-Shark- Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Bra med litt oppfriskning bare tenk på ting, se ofte i speil, fotgjengere, skilt, bruk blinklys legg deg rett i rundkjøringer/kryss. Og visst du gjør noen feil, husk å si ifra på slutten eller når du gjør dem (visst du gjør noen, vel å merke) 9023945[/snapback] japp.. Takk Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Men alt i alt, blir det en helhet i kjøringa han ser på Lenke til kommentar
Chriiistian Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei. Jeg har oppkjøring den 17 Juli i Fagernes! Bor i Oslo, men pga den lange ventetiden har jeg bestillt den der. Hvordan er oppkjøringen i Fagernes? Noen som har kjennskap? noe jeg må passe på der? eller burde det være greit og bestå der? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei. Jeg har oppkjøring den 17 Juli i Fagernes! Bor i Oslo, men pga den lange ventetiden har jeg bestillt den der. Hvordan er oppkjøringen i Fagernes? Noen som har kjennskap? noe jeg må passe på der? eller burde det være greit og bestå der? 9027556[/snapback] Bare å se etter skilter det hehe, ellers kan du vel spørre kjørelæreren din om du kan kjøre litt der etc for å få litt mer "forståelse" hvordan stedet er Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei. Jeg har oppkjøring den 17 Juli i Fagernes! Bor i Oslo, men pga den lange ventetiden har jeg bestillt den der. Hvordan er oppkjøringen i Fagernes? Noen som har kjennskap? noe jeg må passe på der? eller burde det være greit og bestå der? 9027556[/snapback] Jeg gjorde akkurat det samme som deg! Var så lang ventetid her, så jeg dro til Gjøvik. Det du gjør er at du kontakter en kjøreskole og avtaler noen kjøretimer i forveien. Jeg fikk 2stk dagen før også 1t før oppkjøring (heldig at vi har en gård der oppe). Uansett, det hjalp veldig å få kjøre med en som er kjent der oppe. Fortalte meg hvilke feller man kunne gå i, om spesielle kryss osv Lenke til kommentar
aspic Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jaja.. Då var det min tur ut.. Oppkjøring den 16. Juli i Odda. Eigentleg skulle eg den 25. men vart flytta fram (HEHE). =) Eg kvir meg, men gler meg og.. Håper berre så INDERLEG at eg klarer det... Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jaja.. Då var det min tur ut.. Oppkjøring den 16. Juli i Odda. Eigentleg skulle eg den 25. men vart flytta fram (HEHE). =) Eg kvir meg, men gler meg og.. Håper berre så INDERLEG at eg klarer det... 9033118[/snapback] Er nok en dag alle gruer seg/gleder seg til hehe, men du greier deg nok bra skal du se.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Nå er det 3 dager til min oppkjøring. Hadde siste del av Trinn 4 idag, langkjøring- 4 timer. Det ble mye kjøring i Oslo distriktet. Så nå er det bare oppkjøringa igjen Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Lykke til 9044491[/snapback] takk takk. Kjørelæreren sa det skulle gå rimelig bra Update på fredd'an. Blir det lappen, blir det Gatebil Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Vurderer om jeg skal ta turen selv, kjipt at jeg ske til danmark istedet Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Om to timer og ti minutter skal jeg for første gang prøve meg på oppkjøringa. Huff, jeg er nervøs. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Om to timer og ti minutter skal jeg for første gang prøve meg på oppkjøringa. Huff, jeg er nervøs. 9049724[/snapback] Ja, hvordan har det gått? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg strøk. Spørsmålet på starten gikk bra, men jeg kjørte for forsiktig; jeg lot luker gå forbi, og jeg gasset ned for tidlig før lavere fartssoner. Jeg unnlot også å kjøre forbi en syklist selv om han vinket meg forbi, for jeg syntes det var for svingete og kupert til å stole på ham. I kryss kjører jeg for sakte, og før høyresvinger i trange gater ligger jeg for langt til høyre; det er viktigere å komme inn i den nye gata på riktig måte enn å forlate den forrige på riktig måte. Jeg skjønner for så vidt hvorfor jeg ikke bestod, men det er likevel ganske kjipt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Kondolerer med den da. Veldig kjipt. Har oppkjøring på fredag, håper det går bra. ''og jeg gasset ned for tidlig før lavere fartssoner.'' Mener du da at du bremset ned fra f.eks 80 til 50 altfor tidlig? eller? 'I kryss kjører jeg for sakte'' Hva er sakte her mener du? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Eg hadde kartkøyring idag, har langkøyring på fredag og oppkøyring på mandag.. Dagane går altfor raskt! Kva fekk du spørsmål om Daniel? Og du, kondolerer med lappen, men kan love deg du klarer det neste gong. I og med at du er klar over alle feila du gjorde Eg har fått inntrykk av at sensor legger MEGET i god flyt og utnytting av luker, sidan dette igjen fører til meir sikker og naturgod køyring.. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) ''og jeg gasset ned for tidlig før lavere fartssoner.'' Mener du da at du bremset ned fra f.eks 80 til 50 altfor tidlig? eller? 9051746[/snapback] Ja. Jeg var nede i 60 litt over 100 meter før skiltet en gang, og det er jo ikke slikt de bak liker. Kjørelæreren min har sagt at jeg skal la bilen trille av seg fart, men sensor mente at jeg bør holde farta et stykke lengre for så å bremse rolig ned. 'I kryss kjører jeg for sakte'' Hva er sakte her mener du? 9051746[/snapback] Det er jeg faktisk ikke helt sikker på, men det var det sensor skrev ned på arket jeg fikk. Jeg var nede i andregir i de fleste kryssene i byen, men jeg tror kanskje han mente at jeg bruker for lang tid før jeg svinger. Kva fekk du spørsmål om Daniel? 9051798[/snapback] Han spurte om hvilke hjelpemidler man har for å fjerne dugg og frost fra rutene, samt hvordan man regulerer klimasystemet. Jeg svarte at man har luftdyser for frontruta og varmetråder i bakruta, og pekte på knappene for temperaturregulering og sa hva de gjør. Dette rimelig korte skrivet kan kanskje være til hjelp. Og du, kondolerer med lappen, men kan love deg du klarer det neste gong. I og med at du er klar over alle feila du gjorde Eg har fått inntrykk av at sensor legger MEGET i god flyt og utnytting av luker, sidan dette igjen fører til meir sikker og naturgod køyring.. 9051798[/snapback] Ja, effektiv trafikkavvikling ser ut til å være høyt prioritert. Jeg vil tørre påstå at man bør forsøke å øvelseskjøre mens det er trafikk, slik at man lærer seg hvor langt unna kryssende trafikk må være for at man trygt kan kjøre ut i veien. Endret 11. juli 2007 av Daniel Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Sensor, i motsetning til kjørelærer, sa at man bør bremse mykt, ikke la bilen trille av seg farten. Det har vel med at bremselysene kommer på, og at de bak er oppmerksom på at bilen foran slakker farten. Bruker selv bare å la motoren bremse hvis det er slik at det bare tar et par sekunder, kanskje greit å få bremselysene på hvis det er noen tett bak deg. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Dette rimelig korte skrivet kan kanskje være til hjelp. Takker! Kjem til å vere til GOD hjelp! Knall altså Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Du skal trille inn : ) ikke bruke så mye brems, derfor å spare bremsene - og det blir mye bedre flyt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå