Galexon Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Husker ikke hvor jeg har historien fra, men det var en stakkar som skulle kjøre opp. Under prøven gikk alt strålende, men da de skulle tilbake til trafikkskolen og parkere, ble det problemer. Han fikk i oppgave å rygge inn på en parkeringsplass, og idet han hev over i revers, spurte sensor om han ville ha en seierssigarett. Eleven takket ydmykt ja, rygget på plass og fikk beskjed om at han hadde kjørt veldig bra, men fikk stryk fordi han tok i mot sigaretten. En skulle aldri la seg distrahere, sa sensor. Håper virkelig det bare er en vandrehistorie, og ikke tilfelle Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg strøk på min fjerde oppkjøring og har brukt ca 50 000 kr. Jeg sliter med dette: - Giring, hakker, det er ikke flyt når jeg girer - Farten er ujevn - Vingler en god del Dette er egentlig it. På oppkjøringen idag så hadde jeg ingen problemer med dette. Var at jeg ikke bremset godt nok, men tanke på at det var barn på motsatt fortau og at jeg ikke holdt meg til høyre opp svingen.. Er helt lost jeg.. Vurderer å bare gi opp og kjøre uten lappen.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Kjøre uten lappen er helt i orden, inntil den dagen du involverer deg i en ulykke. Har du tenkt på hva som kommer til å skje? Forsikringsselskapet kommer til å frasi alt ansvaret og du blir gjeldsslave resten av livet(hvis det oppstår noe personskade). Er det verdt det? Edit: Øver du mye på egen hånd? Om du kjører mye så blir det flyt i kjøringa. Eller er du uvant med bilen til kjøreskolen din, som gjør at du kjører ujevnt? Endret 24. mai 2012 av samye83 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Var at jeg ikke bremset godt nok, men tanke på at det var barn på motsatt fortau og at jeg ikke holdt meg til høyre opp svingen.. Er helt lost jeg.. Vurderer å bare gi opp og kjøre uten lappen.. Seriøst? Åssen sving da? Hvor var du i veibanen? Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Nei er veldig forsiktig sjåfør, synes bare at sensor var altfor pirkete.. Forstår at jeg blir gjeldsslave, men jeg har ikke mye med penger og jeg trenger å ha lappen til sommeren.. Har tross alt brukt 50 000 lapper (alle pengene mine) fordi hjernen min er så jævla treig! Stine: Det var bare en smal vei opp, men jeg kjørte såpass sakte at jeg hadde kontroll på om det kom en bil eller ikke.. Føler meg som en jævla taper.. Har lyst til å skyte meg selv.. Aaargghhhh Endret 24. mai 2012 av Hassli Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Er bare å kjøre og kjøre så sitter det til slutt. For lommebokas del så kanskje øvelseskjør med noen du kjenner som er over 25 og har hatt lappen i over 5 år sammenhengende. Vær ærlig med deg selv over hva du må jobbe med i trafikken, og forbedre det under kjøring. Lenke til kommentar
gaffel1 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hvordan foregår glattkjøringen? Det tar en time å kjøre fra her jeg bor til glattkjøringsbanen. Er det slik at jeg drar med kjørelærer og 3 andre elever, så kjører alle elevene en del hver på veien til og fra glattkjøringsbanen? Hva gjør man på glattkjøringstimen? Noe jeg bør tenke over? Er det vanskelig? 1 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Glattkjøring er bare morsomt. Det er ikke noe som du må bestå eller noe sånt. Du får en teori del, og en glattkjøring del. Bare kos deg, absolutt morsomste delen av den obligatoriske opplæringen. Pleier bare å være alene i bilen(pluss lærer). Altså ingen flere som kjører sammen med deg. Vanlig praksis er at du kjører både fram og tilbake. Spørs hva læreren din liker. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Vi var også to elever da jeg tok glattkjøring for noen år siden. Det virket som de andre som kjørte på banen også var to-og-to elever per bil. Veldig morsomt. Kunne tenkt meg å prøve det igjen. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Syns ikke det var sååå gøy som alle sier... Vi skulle egentlig være to, men den andre møtte ikke opp så ble en kort dag. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Er jo gøy å ta en 720 i sikre omgivelser. Ikke alltid like moro sånn ellers. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Oppkjøring på tirsdag. Føler jeg kjører veldig bra, men blir bare mer og mer nervøs nå. Var slik med første kjøretime også, alt ordnet seg med en gang jeg begynte å kjøre. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg husker at jeg ikke fikk sove hele natta, følte meg ekstremt dårlig. Først ble nervøsiteten borte når jeg begynte å kjøre med sensoren. Det er helt normalt, nervøsitet kan skjerpe sansene, så lenge det ikke blir for mye av det. Om du føler deg trygg i trafikken, så kommer alt til å gå bra. Ta det som en vanlig kjøre time, ikke overdrive handlingene. 2 Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg husker at jeg ikke fikk sove hele natta, følte meg ekstremt dårlig. Først ble nervøsiteten borte når jeg begynte å kjøre med sensoren. Det er helt normalt, nervøsitet kan skjerpe sansene, så lenge det ikke blir for mye av det. Om du føler deg trygg i trafikken, så kommer alt til å gå bra. Ta det som en vanlig kjøre time, ikke overdrive handlingene. Takk! Ja, skal tenke på det som en vanlig kjøretime. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Dobbelpost. Hvordan er sensorene på rattgrep? Kjørelæreren min sa de ikke brydde seg og at jeg kunne kjøre slik jeg gjorde da (en hånd på rattet, andre ligger på låret og er med på å støtte opp). Kompiser sier at kjørelærene deres sier man stryker med en gang man holder feil. Hvordan er "riktig" måte å holde på? Lenke til kommentar
Banntef Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg tviler på at noen vil stryke deg på grunn av rattgrepet om du viser at du har kontroll i trafikken, det skal sies at et "rett" rattgrep gjør kjøringen lettere og gir et bedre inntrykk til sensoren. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hold med begge hendene på rattet, selvom det gjør kjøringen vanskeligere i mine øyner. På dette punktet er det veldig individuelt hva sensoren mener. Noen er nazi der, andre ikke. Når jeg kjører med begge hendene, så blir bilen ustabil på veien, hehe. Men under oppkjøring så hadde jeg begge armene plantet til rattet, slik at du gir sensoren en følelse at du er en ordentlig gutt/jente og ikke en råner med uvaner. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg tviler på at noen vil stryke deg på grunn av rattgrepet om du viser at du har kontroll i trafikken, det skal sies at et "rett" rattgrep gjør kjøringen lettere og gir et bedre inntrykk til sensoren. Thanks! Jeg tvinge meg selv til å holde to hender på rattet hele tiden. Hold med begge hendene på rattet, selvom det gjør kjøringen vanskeligere i mine øyner. På dette punktet er det veldig individuelt hva sensoren mener. Noen er nazi der, andre ikke. Når jeg kjører med begge hendene, så blir bilen ustabil på veien, hehe. Men under oppkjøring så hadde jeg begge armene plantet til rattet, slik at du gir sensoren en følelse at du er en ordentlig gutt/jente og ikke en råner med uvaner. Helt enig. Jeg blir så anspent når jeg må sitte holde med begge hendene på rattet. Men som sagt over så skal jeg klare å holde med to hele tiden. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Joda, enda en dobbelpost. Hvor lenge varer oppkjøringa (selve kjøreturen)? Burde man si ifra når man gjør noen feil under kjøringa, eller burde man ta det etterpå? Kan man få lukeparkering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå