direkte Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Når man har oppkjøring, sier sensor hvor man skal svinge ved hvert kryss, eller sier han at jeg må følge skilt til et sted slik at jeg må finne veien selv? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Sensor forteller deg hvor du skal, eller sier f.eks. ta mot *skiltnavn* i rundkjøringen. Kjører du feil er det ikke så farlig, og du har selvfølgelig lov til å spørre om hvor du skulle hvis du skulle glemme det. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hvor finner man alle sikkerhetsspørsmålene man må kunne før oppkjøringen? Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg glemte hvor jeg skulle kjøre før i sommer. Dog ikke på oppkjøring, men jeg havna på Gol da jeg skulle mot Oslo. Å kjøre feil skjer alltid, ikke farlig under oppkjøring. Jeg holdt forøvrig på å kræsje i en bil og sensor sa han var ganske nære ved å nødbremse selv, men så at det gikk så akkurat. Jeg fikk lappen! Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hvor finner man alle sikkerhetsspørsmålene man må kunne før oppkjøringen? Her blandt annet http://www.bilmc.no/uploads/5/8/9/8/5898173/sikkerhetskontroll_av__bilen.pdf Lenke til kommentar
direkte Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Bestod oppkjøringen i dag Men var ikke registrert noen plass i systemet at jeg har tatt trafikalt grunnkurs. Det tok jeg da jeg tok mopedlappen i 2005, så jeg må levere dokumentasjon på at jeg har tatt det før jeg får lappen. I 2006 kom det nye regler at man måtte ha mørkekjøring og førstehjelp før man kunne begynne å kjøre, så noen sier at jeg må ta det nå før jeg kan få lappen. Førstehjelp hadde jeg da jeg tok mopedlappen, men ikke mørkekjøring for det ble ikke slik at man måtte ha det før i 2006. Noen som har vært borti noe lignende som vet om jeg må ta førstehjelp på nytt i tillegg til mørkekjøringen nå? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Sertifikatet ditt går nok ut om ikke så lenge om du ikke har mørkekjøring, men straks du har fått tatt det går sertifikatet ditt ut når du blir 100. Lenke til kommentar
Chariot09 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Hvis man stryker, så må man jo vente 4 uker før man kan ta oppkjøring på nytt. Får man da oppkjøring etter 4 uker, eller må man f.eks vente 2 måneder hvis det er lang ventetid, altså at man havner bakerst i køen? Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Hvis man stryker, så må man jo vente 4 uker før man kan ta oppkjøring på nytt. Får man da oppkjøring etter 4 uker, eller må man f.eks vente 2 måneder hvis det er lang ventetid, altså at man havner bakerst i køen? Mener at man havner bakerst i køen Lenke til kommentar
Dyscalculia Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Oppkjøring i morgen! Gru-gleder meg Lenke til kommentar
XLIV Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Det eneste jeg har å anbefale er bare å følge med, oppføre deg og prøv å ha en samtale med sensor. Funket utrolig bra for meg! Lykke til! Lenke til kommentar
Dyscalculia Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Takker og bukker for tipset Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Det vet han ikke ennå. Lenke til kommentar
Dyscalculia Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har oppkjøring 10:45, dere får nok en eller annen respons i løpet av dagen/kvelden Lenke til kommentar
Dyscalculia Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Jeg bestod! Har til og med vært og henta bilen Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Gratz, herlig følese. Lenke til kommentar
Chariot09 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) ... Endret 2. mars 2014 av Chariot09 Lenke til kommentar
MK29 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen oppmuntrende ord? Jeg trodde jeg kunne kjøre bil såpass bra at jeg skulle klare oppkjøring, men det ser jo ikke akkurat lyst ut etter de kommentarene jeg fikk i dag. Noen som har strøket på test-oppkjøringen, men bestått oppkjøring? Hmm.. Jeg følte meg skikkelig eplekjekk når jeg hadde oppkjøring for en drøyt måned siden. Alt gikk jævlig bra til sensor tråkket på bremsen for meg fordi jeg hadde vikeplikt fra høyre som jeg hadde helt glemt(!!) Så det er nok bare å ta det helt med ro, ingen grunn til å være nervøs.. kan man kjøre bil, så skal alt gå fint. Gjør noe sammen med vennene dine eller noe før oppkjøringen så du slipper å tenke på at du har oppkjøring dagen etter i det hele tatt. Jeg har oppkjøring igjen Torsdag 11. Oktober og tiden har gått sinnsykt fort siden sist jeg strøyk. Er bare å ha noe og gjøre hver dag så tenker du ikke så mye over det, og kjør mye bil selvfølgelig i mellomtiden:) Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Slapp helt av, kjenner flere som har strøket på testoppkjøringen og stått senere, så går fint det der du kan jo tydeligvis kjøre bil med tanke på at du er kommet så langt i opplæringen at du skal ha oppkjøring . Mitt beste tips er å ta det rolig, slapp av, og få oversikt. Den som nekter han ikke var nervøs under oppkjøring lyver, men man glemmer dette litt etterkvart under kjøringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå