Espyy Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hører stadig vekk om folk som får forferdelige sensorer når de skal ha oppkjøringen. Er så utrolig glad for at jeg endte opp med en rimelig kul fyr. Han spurte om jeg ville holde en samtale eller ikke før vi kjørte i gang, og hadde i hvert fall ikke noe i mot det. Viste seg å være en fin måte å slappe av på. Kjøringen i seg selv gikk jo ganske greit med en god del lite trafikkerte veier. Etter at han ba meg om å parkere på en parkeringsplass, så kjørte vi ut av den, og han ba om meg om å kjøre rett frem. Uten å tenke stort over det, så kjørte jeg til høyre da jeg så innkjøring-forbudt-skiltet. Ett år senere er jeg fremdeles usikker på om jeg gjorde det bevisst eller ubevisst, om det rett og slett bare var flaks. Når vi kom tilbake ba han meg om å rygge inn, og det var litt artig, for jeg hadde jo lest en del på forhånd i forhold til tips og lignende. Da ble det blant annet nevnt (var en slags teori) at om man ble bedt om å rygge inn så hadde man bestått, men om man ble bedt om å kjøre rett inn, så hadde man strøket. Uansett så gikk det i alle fall bra for min del, men prøver å spørre vennene mine om de har blitt bedt om å rygge inn eller bare kjøre rett inn. Er jo nysgjerrig på hvordan det faktisk ligger an! Det eneste sensoren hadde å utsette på meg var at jeg kjørte i 60 i en 80-sone, men jeg kjørte i riktig hastighet på tilbakeveien, så han mistenkte at det kunne ha noe med at vi holdt en samtale og at det var en liten glipp. I hvert fall ikke stor nok glipp til at han strøk meg! Skulle riktignok ikke forundre meg om noen kunne blitt strøket av noe slikt hvis de fikk en forferdelig sensor. Jaja, skal uansett sies at det er riktig det man sier om at man lærer mye mer av å kjøre bil etter at man har fått lappen og begynt å kjøre sjøl. Utrolig så lett det blir også. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Når vi kom tilbake ba han meg om å rygge inn, og det var litt artig, for jeg hadde jo lest en del på forhånd i forhold til tips og lignende. Da ble det blant annet nevnt (var en slags teori) at om man ble bedt om å rygge inn så hadde man bestått, men om man ble bedt om å kjøre rett inn, så hadde man strøket. Det visste jeg ikke, men han ba meg å rygge inn da jeg bestod ihvertfall. Spennende å høre hva de som strøk fikk beskjed om. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Det jeg fikk høre på slutten oppkjøringen, var at jeg skulle kjøre inn på biltilsynet og parkere der jeg stod når jeg kom (jeg besto) Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg fikk beskjed om å kjøre rett inn når jeg strøk. Får se hva som sies neste gang. Lenke til kommentar
steffien Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 da er det ikke lenge til det e min tur, har oppkjøring førstkommende mandag.. gruer meg som bare pokker ! men samtidig skal det bli deilig og være ferdig, om det går bra da selvsagt. Noen som har/skal ha oppkjøring i Bergen? og har noe erfaringer med sensorene der? er vell egentlig det som er mest skummelt.. hvordan sensoren er og oppfører seg har så utrolig mye og si.. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg tror ikke noe på folk som "fikk strykjernet", fordi de gjorde en liten feil og strøk. Sensorene som er på jobb har ingen tanke om å stryke så mange som mulig, de har derimot en visjon om at alle som går opp til førerprøven skal bestå, og de ønsker ikke at deres trafikkskole skal få høy strykprosent, og de ønsker ikke at elevene må betale for flere oppkjøringer. Jeg er nesten sikker på at flertallet av de som stryker rett og slett har kjørt for dårlig, de har ikke vært trygge nok og derfor føler ikke sensor at de er nok skikket for trafikken. Det er heller ikke alltid sensoren kommenterer nøyaktig hva du gjorde galt og alle feilene, men står som regel; kjøringen fører ikke til god nok trafikkavvikling. For eksempel etter denne hendelsen går eleven hjem og prater om hvor stygg han strykjernet av en sensor var, kun fordi eleven strøk av å kjøre i 78 i 70 sona i en kort periode. Men sannheten er at eleven har rett og slett ikke klart å vise at han er skikket for å kjøre i trafikken, helheten tilsier at han ikke har prestert godt nok. Selvfølgelig er det i ny og ne noen drittsekker av en sensor, det vil det alltid være. Men jeg nekter å tro på at alle som stryker har fått jernet, og at de kun strøk på grunn av en liten bagatell, slik nesten alle som stryker skal ha det til. Poenget mitt er at jeg er rett og slett lei av å høre om strykjernet. Du har ingen grunn til å grue deg for å få en slem sensor. Sensoren ønsker deg alt vell og håper du er en trygg sjåfør slik at han trygt kan møte deg på vegen senere på ettermiddagen. Ta det med ro, kjør som du har gjort tidligere så kommer oppkjøringen til å gå kjempebra. Og stryker du er du nødt til å bite i det sure eple og innse at du ikke klarte å vise sensoren at du er flink nok til å kjøre bil, du har rett og slett vært for rævva. Du er også pent nødt til å vente en måned og helst droppe drittslengingen av sensoren i ettertid. Slapp av, ikke tro at sensoren hater deg, og vis han at du er god til å kjøre bil. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Har samme mening som deg, Bolledeig. Har selv hatt til nå 3 oppkjøring (Kun en på bil, hvor jeg strøk). 2 på A1. Første, som jeg strøk mener jeg selv at jeg burde stått og at sensor var en sur gubbe (Nektet å hilse på meg blandt annet). Andre oppkjøring på A1, som jeg stod på, mener jeg at jeg aldri burde stått på. Her holdt jeg til og med på å kjøre ut, og mener jeg kjørte som en gris. På biloppkjøringen som jeg strøk på er jeg helt enig, og kunne påpeke alle feilene selv og visste det helt fint selv. Var bare for stresset til å roe ned. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Dersom du får beskjed om å kjøre rett inn på parkeringsplassen så betyr vell det at sensor er lei av kjøyringa di og at han/ho ikkje vil risikere eit parkeringsuhell på slutten for ein person som ikkje har kjøyrt godt nok til å bestå. Sensor vil også avslutte heile seansen dersom det i løpet av dei fyrste minutta blir klart at du ikkje kjem til å bestå. Er ingen vits i å fortsette å kjøyre rundt med nokon som uansett ikkje vil få bestått. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Fikk bare beskjed om å parkere. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hadde ny kjøretime med ny kjørelærer idag (skal ha en til før oppkjøring), og hun sa at hun helt ærlig ikke visste hva vi burde øve på da siden hun mente jeg kjørte så bra. Det vi derimot begge var enige om var at jeg måtte øve på å ikke bli så sykt stressa, men det har jeg null idè om hvordan jeg skal øve på.. Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hadde ny kjøretime med ny kjørelærer idag (skal ha en til før oppkjøring), og hun sa at hun helt ærlig ikke visste hva vi burde øve på da siden hun mente jeg kjørte så bra. Det vi derimot begge var enige om var at jeg måtte øve på å ikke bli så sykt stressa, men det har jeg null idè om hvordan jeg skal øve på.. Ikke overtenk det, da blir det bare verre... Detta ordner du! Men ha trua på deg selv, det er viktig det også! Masse lykke til! Når har du oppkjøring? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ikke overtenk det, da blir det bare verre... Detta ordner du! Men ha trua på deg selv, det er viktig det også! Masse lykke til! Når har du oppkjøring? Fredag neste uke, så må finne en måte å roe ned stresset på innen da.. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Fredag neste uke, så må finne en måte å roe ned stresset på innen da.. Det er jo ikke noe problem, bare kjør som du gjør på kjøretimene. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Problemet på forrige oppkjøring var at jeg ble helt sinnsykt stresset, og jeg bare gjorde dumme feil som jeg selv så med en gang var idiotiske, og jeg kunne selv si alt jeg gjorde feil til sensor når det var ferdig.. Kanskje jeg må ta opp igjen snusing.. Lenke til kommentar
Dingdongdata Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Oppkjøring i morgen halv ti, og nervene står virkelig i spill nå. Jeg har en følelse av at det går bra, samtidig er jeg redd for å gjøre en stor tabbe som setter alt i faresonen for stryk. Noen last-minute tips? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ta et par øl, slik at du får sove godt i natt. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Bestått! Gratulerer! Var det p.g.a. ølet? Lenke til kommentar
shadaa Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Det er i grunn en uvane at mange her inne kun skriver "bestått" eller det motsatte. Hele poenget med denne tråden er å dele erfaringer og tips om hvordan en kan forberede seg til oppkjøringen. Da er det ikke særlig nyttig for oss andre å bare fortelle at du bestod uten å utdype noe videre. Hva sa sensor om kjøringen? Er det noe du selv synes du kunne gjort bedre eller var det en situasjon du håndterte spesielt bra? Har du noen tips som vi kan dra nytte av? Jeg skjønner at folk er lykkelige for å ha bestått, dog det er som regel veldig nyttig lesning for oss andre om dere utdyper mer. Nå vil jeg gjerne ikke fremstå som en sur pave på grunn av at jeg nevner dette, men synes det er greit med en påminnelse om trådens formål. Det skal også sies at jeg har lært utrolig mye gjennom denne tråden og er fortsatt bare kommet halvveis. På Fredag har jeg forøvrig mine to første kjøretimer og kommer tilbake med rapport straks de er overstått. Endret 27. mai 2013 av shadaa 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå