Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Hei

Hvor hadde du oppkjøring? Hvor gikk ruten du hadde?

Faen, strøyk :(

Sensors vurdering:

Mangelfull observasjon i flere kryss og gangfelt.

Må si at jeg kunne ha vært bedre på dette punkte, men det kom jo ingen fotgjenere, og det ble ikke skapt noen farlig eller uoversiktelige situasjoner av det etter min mening.

Utydelig plassering fram mot noen kryss

Jeg kan si meg enig i at plasseringen i en av rundkjøringen var litt ymse, men resten var etter min mening nærmest perfekt.

Må vell nesten bare prøve igjen om en måned :)

7236093[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg hadde oppkjøring i Trondheim. Starta på biltilsynet kjørte opp på E6 nordover tok av til Moholt og knota oppe der en god stund (er ikke så godt kjent på feilsida :p), kjørte litt i sentrum opp mot KBS og tilbake til trangtilsynet. På lappen jeg fikk etterpå stod det rute nr. 9, om det sier deg noe?

En ting til, det stod også at jeg skulle ha hatt en annen sensor en det jeg fikk. Øverset på lappen stod det Harald etterellerannet, mens sensor var ei dame. Lurer på om jeg kan få ny oppkjøring pga det?

Edit: Bilder av vurderings-skjema

Den utnevte sensoren var Harald.

DSC00044sd.jpg

Mens hun som faktisk var sensor het ikke Harald :p

sig.jpg

Er det mulig å klage på det? eller er det bare bortkasta tid?

Endret av hiorth
Lenke til kommentar
Hei

Jeg hadde oppkjøring i Trondheim. Starta på biltilsynet kjørte opp på E6 nordover tok av til Moholt og knota oppe der en god stund (er ikke så godt kjent på feilsida :p), kjørte litt i sentrum opp mot KBS og tilbake til trangtilsynet. På lappen jeg fikk etterpå stod det rute nr. 9, om det sier deg noe?

En ting til, det stod også at jeg skulle ha hatt en annen sensor en det jeg fikk. Øverset på lappen stod det Harald etterellerannet, mens sensor var ei dame. Lurer på om jeg kan få ny oppkjøring pga det?

Edit: Bilder av vurderings-skjema

Den utnevte sensoren var Harald.

DSC00044sd.jpg

Mens hun som faktisk var sensor het ikke Harald :p

sig.jpg

Er det mulig å klage på det? eller er det bare bortkasta tid?

7238268[/snapback]

Hvorfor vil du klage på dette? Er mange grunner til at det byttes sensor, dette skjer mange ganger hver eneste dag på de fleste trafikkstasjoner. Sensor kan være syk, få andre oppgaver eller nesten hva som helst. Disse skjemaene blir laget klare en eller flere dager i forveien. Derfor kan det skje forandringer.

Lenke til kommentar
Jeg har oppkjøring imorgen, noen tips?

7240212[/snapback]

Ikke stress. Ha på radio dersom sensor ikke vil snakke, det hjelper på nervene. Kjør forsiktig, f.eks selv om du overholder vikeplikt fra la oss si høyre, er det ikke mye kjekt for sensor dersom du bremser såpass hardt at dere nærmest dunker i frontruta. Skaff deg oversikt over fotgjengere, og vær alltid sikker på hvilken vei du er på (vanlig vei, forkjørsvei etc).

Lykke til!

Sitter selv å venter i spenning til min andre oppkjøring, får håpe jeg består når den dag kommer (21 nov.) :ermm:

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg og du har oppkjøring samme dag:P Eneste forskjellen er at jeg skal ha min første oppkjøring mens du skal ha din andre:P Forresten hvor skal du kjøre opp? Jeg skal kjøre opp i Oslo og trenger tips som mottas med takk;) Når kl. har du time da? Noen tips når det gjelder oslo område?:p Vil helst ikke stryke:)

Jeg har oppkjøring imorgen, noen tips?

7240212[/snapback]

Ikke stress. Ha på radio dersom sensor ikke vil snakke, det hjelper på nervene. Kjør forsiktig, f.eks selv om du overholder vikeplikt fra la oss si høyre, er det ikke mye kjekt for sensor dersom du bremser såpass hardt at dere nærmest dunker i frontruta. Skaff deg oversikt over fotgjengere, og vær alltid sikker på hvilken vei du er på (vanlig vei, forkjørsvei etc).

Lykke til!

Sitter selv å venter i spenning til min andre oppkjøring, får håpe jeg består når den dag kommer (21 nov.) :ermm:

7240709[/snapback]

Lenke til kommentar
Da har eg fått bestillt meg ny oppkjøring den 01.12. Nok ein gang fra Nordhordland trafikkstasjon. Er faktisk på dagen etter det har gått 4 uker.

7239934[/snapback]

håper du klarer den. skal ha noen dager etter deg.

noen som kan gi noen eksempler på disse spørsmål som hvor fyller du olje eller servo, vil ha de du har fått eller vet om. takker for svar :love:

Lenke til kommentar
Jeg fikk spørsmålet: Forklar bremsekraftforsterker.

Var meget heldig da det var et av de spørsmålene jeg virkelig kunne :p

7272873[/snapback]

Så vanskelig :cry::p

Fikk å forklare bruken av vindusviskere jeg da :) tok det på sparken gitt, sensor ble sjokert over hvor mye jeg viste, så han sa at det var bra for lenge siden :D

Lenke til kommentar
Hei :)

Har oppkjøring i neste uke kl 9 40. Skal kjøre opp i Oslo. Så er det noen gode tips jeg kan få:p Og er det bra tidspunkt å kjøre på? Er litt nervøs og vil helst bestå :):p

7295369[/snapback]

Først av alt så vil jeg si deg ,at stryker du så er ikke det verdens undergang. Få en grei dialog med med sensor. Bruk blikket mye for å få overblikk over trafikkbildet, slik at du har god tid til planlegging av kjøringen videre (rundkjøringer,skilt og kjørefelt mm) Noe av det viktigste kanskje, er at hvis du gjør en feil, så prøv å legg den"bak deg" fortest mulig slik at den ikke forstyrrer deg videre i kjøringen.Fort gjort å henge seg opp i en feil og lure på ,hva tenkte sensor nå?stryker jeg på dette? osv.Dette har vært ett av de problemene jeg selv hadde under kj.opplæringen. Gjør du en feil så er det gjort og du kan ikke rette den opp igjen.Det du kan gjøre er å lære av den for å unngå å gjøre samme feil flere ganger.

Ønsker deg lykke til med oppkjøringa og håper og tror du sitter igjen med den utrolig herlige følelsen av å ha greid det. Den kan du leve lenge på.

Lykke til ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for de gode ordene ;) Men er det bra tidspunkt å kjøre på? Er det stor sannsynlighet for at jeg kan få en rute som går innom majorstuen, sentrum og carl berner?

Har oppkjøring i neste uke kl 9 40. Skal kjøre opp i Oslo. Så er det noen gode tips jeg kan få:p Og er det bra tidspunkt å kjøre på? Er litt nervøs og vil helst bestå :):p

7295369[/snapback]

Først av alt så vil jeg si deg ,at stryker du så er ikke det verdens undergang. Få en grei dialog med med sensor. Bruk blikket mye for å få overblikk over trafikkbildet, slik at du har god tid til planlegging av kjøringen videre (rundkjøringer,skilt og kjørefelt mm) Noe av det viktigste kanskje, er at hvis du gjør en feil, så prøv å legg den"bak deg" fortest mulig slik at den ikke forstyrrer deg videre i kjøringen.Fort gjort å henge seg opp i en feil og lure på ,hva tenkte sensor nå?stryker jeg på dette? osv.Dette har vært ett av de problemene jeg selv hadde under kj.opplæringen. Gjør du en feil så er det gjort og du kan ikke rette den opp igjen.Det du kan gjøre er å lære av den for å unngå å gjøre samme feil flere ganger.

Ønsker deg lykke til med oppkjøringa og håper og tror du sitter igjen med den utrolig herlige følelsen av å ha greid det. Den kan du leve lenge på.

7296110[/snapback]

Endret av Ajju_bhai
Lenke til kommentar

7295369[/snapback]

7296110[/snapback]

Personlig kjenner jeg ikke trafikkbildet i Oslo,men jeg håper det er andre her som har erfaring på oppkjøring der som kan hjelpe deg..

Lenke til kommentar

Ja håper det, oppkjøringen nærmer seg den.... Gleder og gruer meg jeg:P

Er det bra tidspunkt å kjøre opp til? til de som har hatt oppkjøring i oslo:P

7295369[/snapback]

7296110[/snapback]

Personlig kjenner jeg ikke trafikkbildet i Oslo,men jeg håper det er andre her som har erfaring på oppkjøring der som kan hjelpe deg..

7296734[/snapback]

Lenke til kommentar
Har en kamerat som nettopp strøk. Grunnen var primært av at han ikke kjørte etter forholdene. Det hadde kommet mye snø den dagen. Så pass på folkens! Det er ikke oftest det er smart å kjøre i 80 på hovedveien, selv om skiltene tilsier det :)

7313655[/snapback]

Ja, det sier seg jo selv at man ikke kan ligge i skilthastigheten uansett føre. Vet man ikke det har man ikke mye å gjøre i en oppkjøringstime :)

Jeg kjørte opp smertefritt i drøbak, og drøbak er å anbefale. Veldig enkelt sted å kjøre opp i. I motsenting til Oslo (der jeg kjører hver dag). Trafikkbildet i drøbak er latterlig lett, det eksisterer ikke _ETT_ lyskryss, og de litt større veiene er forkjørsvei.

Får du en "landeveis"-rute, så må man passe godt på uoversiktige kurver og svinger. Det var 70-sone langs der hvor jeg kjørte men var nedi 20 opptil flere ganger pga sinnsyke svinger.

Når jeg var ferdig med oppkjøringa og hun spurte hva jeg syns om oppkjøringa så sa jeg "jo, jeg syns det har gått smertefritt og veldig bra og jeg kan ikke huske at jeg har gjort en eneste feil." Hun svarte: "nei, du har kjørt utmerket bra og jeg har ingenting å utsette på deg" Også stod det på oppkjøringslappen "Meget bra kjørt, lykke til videre!"

Under kjøringa så snakka vi litt om diverse og jeg lata som jeg var helt med på alt hu sa og hu skravla og var helt i 100 :tease: .

Det var den beste dagen i livet mitt... 18 år... lappen... fri fra skolen... gaver/penger... god middag... mange gratulasjoner :love:

Dette var jo da for 2 mnder siden :)

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...