Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Du skal trille inn : ) ikke bruke så mye brems, derfor å spare bremsene - og det blir mye bedre flyt ;)

9054175[/snapback]

Når jeg leser slikt. Hva skal jeg gjøre under oppkjøring om 2 dager?

Har pleid og bremse litt slik at de bak får signal om jeg har skal senke farten og deretter gli litt ut noe av farten og deretter bremse litt igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal trille inn : ) ikke bruke så mye brems, derfor å spare bremsene - og det blir mye bedre flyt ;)

9054175[/snapback]

Når jeg leser slikt. Hva skal jeg gjøre under oppkjøring om 2 dager?

Har pleid og bremse litt slik at de bak får signal om jeg har skal senke farten og deretter gli litt ut noe av farten og deretter bremse litt igjen.

9054785[/snapback]

Det jeg gjorde når jeg hadde oppkjøring var å slippe gassen litt før, så jeg traff akkurat 60 når det var 60 ;) Han klagde ikke, og jeg fikk skryt av kjørelærer pga det ;)

kan jo hende du må bremse litt, men det er nok ingen fare ;)

Lenke til kommentar

Uff, det er så enkelt å si :p "ta det som en vanlig kjøretime" når han som sitter nemme ser på hver eneste detalj av hvordan du kjører og planlegger kjøringa, + Han som bestemmer om du får førerkortet eller ei :) Så.. så enkelt som dere sier, er det ikke - Har selv tatt førerkortet og så lett var det iallfall ikke for meg ;) er vel andre som følte det sånn (bare de fleste tørr ikke å innrømme det)

Lenke til kommentar

Jeg skal være helt ærlig å si at hvis jeg hadde tenkt på alle de små detaljene rundt det å kjøre så hadde jeg lett driti meg ut, for da hadde jeg fokusert på andre ting enn det å holde øya på veien, fokusert og lest trafikken.

Var ivertfall det som gikk gjennom hodet mitt da jeg kjørte opp. Ikke det at "nei skal jeg begynne å bremse nå, eller skal jeg vente 50m til?"

"skal jeg kjøre i andregir eller tredjegir her?"

Sånne ting er hvertfall noe som skjer automatisk hos meg uten at jeg tenker på det. Hvordan jeg hadde kjørt hvis jeg skulle tenkt på sånne ting for hver kjøretur orker jeg ikke å tenke på. Må jo bli så sliten i hue etter hver gang du har kjørt :p

Lenke til kommentar

Joda, riktig noe av det du sier Hauer. Men man kan jo ikke tenke altfor mye på det. Men såklart- reflektrere over det hele kan hjelpe.

Nå er det bare 21 timer igjen for meg, litt rask hoderegning- så er ikke sikkert det stemmer :ermm:

Men iallefall. Vikeplikt, høyeregel, plassering, speil før brems, oppmerksom, forutsigbar, planlegg kjøringen best mulig, tegn,

Glemt noe i farta?

Håper jeg slipper Drøbak sentrum! :yes:

Lenke til kommentar
Se i speilene minst 500 ganger, men ikke for mye.

9059481[/snapback]

Det der var ufattelig krøkkete formulert. :w00t:

Se hyppig i speil(ene), ergo hvert 5-10-15 sekund. Det vil ikke si at hver gang du ser i speilet, skal du sitte å stirre i det flere sekunder av gangen, men gløtt fort opp, og rett ned igjen, slik at sensor ser at du hele tiden gjør deg orientert om trafikken rundt deg.

Lenke til kommentar

9059481[/snapback]

Se hyppig i speil(ene), ergo hvert 5-10-15 sekund. Det vil ikke si at hver gang du ser i speilet, skal du sitte å stirre i det flere sekunder av gangen, men gløtt fort opp, og rett ned igjen, slik at sensor ser at du hele tiden gjør deg orientert om trafikken rundt deg.

9061963[/snapback]

Beste er å kjøre med solbriller :cool:

Lenke til kommentar

9059481[/snapback]

9061963[/snapback]

9063001[/snapback]

Ikke tillat under oppkjøring, fordi det gjør det umulig for sensor å se hvor/og om du flakker med blikket. (Dog mulig at dette aksepteres i visse tilfeller, jeg vet ikke). :)

Lenke til kommentar

9059481[/snapback]

9061963[/snapback]

9063001[/snapback]

Ikke tillat under oppkjøring, fordi det gjør det umulig for sensor å se hvor/og om du flakker med blikket. (Dog mulig at dette aksepteres i visse tilfeller, jeg vet ikke). :)

9066644[/snapback]

Nei, det er nok ikke lov. Dessuten tror jeg det var ironi fra evenruD sin side, dunno :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...