Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En time å kjøre dit oppkjøringa var

Leie av bil

En stund å vente på sensor

Leie av sensor

Avgifter ++

En time kjøring hjem igjen.

Edit: selv hadde jeg 2 timer kjøring før oppkjøringen startet, kostet omtrent det samme for meg, men jeg stod heldigvis første gang

:)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Huff, under 2 uker igjen nå.. Oppkjøring på bursdagen min 19 jan.

Er dritt nervøs allerede, men regner med at min kjørelærer sier hva hun mener under langkjøringen jeg har til onsdag.

Noen som har kjørt opp i vestfold/tønsberg?

Noe som er viktig å passe på?

Mvh Joakim Gjerde

Lenke til kommentar

Uff, er jo så lite som skal til da.

Hadde forbikjøring med en annen elev her om dagen også skulle vi snu for å reise tilbake. Lærern spør om jeg ser innkjøringa borti der og jeg svarer ja og fortsetter å kjøre i samma farta før jeg begynner å bremse rolig ned (syns jeg da)

Jeg stopper nesten opp girer i andre (bensinbil) og venter å at en motgående bil har kjørt forbi før jeg durer over veien og inn på parkeringa, da jeg fikk høre at jeg hadde stryki på oppkjøringa hadde jeg gjort det slik, hvorfor:

- Bremsa opp for seint

- La meg feil i veien med en halv meter

- Brukte andre gir

Blir visst ei stund før jeg får lappen ;)

Lenke til kommentar

De er bra nøye med at du må bremse opp i god tid, eller slippe gassen slik at du bremser på motoren. Tviler de vil at du skal bruke tredjegiret for så å "drifte" inn på den andre veien... Han mente vel at du hadde for god fart, så for å få mer kontroll kunne/burde du bare brukt første.

Lenke til kommentar
Han mente vel at du hadde for god fart, så for å få mer kontroll kunne/burde du bare brukt første.

7677358[/snapback]

Kan jeg aldri tro...førstegiret bruker man aldri i en rundkjøring, hadde nesten garantert strøket om man hadde gjort det på en oppkjøring. Bare sånn til info for andre :)

Lenke til kommentar

Når det er glatt sier det jo seg selv, da kjører man ekstra forsiktig. Noe sensor ville forstått. Men med det været vi har nå (ihvertfall her på vestlandet), så er veien ikke noe særlig glatt. Og mtp at ikke alle er så rutinert på giring (og gjerne litt nervøs og shaky under oppkjøring), så skjer det fort at når man legger bilen i førstegir så har motoren en tendens til å bremse noe helt jævlig, med "hopping og bumping" som resultat. Noe som ikke akkurat gir et bra inntrykk. Dessuten er det nok av krefter på andregiret til at man skal kunne dra seg ut av rundkjøringen, selv om man kjører aldri så seint. Kjørelæreren min pleide å si til meg at så lenge bilen ruller, så bruker man andregir. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...