Stifi Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Må jo nesten vurdere det: Hvis føret er dårlig, du ligger i (80 km/t) og holder fartsgrensen (så samt føre tilsier det), finner ingen busslommer, bilisten ligger farlig nær bil din og har gjort en liten stund. Og hva skjer da når du må bråbremse? Hvis en bil har fått motorstopp og veibanen er glatt. Enten blir du knust mellom to biler eller at bilen blir delvis knust og du havner i motgående trafikk eller i enn fjellvegg. Worse case scenario, men må tenke realistisk. Endret 11. november 2013 av Stifi Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Noen i Bergen som vet hvilke dager som er best å ta oppkjøring på, med tanke på greie/sure sensorer? Og klokkeslett med tanke på trafikk.. Lenke til kommentar
Goonar Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Vet ikke om noen andre har sagt det tidligere, men kjørelæreren ba meg "kjøre så seint at det blir enkelt". Hjalp mye for meg iaf. Ellers er det som alle andre sier bare å prøve å være rolig og ikke stresse, så går det naturlig etterhvert. Det kan være dette var et godt tips for deg, hvis det er sånn at du normalt sett kjører litt for fort, men det er ikke sikkert det er et godt tips for andre. Det er faktisk en del som stryker fordi de kjører for sent og dermed blir til hinder for trafikken. Endret 15. november 2013 av Goonar Lenke til kommentar
Goonar Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Får en ikke lov til å ha med seg kjørelærer i bilen på oppkjøring? Hvorfor? Det har du lov til. Du kan til og med ha ham i forsetet. Oppkjøringen er ordnet slik at kandidaten skal føle seg mest mulig trygg. Derfor har du lov til stort sett alt; du kan ha det så varmt du vil i bilen, høre på hav du vil (ta gjerne med spilleliste), prate så mye du vil osv. Eneste kravet er at sensor må være med i bilen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Eneste kravet er at sensor må være med i bilen. Sensor kan og prøve å prate mye med deg å se om det forstyrrer deg, så om du synes det blir for mye prat må du si ifra. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg spurte kjørelæreren min om han kunne være med, men han sa nei. Så jeg kjørte med kun sensoren Hadde kanskje gått bedre om kjørelæren hadde vært med da sensoren skrev opp små feil og ting som ikke var feil en gang (som at jeg kjørte feil.) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Må jo nesten vurdere det: Hvis føret er dårlig, du ligger i (80 km/t) og holder fartsgrensen (så samt føre tilsier det), finner ingen busslommer, bilisten ligger farlig nær bil din og har gjort en liten stund. Og hva skjer da når du må bråbremse? Hvis en bil har fått motorstopp og veibanen er glatt. Enten blir du knust mellom to biler eller at bilen blir delvis knust og du havner i motgående trafikk eller i enn fjellvegg. Worse case scenario, men må tenke realistisk. Bør ha på et sånnet klistermerke som jeg tok på bilen min for en stund tilbake. Evt et tilsvarende som sier "My breaks are good, is your insurrance?" eller noe sånt. Jeg spurte kjørelæreren min om han kunne være med, men han sa nei. Så jeg kjørte med kun sensoren Hadde kanskje gått bedre om kjørelæren hadde vært med da sensoren skrev opp små feil og ting som ikke var feil en gang (som at jeg kjørte feil.) Hehe, kjipt det ja. Selv spurte kjørelæreren meg om han kunne være med på min oppkjøring (hovedsaklig pga det regnet så mye). Endte med at sensor og kjørelærer snakket om alt mulig rart.. Da slappet iallefall jeg av.. 1 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg spurte kjørelæreren min om han kunne være med, men han sa nei. Så jeg kjørte med kun sensoren Hadde kanskje gått bedre om kjørelæren hadde vært med da sensoren skrev opp små feil og ting som ikke var feil en gang (som at jeg kjørte feil.) Strøk du? Tenk slik; Når kjørelæreren din setter deg opp til oppkjøring så vet h*n at du er klar for det. Ikke tenk på om kjørelærer er med eller ikke. Kjørelærer er ikke med etter at du har bestått. Du blir kanskje nervøs når sensoren skriver ned ting. Ikke tenk på dette i det hele tatt. Lat som du allerede har bestått og kjører bare en vanlig dag. Sensoren noterer også positive ting. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Strøk du? Tenk slik; Når kjørelæreren din setter deg opp til oppkjøring så vet h*n at du er klar for det. Ikke tenk på om kjørelærer er med eller ikke. Kjørelærer er ikke med etter at du har bestått. Du blir kanskje nervøs når sensoren skriver ned ting. Ikke tenk på dette i det hele tatt. Lat som du allerede har bestått og kjører bare en vanlig dag. Sensoren noterer også positive ting. Takk for tips! Ja, jeg strøk. :/ Redd jeg stryker igjen. Selvom jeg vet jeg hadde en av de verste sensorene.. Følte det gikk bra og hadde roen og gjorde bare 3 feil, som ikke var så alvorlig.. Han var ganske sinna for at jeg kjørte feil noen ganger også. Får håpe det går bedre neste gang! Han noterte forresten ikke ned 2'r og 1'r feil, (bare masse negative ting) trodde det var vanlig? Edit: Sensoren min skrev ikke ned en eneste positiv ting ser jeg på lappen Endret 16. november 2013 av 24erBest Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Takk for tips! Ja, jeg strøk. :/ Redd jeg stryker igjen. Selvom jeg vet jeg hadde en av de verste sensorene.. Følte det gikk bra og hadde roen og gjorde bare 3 feil, som ikke var så alvorlig.. Han var ganske sinna for at jeg kjørte feil noen ganger også. Får håpe det går bedre neste gang! Han noterte forresten ikke ned 2'r og 1'r feil, (bare masse negative ting) trodde det var vanlig? Edit: Sensoren min skrev ikke ned en eneste positiv ting ser jeg på lappen Du tenker altfor mye på sensoren. Lat som han h*n ikke er der. Du vet hvordan dette gjøres! Hvis du gjør en feil, ikke tenkt på det. Fortsett videre som ingenting har skjedd. Endret 16. november 2013 av Metaldude Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Du tenker altfor mye på sensoren. Lat som han h*n ikke er der. Du vet hvordan dette gjøres! Hvis du gjør en feil, ikke tenkt på det. Fortsett videre som ingenting har skjedd. Ja, får gjøre det. Late som den virkelige oppkjøringen er om 1 mnd og late som jeg aldri har hatt en oppkjøring tidligere. Ny sjanse, ny mulighet. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Ja, får gjøre det. Late som den virkelige oppkjøringen er om 1 mnd og late som jeg aldri har hatt en oppkjøring tidligere. Ny sjanse, ny mulighet. Thats the spirit! (tommel opp! (fant ikke under smileys)) 1 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Takk for tips! Ja, jeg strøk. :/ Redd jeg stryker igjen. Selvom jeg vet jeg hadde en av de verste sensorene.. Følte det gikk bra og hadde roen og gjorde bare 3 feil, som ikke var så alvorlig.. Han var ganske sinna for at jeg kjørte feil noen ganger også. Får håpe det går bedre neste gang! Han noterte forresten ikke ned 2'r og 1'r feil, (bare masse negative ting) trodde det var vanlig? Edit: Sensoren min skrev ikke ned en eneste positiv ting ser jeg på lappen Dette med 1, 2 og 3 feil er vel ingenting som meg bekjent ikke vet blir praktisert. Det er ingen fasit på hvilken feil som fører til hvilken tallfeil, og hvor mange du kan ha av de forskjellige. Sensor ser på en helthetsvurdering og prøver å finne ut av om du er klar til å ferdes alene i trafikken eller om du trenger mer tid. I denne tråden har jeg funnet mye god hjelp men samtidig har jeg blitt ganske så overbevist om at sensorene med navn "Strykejernet" eksisterer ikke. Alle som stryker skylder på det såkalte jernet, og de som føler seg ekstra gode mener de bestod med selveste strykjernet som sensor. Jeg er overbevist om at de aller fleste som stryker ikke er flinke nok. Har hørt en del tåpelige kommentarer der folk mener sensoren var helt på jordet, men når eleven begynner å ramse opp høres det sjeldent ut som en feil avgjørelse. Uansett tilbake til din sak, på arket ditt står det begrunnelse enten for stryk eller bestått. Altså; stryker du står det på arket kun hvorfor du strøk. Består du står det kun hvorfor du bestod. 2 Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Dette med 1, 2 og 3 feil er vel ingenting som meg bekjent ikke vet blir praktisert. Det er ingen fasit på hvilken feil som fører til hvilken tallfeil, og hvor mange du kan ha av de forskjellige. Sensor ser på en helthetsvurdering og prøver å finne ut av om du er klar til å ferdes alene i trafikken eller om du trenger mer tid. I denne tråden har jeg funnet mye god hjelp men samtidig har jeg blitt ganske så overbevist om at sensorene med navn "Strykejernet" eksisterer ikke. Alle som stryker skylder på det såkalte jernet, og de som føler seg ekstra gode mener de bestod med selveste strykjernet som sensor. Jeg er overbevist om at de aller fleste som stryker ikke er flinke nok. Har hørt en del tåpelige kommentarer der folk mener sensoren var helt på jordet, men når eleven begynner å ramse opp høres det sjeldent ut som en feil avgjørelse. Uansett tilbake til din sak, på arket ditt står det begrunnelse enten for stryk eller bestått. Altså; stryker du står det på arket kun hvorfor du strøk. Består du står det kun hvorfor du bestod. Vel, det er din mening. Du kan ikke si at det ikke eksisterer "strykejern". "Alle" skylder ikke på dette "strykejernet". Tror ikke man bør uttale seg om noe før man har opplevd selv å fått en ganske urettferdig sensor og da strøket. F.eks., å blant annet bli strøket for å kjøre feil sier seg selv at sensoren er en idiot. Det er ikke lov å føre opp en gang. Endret 18. november 2013 av 24erBest Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Vel, det er din mening. Du kan ikke si at det ikke eksisterer "strykejern". "Alle" skylder ikke på dette "strykejernet". Tror ikke man bør uttale seg om noe før man har opplevd selv å fått en ganske urettferdig sensor og da strøket. F.eks., å blant annet bli strøket for å kjøre feil sier seg selv at sensoren er en idiot. Det er ikke lov å føre opp en gang. Urettferdig sensor? Dette er jo trente folk som har veldig mye peiling på jobben de gjør. De stryker folk fordi deres jobb er sørge for at bare de som er klare til å ferdes alene på veien også får lov til det. Trafikken krever faktivk j... mye og hvis vi har mange folk på veiene som ikke fikser krevende trafikksituasjoner da kan det smele heftig. Så egentlig beskytter de deg og alle andre trafikanter med å si: Sorry, du må øve litt mer. Dette med 1, 2 og 3 feil er vel ingenting som meg bekjent ikke vet blir praktisert. Det er ingen fasit på hvilken feil som fører til hvilken tallfeil, og hvor mange du kan ha av de forskjellige. Sensor ser på en helthetsvurdering og prøver å finne ut av om du er klar til å ferdes alene i trafikken eller om du trenger mer tid. I denne tråden har jeg funnet mye god hjelp men samtidig har jeg blitt ganske så overbevist om at sensorene med navn "Strykejernet" eksisterer ikke. Alle som stryker skylder på det såkalte jernet, og de som føler seg ekstra gode mener de bestod med selveste strykjernet som sensor. Jeg er overbevist om at de aller fleste som stryker ikke er flinke nok. Har hørt en del tåpelige kommentarer der folk mener sensoren var helt på jordet, men når eleven begynner å ramse opp høres det sjeldent ut som en feil avgjørelse. Uansett tilbake til din sak, på arket ditt står det begrunnelse enten for stryk eller bestått. Altså; stryker du står det på arket kun hvorfor du strøk. Består du står det kun hvorfor du bestod. Helt enig. Jeg strøk også første forsøk (bestod andre) og var sur som en potte, men kjørte faktisk 40 i boligfelt og 90 i tunnel med 80 fartsgrense. Sensorene gjør en bra og veldig viktig jobb. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 F.eks., å blant annet bli strøket for å kjøre feil sier seg selv at sensoren er en idiot. Det er ikke lov å føre opp en gang. Mener du hvis sensoren sier at du skal kjøre til venstre, og du kjører til høyre? Isåfall så er dette ikke grunnlag for stryk. Hvis det er dette som står i beskrivelsen du fikk av sensor så er det noe du kan ta opp med trafikkstasjonen. Sensoren min virket som en veldig rolig mann. Før vi startet sa han at jeg kunne spørre om hva som helst under kjøringen (ikke sikkert han ville svare da) og hvis jeg kjørte feil, så var det bare å finne en plass å snu. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Noen her som har tatt oppkjøring i Mysen og har noen tips å komme med? (Er personlig ikke kjent i Mysen) Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Har bursdag i slutten av September og tenker og ta oppkjøringen litt etter det. Men så tenkte jeg, er det mye verre og ta oppkjøringen på vinteren når det er snø osv? Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Har bursdag i slutten av September og tenker og ta oppkjøringen litt etter det. Men så tenkte jeg, er det mye verre og ta oppkjøringen på vinteren når det er snø osv? Det krever jo litt mer da du må tenke på at det kan være glatt osv.., men det er ikke mye verre. Du blir vandt jo til det jo mer du kjører på vinterføre. Uansett syntes jeg det er litt skummelt hver gang nysnøen kommer etter sommer og høst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Nå er vi jo i november, og det ser ikke ut som det blir så mye snø på Østlandet på en stund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå