-Shark- Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Altså, på motorveien lå jeg i ca 80-85.. Jeg lå i høyre fil bak en stor lastebil.. Synes det var litt rart han ikke likte dette(sensor).. Hoveproblemet for min del var at jeg lå for sakte når jeg kjørte landevei med 80 som fartsgrense.. Da lå jeg på 70-75 og det var 2 biler som kjørte forbi meg.. Også var det at jeg ikke kjørte hvis det var klart i rundkjøringer.. Dvs, ikke tok luker jeg burde tatt.. Ikke kommenter hvert eneste skilt du ser Bare oppfatt dem og kjør etter dem. Når jeg tenker over det hadde jeg en helt utrolig lett rute.. Ikke i drøbak sentrum, ingen rygging eller parkering og kjørte ikke på veier med lavere enn 50 som fartsgrense.. Tips, ikke overdimensjoner hele greia med oppkjøring. Kjør som du ville gjort på en vanlig kjøretime. Hvis kjørelæreren din mener du er klar for lappen er du det. 8973142[/snapback] Yes, skal huske det Takk for tips. 2 uker igjen nå. Får se da, om jeg ikke er aktiv på forumet ut mnd er jeg vel i bilen Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Altså, på motorveien lå jeg i ca 80-85.. Jeg lå i høyre fil bak en stor lastebil.. Synes det var litt rart han ikke likte dette(sensor).. Hoveproblemet for min del var at jeg lå for sakte når jeg kjørte landevei med 80 som fartsgrense.. Da lå jeg på 70-75 og det var 2 biler som kjørte forbi meg.. Også var det at jeg ikke kjørte hvis det var klart i rundkjøringer.. Dvs, ikke tok luker jeg burde tatt.. Ikke kommenter hvert eneste skilt du ser Bare oppfatt dem og kjør etter dem. Når jeg tenker over det hadde jeg en helt utrolig lett rute.. Ikke i drøbak sentrum, ingen rygging eller parkering og kjørte ikke på veier med lavere enn 50 som fartsgrense.. Tips, ikke overdimensjoner hele greia med oppkjøring. Kjør som du ville gjort på en vanlig kjøretime. Hvis kjørelæreren din mener du er klar for lappen er du det. 8973142[/snapback] Yes, skal huske det Takk for tips. 2 uker igjen nå. Får se da, om jeg ikke er aktiv på forumet ut mnd er jeg vel i bilen 8973263[/snapback] Antar du sier at du er "ut mnd er jeg i bilen" da får du bensin av din mor og far? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Bensin er ikke noe problem :!: Ja ut Juli MND da Kan man får spørsmål om å teste ABS? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Tviler, men hvis du får spørsmål om å teste ABS bremser så er det vel bare å teste. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Tviler, men hvis du får spørsmål om å teste ABS bremser så er det vel bare å teste. 8975173[/snapback] How? (hvordan) :!: Bare og bremse hardt? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Kom opp i over 5km/t og brems. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Kom opp i over 5km/t og brems. 8975196[/snapback] Og hva skal skje? Bremse hardt/mykt? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 ABS bremser gjør slik at bilen ikke låser seg når du trykker inn bremsen hardt, så du må bare trykk hardt så vil du merke at bilen lager en forferdelig stygg lyd og bilen fortsetter litt framover. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 ABS bremser gjør slik at bilen ikke låser seg når du trykker inn bremsen hardt, så du må bare trykk hardt så vil du merke at bilen lager en forferdelig stygg lyd og bilen fortsetter litt framover. 8975224[/snapback] Ja, men kan du oppnå dette ved 5km/t? Husker ABS og alt det fra glattkjøring. Men tviler egentlig på at vi skal teste om ABS fungerer. På Arket jeg har fått står det bare om alt mulig annet som sjekke lys,servo, bremse/stopplys, diverese beholdere, dødgang på rattet, mønsterdybde etc Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Over 5km/t tror jeg det var at ABS bremser ville bli tatt i bruk hvis du skulle bremse, under så var det vanlige bremser. Uansett hvis du bremser under 5km/t så vil du stanse så raskt at du ikke vet om det virket eller ikke. Du kan teste ABS bremser på hvilket som helst underlag. Det er nokså tvilt at du skal sjekke det om sommeren, ja. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Noe mere jeg bør forbrede meg på? Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 -Shark-, ro ned litt. Tenk på det som en vanlig kjøretime. Med all den planelegginga di er jeg redd du vil drite deg ut.. