TMB Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg måtte også rygge inn utenfor trafikkstasjonen, og var så jævla nervøs (fordi jeg sugde på å rygge) at jeg klarte å rygge for langt og dunka inni en snøkant (var på vinteren), men han merka det ikke tror jeg xD Hvis du merka det, merka nok han det også. Hehe ja kanskje det Men jeg besto like så xD Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Lykke til, Dohvakiin! Må få tilbakemelding på hvordan det gikk. Jeg har oppkjøring 6. januar, altså dagen etter jeg fyller 18. Oppkjøringen har jeg ved Svolvær trafikkstasjon i Lofoten. Bilen står klar i garasjen og bare venter på meg! Har lest igjennom store deler av denne tråden og føler det vil gå min vei. Er det vanlig at man får lukeparkering på oppkjøringen? Det er ikke min sterkeste side akkurat. Oh yess! Jeg stod. Så sykt(!!!) deilig å kjøre til og fra skolen i dag. En litt interessant ting er at jeg i dag, på oppkjøringen kl.8:10 hadde de værste kjøreforholdene jeg noensinne har kjørt på. Alle veiene var glatte og våte, og for å gjøre det værre, så begynte det å sludde noe jævlig rett før jeg starta å kjøre. ---- Ang. parkering tror jeg det er ganske sært å få lukeparkering på oppkjøringen, men kanskje det er mer sannsynlig hvis du tar lappen inni byen... Jeg fikk i alle fall i oppgave å rygge inn på en parkeringsplass i dag. Det tror jeg at jeg greide fint, selv om jeg ikke kunne se avmerkingen til p-plassene pga. det våte snølaget som lå på bakken. Hvis jeg skal gi noe tips som jeg selv gjorde det litt dårlig på, så er det å komme rolig inn i rundkjøringer og kryss. Lenke til kommentar
Paulsen2k Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Gratulerer så mye, Dovahkiin! Herlig! Nå blir du vel å bo i bilen de første ukene. x) Ja jeg skulle også tro at det er ganske uvanlig med lukeparkering på oppkjøring, men må bare forhøre meg siden det er noe jeg kan begynne å slite med. Ellers tror jeg det skal gå nok så greit. Bor på en såpass liten plass at jeg kjenner alle gater/vikeplikter/fotgjengeroverganger/enveiskjøringer ut og inn ifra tiden som mopedfører. Gleder meg som en unge, bare 3 uker igjen nå! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 ^ Hahaha, diggbart da! Nei skal ikke være noe problem å rygge rett bak eller inn på en parkeringsplass, det eneste jeg kan slite med er hvis jeg skal rygge inn mellom to biler som står parkert loddrett langs en vei. Noen som vet om DET er vanlig å få på en oppkjøring? Biler som står loddrett må du skygge unna. De kan tippe over og ødelegge bilen din. 9 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 ^ Hahaha, diggbart da! ... Biler som står loddrett må du skygge unna. De kan tippe over og ødelegge bilen din. Haha XD Han mente vel at de stod på samme linje. Lenke til kommentar
Paulsen2k Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Var forøvrig dette jeg mente når jeg sa lukeparkering i mellom to biler som står parkert loddrett. Helst med litt større klaring da! xD Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Var forøvrig dette jeg mente når jeg sa lukeparkering i mellom to biler som står parkert loddrett. Det er ikke det loddrett betyr. http://no.wikipedia.org/wiki/Vertikal Lenke til kommentar
mathos Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Husker godt når jeg skulle kjøre inn på parkeringsplassen utenfor trafikkstasjonen ved Arendal. Rett foran meg i svingen inn stod det en annen elev som hadde oppkjøring, som igjen ventet på enda en elev som skulle ut gjennom den forholdvis smale innkjøringen (les: snø- og iskanter på hver side) Tenkte at jeg fikk bare vente til de fikk ræva i gir, og tok det helt rolig til jeg så en trailer komme kjørende mot meg bakfra. Bilene foran meg rikket fremdeles ikke på seg, og jeg begynte å bli litt småstresset der jeg stod halvveis inn i svingen. Tenkte "faen heller", ga gass og passerte bilen foran med det som (i hodet mitt der og da) må ha vært tidenes minste klaring Kjørte så videre til en parkeringsplass, rygget inn, og fikk bestått! Endret 16. desember 2011 av mathos Lenke til kommentar
Paulsen2k Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Var forøvrig dette jeg mente når jeg sa lukeparkering i mellom to biler som står parkert loddrett. Det er ikke det loddrett betyr. http://no.wikipedia.org/wiki/Vertikal Du skjønte poenget mitt alikevel sant? Hvis du er usikker kan du se på bildet jeg har lagt ut. Ikke noe vits å krangle om hva som er loddrett, vannrett og rett til helvete i tråden her. Tenkte "faen heller", ga gass og passerte bilen foran med det som (i hodet mitt der og da) må ha vært tidenes minste klaring Kjørte så videre til en parkeringsplass, rygget inn, og fikk bestått! Herlig, litt flaks der ja. 1 Lenke til kommentar
Magnussen2k Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Min teori på lukeparkering er: - Trå gassen i bånn - Styr mot bilene du skal imellom - Dra i håndbrekket - Skli inn Garantert å funke! 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hold det til teorien du 4 Lenke til kommentar
Magnussen2k Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hold det til teorien du Tror det er best ja Lenke til kommentar
Brad Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Oppkjøring om 1 måned nå! Er ferdig med alt av kjøretimer ogsånt for 2 uker siden. Føler meg trygg på meg selv, og kjørelærer og alle andre som kjører med meg sier at det er veldig behagelig å sitte på med meg, og at de føler seg trygge. Har oppkjøring 17. Januar, 2 dager etter bursdagen min. Bor på et lite sted, så jeg slipper lyskryss og motorveier og alt sånn. Kun 1 rundkjøring i sentrum. Men masse vikepliktsveier, men kan de fleste. Alle sier også at sensor er veldig snill, så jeg ser lyst på det. Selvom det alltid er litt nerver. Ville vært sikkelig nedtur å ikke stått. Får bare kjøre masse frem mot oppkjøringsdagen nå. Noe jeg kan være dårlig på er og huske skilt. Får man ofte spørsmål om "hva stod det på det skiltet du nettop kjørte forbi" eller spør de ikke om det? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Lykke til! Har du øvelseskjørt på motorveier og i lyskryss? Hvis ikke stiller jeg et ørlite spørsmålstegn ved føreropplæringen i Norge. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Lykke til! Har du øvelseskjørt på motorveier og i lyskryss? Hvis ikke stiller jeg et ørlite spørsmålstegn ved føreropplæringen i Norge. Ja, men det var vell bare på langkjøringa. Da kjørte jeg til Gjøvik og litt i Gjøvik, før det var tilbake til Gol igjen. Lenke til kommentar
Paulsen2k Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Lykke til! Har du øvelseskjørt på motorveier og i lyskryss? Hvis ikke stiller jeg et ørlite spørsmålstegn ved føreropplæringen i Norge. Er ikke normalt for oss som kjører opp i distriktene i Nord-Norge med lyskryss, det er kun i de større byene. Samt motorvei treffer man ikke på før Trondheim (800 km unna hvor jeg bor), kun forkjørsvei. Så blir litt vanskelig det gitt. Oppkjøring om 1 måned nå! Er ferdig med alt av kjøretimer ogsånt for 2 uker siden. Føler meg trygg på meg selv, og kjørelærer og alle andre som kjører med meg sier at det er veldig behagelig å sitte på med meg, og at de føler seg trygge. Jeg føler akkurat det samme som deg Brad, bor på en liten plass og føler jeg mestrer sånn høvelig det å kjøre, samt folk som sitter på sier det er behagelig og de føler seg trygge. Men har alikevel nerver som faen til oppkjøringa. Er vel bare å ta det med ro og kjøre slik man gjorde med kjørelærer og huske på vikeplikter så går det vel vår vei! Endret 17. desember 2011 av Paulsen2k Lenke til kommentar
Manerasita Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Oppkjøring i morra... Gleder meg til jeg er ferdig og ikke trenger å bekymre meg om åssen det går lenger. Lenke til kommentar
Paulsen2k Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Lykke til, Manerasita! Det går så flott så, bare husk på at vikeplikter og fotgjengere er helligere enn helligst! Må få tilbakemelding i morgen på hvordan det gikk. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Første kjøretime på to år i dag. Sikkert bare hatt 3 timers søvn, ettersom jeg var skitnervøs..Litt ut i kjøretimen så tar læreren min opp telefonen og ringer trafikktilsynet. ''Ja, hei. Vil gjerne bestille oppkjøring til *****... Så 24. Januar så får jeg forhåpentligvis lappen Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Er ikke normalt for oss som kjører opp i distriktene i Nord-Norge med lyskryss, det er kun i de større byene. Samt motorvei treffer man ikke på før Trondheim (800 km unna hvor jeg bor), kun forkjørsvei. Så blir litt vanskelig det gitt. Med Norges distriktspolitikk er det jeg sier nå tabu, men man bør legge en langtur inn i kjøreopplæringen slik at de som bor i distriktene får dratt inn til byene og kjørt i bytrafikk og på motorvei. 80 mil er litt drøyt, så der får man legge inn en flyreise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå