Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Arendal er det også en sensor som, i mangel på bedre beskrivelse, har en høyrehånd som mangler et par fingre. Skallet eller nokså kort hår.

Han er også veldig hyggelig! Kjørte opp med han for 2 1/2 år siden, bestod. Husker ikke ruten min da, men var innom byen og Birkenlund, tror jeg.

Lenke til kommentar

Besto i dag! Endelig, etter 2 stryk! Ubeskrivelig følelse

Hadde en veldig hyggelig sensor, som var veldig flink til å få meg til å slappe av. Selve ruten var helt greit, gjorde egentlig ikke noen nevneverdige feil. Kjørte opp i Bergen.

Nå håper jeg at jeg får kjørt alene for første gang i helgen.

Lykke til dere som ikke har den ennå. Mitt beste tips er vel å slappe av under oppkjøringen, for blir man for mye stresset kan det gå galt. :)

Lenke til kommentar

Ikke så viktig å få med seg alle skilter hele tida, sunn fornuft og trafikkflyt så klarer du holde fartsgrensene. Og er du usikker på om det er forkjørsvei eller ei, ser du bare om de har vikepliktskilt.

Jeg var bedre på å få med meg skilter når jeg holdt på med lappen enn etter jeg fikk den, men jeg er fortsatt en mye bedre sjåfør nå enn da. :)

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i det Zolidhax sier, etter lappen har jeg blitt sløv med skiltlesing, dog har jeg bare kjørt rundt i lokalstrøkene hvor jeg er nokså kjent. Men sunn fornuft hjelper. Man blir godt vant til å vite hvordan trafikken fungerer og logikken bak systemet etterhvert også, så da er det innøvd på en måte. Det betyr ikke at man ikke skal følge med på skiltene.

Jeg kikket heller ikke altfor mye med på skiltene under kjøretimene, men det gikk stort sett greit.

Tror det går fint jeg. Bare slapp av og ta det som en annen kjøretime. :)

Lenke til kommentar

Er bare og slappe av og ta det som en vanlig tur, er naturlig og være nervøs ;) var det selv og strøyk selv for 3 år siden x) men er bare kjøre som du pleier og huske og se ofte i speilet. det er de hvertfall sykt nøye med her oppe (hønefoss)

men får bare prøve ta det helt med ro og kjøre som du har lært deg så går det bra :D og kjørelæreren hadde ikke sendt deg til oppkjøring om du absolutt ikke var klar for det :) så lykke til så går dette sååå bra :D

Lenke til kommentar

Heihei!

Jeg har oppkjøring tirsdag 20 mars kl. 08.10 på Billigstad, og begynner å bli temmelig nervøs. Selv om det er en uke med øving igjen føler jeg meg mer en godt nok forberedt men på samme måte ikke forberedt i det hele tatt.

Lurer på hvor mange sider jeg har lest av denne tråden, sikkert 100! Har ikke lest så mye av de siste da, så vet ikke hva diskusjonen går i om dagen, så bare skyter inn noe helt off topic.

Det jeg føler meg mest utrygg på er kjøreskolebilen. Selv om jeg har hatt mange kjøretimer, og tilsynelatende føler meg trygg, er det annerledes å kjøre en helt ny golf hvor turtallet kan så og si være 0, mot å kjøre en '96 toyota hjemme som jeg må gire som en gal konstant. Har fått kommentarer fra kjørelæreren at jeg også kan ha tendenser til å gire litt i meste laget av og til. Noen tips?

Jeg lurte også på om noen kunne gi meg noen tips som man kan bruke i stressende situasjoner? Alt går egentlig bra, og jeg føler meg veldig trygg, helt til jeg kjører feil eller et eller annet går litt utenfor det som var planlagt. Da pleier alt å gå rett til helvete (mildt sagt) og jeg er selvfølgelig ekstremt nervøs for at dette skal skje under oppkjøring. Noen som har noe veldig enkelt å gjøre for å klare å fokusere hvis en ting går galt, for så å ikke gjøre 6 feil til etter det?

Fjoh, lang post...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sov lenge. Spis og drikk før du drar.

For å bli mindre nervøs kan du bruke tiden før du begynner å kjøre til å få litt kontakt med sensor. Sensor er et helt ufarlig menneske som skal se at du er god nok til å fortsette øvingen på egenhånd.

Vil du snakke under turen gjør du det, foretrekker du å være stille er du det.

Glemmer du hvor sensor sa du skulle kjøre spør du bare, og kjører du feil vil du nok bare få beskjed om å snu. Men er kanskje greiere å spørre litt bekreftende hvor du skal.

Går sikkert fint med giringen, bare lytt på motoren, og får du ikke respons om du trykker ned gassen er det på tide å gire :p

Ta det med ro, du har all tid i verden og det er ingen grunn til å ta noen sjanser.

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...