker til. Observer hele tiden. Følg med på skilt, og for guds skyld pass på vikepliktsregelen. (Noen veier er vanskelig å se)

Men det viktigste når du kjører opp er at du tar det rolig, og observer! (Sensor ser øynene dine hele tiden!)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...