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 -Shark-, ro ned litt. Tenk på det som en vanlig kjøretime. Med all den planelegginga di er jeg redd du vil drite deg ut.. 8982647[/snapback] Enig, ikke tenk så mye på bare noen ting, bare tenk på å gjøre det riktig tenker du bare på noen konstante ting, glemmer du resten og driter deg ut Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 -Shark-, ro ned litt. Tenk på det som en vanlig kjøretime. Med all den planelegginga di er jeg redd du vil drite deg ut.. 8982647[/snapback] Enig, ikke tenk så mye på bare noen ting, bare tenk på å gjøre det riktig tenker du bare på noen konstante ting, glemmer du resten og driter deg ut 8982873[/snapback] *stressa* Ja, okay. Men men. Går nok sikkert bra. HAr forbikjøring på tirsdag, og langkjøring 3 dager før oppkjøringa Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 -Shark-, ro ned litt. Tenk på det som en vanlig kjøretime. Med all den planelegginga di er jeg redd du vil drite deg ut.. 8982647[/snapback] Enig, ikke tenk så mye på bare noen ting, bare tenk på å gjøre det riktig tenker du bare på noen konstante ting, glemmer du resten og driter deg ut 8982873[/snapback] *stressa* Ja, okay. Men men. Går nok sikkert bra. HAr forbikjøring på tirsdag, og langkjøring 3 dager før oppkjøringa 8984243[/snapback] Samme hadde jeg.. Likte ikke at jeg hadde det så rett før oppkjøringa men om jeg kunne valgt i dag ville jeg beholdt det sånn som det var... Da sitter alt da du nylig har kjørt veldig mye med bilen du kjører opp i... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 -Shark-, ro ned litt. Tenk på det som en vanlig kjøretime. Med all den planelegginga di er jeg redd du vil drite deg ut.. 8982647[/snapback] Enig, ikke tenk så mye på bare noen ting, bare tenk på å gjøre det riktig tenker du bare på noen konstante ting, glemmer du resten og driter deg ut 8982873[/snapback] *stressa* Ja, okay. Men men. Går nok sikkert bra. HAr forbikjøring på tirsdag, og langkjøring 3 dager før oppkjøringa 8984243[/snapback] Samme hadde jeg.. Likte ikke at jeg hadde det så rett før oppkjøringa men om jeg kunne valgt i dag ville jeg beholdt det sånn som det var... Da sitter alt da du nylig har kjørt veldig mye med bilen du kjører opp i... 8984297[/snapback] Ja, så det var ikke dumt tenkt av meg? Har så noia for å få en som er kalt strykejernet ved drøbak trafikkstasjon. Gammel, tjukk svensk dame som visst nok stryker mange for så og si nesten ingen ting. Kan også være vandre historer, men hvem vet. Lenke til kommentar
_Pinky_ Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hei. Er det noen som har hatt oppkjøring i Ålesund her? Skal ha oppkjøringen imorgen, å tenkte å høre om hvilke ruter folk har kjørt.. Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 -Shark-, ro ned litt. Tenk på det som en vanlig kjøretime. Med all den planelegginga di er jeg redd du vil drite deg ut.. 8982647[/snapback] Enig, ikke tenk så mye på bare noen ting, bare tenk på å gjøre det riktig tenker du bare på noen konstante ting, glemmer du resten og driter deg ut 8982873[/snapback] *stressa* Ja, okay. Men men. Går nok sikkert bra. HAr forbikjøring på tirsdag, og langkjøring 3 dager før oppkjøringa 8984243[/snapback] Samme hadde jeg.. Likte ikke at jeg hadde det så rett før oppkjøringa men om jeg kunne valgt i dag ville jeg beholdt det sånn som det var... Da sitter alt da du nylig har kjørt veldig mye med bilen du kjører opp i... 8984297[/snapback] Ja, så det var ikke dumt tenkt av meg? Har så noia for å få en som er kalt strykejernet ved drøbak trafikkstasjon. Gammel, tjukk svensk dame som visst nok stryker mange for så og si nesten ingen ting. Kan også være vandre historer, men hvem vet. 8984333[/snapback] Møtte hun faktisk og hun er blitt veldig hyggelig. Hun har også blitt flinkere til å bestå folk Så bare slapp av, kan du kjøre er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Takk for betryggende ord Når jeg har fått oppkjøring, som jeg har, er det en fast sensor som har satt opp? eller kommer en som ikke drikker kaffe ut og setter seg i bilen? Kan jeg eventuelt spørre kjørelæreren hvem jeg har som sensor? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Takk for betryggende ord Når jeg har fått oppkjøring, som jeg har, er det en fast sensor som har satt opp? eller kommer en som ikke drikker kaffe ut og setter seg i bilen? Kan jeg eventuelt spørre kjørelæreren hvem jeg har som sensor? 8989757[/snapback] Kjørelæreren vet ikke hvem du får, så vidt jeg vet. Du må nok bare vente å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå