Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ordner seg aldri for snille mennesker, tro meg.

 

Min sensor var kjempegrei og gjorde absolutt sitt beste for at jeg skulle bestå (virket det hvertfall som). Eneste "fellen" var at han sa jeg skulle skifte felt når det ble lovlig, og da var det lov å skifte felt med en gang (som jeg også gjorde, altså; jeg ble ikke lurt).

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Det mest corny på oppkjøringen er det med farta. Som ny på veien har du særdeles ingen erfaring med å kjøre på ulikt føre, og du må prøve deg fram med den farta som passer. Visst du ikke holder den riktige farta på snøføre under oppkjøringa stryker du. t.o.m visst du kjører for sakte.

 

Erfaring om forskjellig føre er noe du får etter flere år etter veien og ikke noe sensoren kan forlange fra oppkjøringseleven.

 

Min mening.

Lenke til kommentar
Var strødd oppå, så aner ikke hva som egentlig var galt.

7734494[/snapback]

 

Når det er strødd, så er det ganske sikkert rimelig glatt. At sensor strøk deg forstår jeg godt, jeg hadde ikke følt meg trygg viss jeg hadde sittet på med en som kjørte i opptil 60km/t på glatta. Husk at selv om du føler at du har kontrollen med bilen på føret, har ikke sensor noen som helst indikasjon på hvor glatt det er uten at han selv trykker på bremsepedalen. Tok du en bremseprøve forresten?

Lenke til kommentar

I morgen er det min tur. Skitnervøs, rett og slett. Har en ekstremt dårlig følelse. Hadde generalprøven med kjørelæreren min i dag og alt gikk bra, bortsett fra at jeg hadde litt høy fart inn mot kryss.

 

Er så innmari spent. Er jo ikke verdens undergang om jeg stryker, men likevel. Greit å få det unnagjort.

Lenke til kommentar
I morgen er det min tur. Skitnervøs, rett og slett. Har en ekstremt dårlig følelse. Hadde generalprøven med kjørelæreren min i dag og alt gikk bra, bortsett fra at jeg hadde litt høy fart inn mot kryss.

 

Er så innmari spent. Er jo ikke verdens undergang om jeg stryker, men likevel. Greit å få det unnagjort.

7742355[/snapback]

 

Samme her, har også prøve imårra, generalprøven gikk fint, eneste at jeg må roe ned farten mere før kryss.

Lenke til kommentar

Vel, ikke gjør som meg da. Kommer du på en dårlig vei med høy fartsgrense, så ta det med ro. Om det ikke er biler hele i nærheten så ta en bremse test om mulig. Farten inn mot kryss har mye og si! Om du har stor fart inn mot kryss, er sjansen for at du stryker høy. Det er bare og slippe gassen en stund før krysset.. Vikeplikt er jo et must, dummer du deg ut der, forsvinner lappen ut av hendene med en gang. Prøv så godt du kan og svar på spørsmål du får av sensor, og for all del bruk bilbeltet

Lenke til kommentar

Har ikke før på fredag jeg da.

Men likte ikke det at det begynte å snø idag :(

 

Men det skal nok gå fint, og jo det ER verdens undegang hvis jeg ikke står.

Da skal jeg gå i dvale de 4 ukene jeg må vente.

 

Har ikke hatt general prøve heller jeg da :hmm:

Men alt gikk bra på osloturen vi hadde da, så det ble vel sett på som general prøve. Også har jeg booket kjøretime ut til oppkjøringen, regnet med at det var greit å ha.

 

Lykke til alle som har oppkjøring i morgen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...