Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte ikke økonomisk (dro han ut på girene når jeg skulle ut på forkjørsvei)

Dro han ut? Mulig jeg er dum, men kan du forklare dette? Uansett, takk for tipset, og GRATULERER SÅ MYE. Må være utrolig deilig. :D

Ble en liten "dialektfeil" der gitt. Jeg ventet lenge med å gire, for max akselerasjon ut på forkjørsvei. :p

Tusen takk, det er sykt deilig å kunne kjøre når man vil og hvor man vil ja! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ha oppkjøring fra morgenen av 10. januar, på tirsdag. Ser at værmeldingen melder om en del regn i tillegg til at det vil være mørkt når jeg kjører. Bør jeg da holde fartsgrensen?

Det avhenger selvsagt. Hvis det er mørkt, så burde du være veldig forsiktig med tanke på fotgjengerfelt. Hvis det kommer en person med eller uten refleks, så er det du som har ansvaret for å stoppe uansett. Hvis det er regn, så føler jeg som oftest at det blir litt vanskeligere å se folk som skal over veien - så det hele avhenger av den kjente setninga: "Tilpass fart etter vær og forhold".

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg kjenner sommerfuglene blafrer vilt i magen. En ting til, jeg vet at de som kommer ut fra parkeringsplass har vikeplikt, men har man vikeplikt for trafikanter som kommer ut fra parkeringsplass for leiligheter? Kjørelæreren min har tidligere sagt at man har vikeplikt for veier med 5 bosteder eller fler.

Lenke til kommentar

Uff, jeg fikk nettopp beskjed om at jeg skal kjøre opp i starten av februar. 6, for å være helt nøyaktig. Jeg har altså en måned igjen på meg, som skal fylles med en glattkjøringstime, en forbikjøring og langkjøring. Hvordan bør jeg øve hjemme den siste måneden? Har tenkt til å prøve å få presset inn minst en time kjøring hver dag(mer i helger) hjemme, fordi jeg føler meg egentlig ikke klar i det hele tatt. Tror kanskje kjørelærer tror jeg har kjørt litt mer i juleferien ift. hva jeg egentlig har. Men jeg er spent. Hun skal se hvordan jeg kjører i morgen, for å se om det er gjennomførbart. (heh, jeg hørtes såpass usikker ut på telefon når hun sa at jeg skulle kjøre opp den 6, så vi bestemte det...) Jeg regner vel med at jeg får høre fra henne i morgen også hva jeg burde øve på i tiden fremover også, men kjekt høre hva andre her prioriterte den siste måneden.

Lenke til kommentar

Uff, jeg fikk nettopp beskjed om at jeg skal kjøre opp i starten av februar. 6, for å være helt nøyaktig. Jeg har altså en måned igjen på meg, som skal fylles med en glattkjøringstime, en forbikjøring og langkjøring. Hvordan bør jeg øve hjemme den siste måneden? Har tenkt til å prøve å få presset inn minst en time kjøring hver dag(mer i helger) hjemme, fordi jeg føler meg egentlig ikke klar i det hele tatt. Tror kanskje kjørelærer tror jeg har kjørt litt mer i juleferien ift. hva jeg egentlig har. Men jeg er spent. Hun skal se hvordan jeg kjører i morgen, for å se om det er gjennomførbart. (heh, jeg hørtes såpass usikker ut på telefon når hun sa at jeg skulle kjøre opp den 6, så vi bestemte det...) Jeg regner vel med at jeg får høre fra henne i morgen også hva jeg burde øve på i tiden fremover også, men kjekt høre hva andre her prioriterte den siste måneden.

Jeg følte meg heller ikke klar en måned før, men vokste en del på langkjøring og det. Så når dagen for oppkjøringa kom var jeg ganske klar, og det gikk veldig bra.

Øvelseskjørte ikke så mye egentlig, kanskje en eller to ganger i uka i tillegg til timene.

Lenke til kommentar

Hm, okei vi får se hvordan det går fremover. Var nettopp ute og kjørte en tur. Egentlig gikk det overraskende greit, men jeg sliter veldig i situasjoner hvor jeg får dårlig tid. Derfor prøver jeg å gi meg selv god tid ved å bremse ned tidlig og slikt. Det ble derimot verre når mamma ikke sa at jeg skulle svinge før jeg var midt i svingen... : p

edit: Kjørte med kjørelærer i dag, og hun sa jeg var veldig godt på vei. Hadde det vært krise skulle hun fått meg klar på en uke... Det var godt å høre... : )

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Ble en liten "dialektfeil" der gitt. Jeg ventet lenge med å gire, for max akselerasjon ut på forkjørsvei. :p

Tusen takk, det er sykt deilig å kunne kjøre når man vil og hvor man vil ja! :D

Å, ser den! Dette oppfordrer derimot min kjørelærer til, samtidig som han fokuserer mye på økonomisk og miljøvennlig kjøring. Høres ut som en dobbeltmoral.

Bykjøring, har dere det, folkens? Bor i en knøttby med én liten rundkjøring, så må dra til storbyen og ha bykjøring kommende uke (kombinert med langkjøring). Gruer meg, vet ikke hva jeg skal forberede meg på annet enn mer skilt og høyreregel. Blir så lett stressa ved mye trafikk. :(

Lenke til kommentar

^ Jeg har oppkjøring på onsdag! Min tredje, faktisk! (Eller min fjerde, men stod på den første, men måtte ha ny oppkjøring da jeg flyttet til Norge.) Hehe, synes det er sykt at 94ere plutselig kan ta lappen - jeg har jo ikke den enda engang. :whistle:

Lenke til kommentar

Oppkjøring i morgen :D! Gleder meg faktisk, selvom jeg også selvfølgelig er litt nervøs, hadde vært veldig kjedelig å stryke.

Har oppvarmingstime timen før, så jeg blir litt varm i trøya til selvoppkjøringa.

Føler meg egentlig veldig klar, og kan ikke tenke meg hvordan jeg kan stryke, vist jeg ikke feilvurderer helt i en situasjon.

Er også veldig stille oppi her, nesten ikke folk ute å kjører halv 10 om morgenen. Blir godt å høre hva kjørelærer sier også.

Spennendes! Ønsk meg lykke til :D

Lenke til kommentar

Hadde oppkjøring på Drøbak Idag,ikke bestått:(

Det gikk så fint og j var så fornøyd helt på slutten så gjorde j en stor feil.høyre regel :( j vet ik hva tenkte j da k hadde tentk å bremse men sensuren gjorde det for meg:s

Er så lei kjøre læreren min var 100% sikker på at j består men men sånn er det.... Skal prøve neste gang det min beste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...